Marketing

Strategia celu zabezpieczy Twoją markę na przyszłość

  • 16 sierpnia, 2022
  • 5 min read
Strategia celu zabezpieczy Twoją markę na przyszłość


Niektórzy eksperci przewidują, że po tym okresie inflacji nastąpi recesja. Pogorszenie koniunktury gospodarczej prawdopodobnie zmieni naszą strategię marketingową, podczas gdy konsumenci będą reagować na rynek. Podejmiemy decyzje, aby przetrwać przejściowe załamanie gospodarcze, jednocześnie chroniąc naszą długoterminową wartość marki.

Jeśli cel leży u podstaw Twojej strategii, musisz wykorzystać zaufanie do marki w trudnych czasach i trzymać się kursu budowania marki.

Zachowania konsumentów w okresie dekoniunktury

Wzorce zakupowe konsumentów zależą od siły nabywczej i ogólnego zaufania do ich sytuacji finansowej. Indeks zaufania konsumentów amerykańskiej konferencji Board, który mierzy, jak konsumenci są pewni gospodarki, spadł w czerwcu 2022 r. o 4,5 punktu i znajduje się na najniższym poziomie od lutego 2021 r., kiedy pandemia była na pierwszym planie. Z drugiej strony, lata wzrostu gospodarczego i niedawne bodźce rządowe oznaczają, że konsumenci mają nieco więcej pieniędzy w kieszeniach niż zwykle w okresie spowolnienia gospodarczego.

Konsumenci mają tendencję do trzymania się swoich nawyków, gdy czasy są niepewne. Mogą postrzegać zakupy w ramach takich jak „konieczność” lub „luksus”, podejmując celowe decyzje o tym, jak wydać uznaniowe dolary. Badanie z Chronicle of Philanthropy wykazało, że ludzie o średnich dochodach przekazali więcej darowizn niż ich zamożni odpowiednicy podczas ostatniej recesji, co wskazuje na empatię dla spraw społecznych przy podejmowaniu przemyślanych decyzji budżetowych.

Warto przeczytać!  Tworzenie liderów biznesu jutra

Te zachowania wzmacniają wartość inwestowania w cel: Konsumenci są po stronie czynienia dobra na świecie.

Nawigacja w niepewności

Podczas gdy konsumenci często ograniczają wydatki podczas spowolnienia gospodarczego, robią to również zespoły marketingowe. Z badań nad tym, jak firmy radziły sobie podczas recesji w 2008 roku, wynika, że ​​9% firm wychodzi z niej wzmocnione.

Jednak drastyczna redukcja może nie być najlepszym działaniem przy planowaniu długoterminowego wzrostu. Średnio wzrost wydatków na marketing podczas spowolnienia gospodarczego zwraca się natychmiast po tym spowolnieniu.

Jak więc firmy, które odnoszą sukcesy po recesji, osiągają te wyniki? Dobrze prosperujące firmy inwestują w szybki wzrost, jednocześnie tnąc wydatki o niskim wpływie. Twoja organizacja może wykorzystać te dowody do nadania priorytetu podstawowym wartościom przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków marketingowych o mniejszym wpływie. A przypisanie jest kluczem do ich odkrycia.

Określenie zwrotu z inwestycji jest ważne w najlepszych czasach. Jest to kluczowa linia życia podczas recesji. McKinsey informuje, że zwykle 15-20% budżetów marketingowych nie przyczynia się do zwrotu z inwestycji. Naszym zadaniem jest określenie, które 15-20% powinno zostać wyeliminowane z marketingu mix.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street kończy trzeci zwycięski tydzień z rzędu

Ponieważ konkurenci ograniczają reklamy konsumenckie, trzymanie się kursu budowania marki o dużym wpływie zwiększa Twój udział w głosie, dzięki czemu wysiłki te mają większy wpływ. Możesz z kolei wykorzystać tę część głosu, aby kontynuować budowanie marki, tak jak zrobiła to Coca-Cola z kampanią „2020 Razem”, która wykorzystała uczucia chwili, treści generowane przez użytkowników i cel, aby zwiększyć zaangażowanie w markę.

Priorytetyzacja celu

Slogan Chipotle „Food with Integrity” jest realizowany codziennie poprzez priorytetowe traktowanie celu poprzez żywność, zwierzęta, ludzi i środowisko. Cel jest wpisany w operacje poprzez wzniosłe cele, takie jak zakup ponad 35,7 miliona funtów żywności od lokalnych rolników, stworzenie równego wynagrodzenia dla pracowników ze względu na płeć i rasę oraz 91% wskaźnik recyklingu w sklepie.

Konsumenci nagradzają Chipotle trwałą lojalnością. Jego spójność w zakresie produktu, wartości i przeznaczenia jest odpowiedzialna za jego niezwykły dwucyfrowy wzrost. Nawet gdy czasy są trudne, Chipotle trzyma się swojego celu, o czym świadczy imponujące zaangażowanie w swoje wartości w 2020 r., kiedy krajowa blokada znacząco wpłynęła na jedzenie w restauracjach.

Jeśli Twoja marka zainwestowała w cel, nadszedł czas, aby przygotować się na przyszłość, aby chronić te wartości i zaufanie konsumentów.

Warto przeczytać!  Grzyby psychodeliczne trafiły na rynek w Oregonie

Rozwój chroni cel. Użyj atrybucji, aby określić, które działania marketingowe promują rozwój i zaangażowanie. Wykazuj dyscyplinę w ustalaniu priorytetów krótkoterminowych strategii o dużym wpływie, takich jak reklama i promocja, opierając się na strategii trwałego celu, aby zdobyć zaufanie. Skorzystaj z tej okazji, aby dowiedzieć się, jak zbudować szczupłą, ale skuteczną inwestycję marketingową.

Pozycja dla wartości i wartości oraz odpowiedni komunikat. Badanie firmy McKinsey wskazuje, że konsumenci, zwłaszcza pokolenie Z, szukają wartości w produktach i usługach, które wybierają w czasie recesji, jednocześnie poszukując firm, które priorytetowo traktują kwestie społeczne. Dlatego podwójnie pokazuj wartość konsumentom dokonującym świadomych wyborów za pomocą swoich dolarów, jednocześnie angażując się w kwestie społeczne. Przypomnij konsumentom, że to, co jest dla nich ważne, ma również znaczenie dla Twojej marki: w potrzebie Twoja marka pozostaje wierna swojemu celowi i czyni dobro na świecie.

Siły ekonomiczne mogą wpłynąć na nasze strategie marketingowe i zachowania konsumentów w nadchodzących miesiącach. Marki, które są odporne na przyszłość dzięki skutecznym strategiom, takim jak budowanie marki i stawianie celu na pierwszym miejscu, będą sobie radzić lepiej, gdy gospodarka się ożywi.


Źródło