Marketing

Strategia marketingowa 360 stopni: wskazówki, jak przenieść swoją firmę na wyższy poziom

  • 17 sierpnia, 2023
  • 7 min read
Strategia marketingowa 360 stopni: wskazówki, jak przenieść swoją firmę na wyższy poziom


Aby lepiej zrozumieć zachowania, pragnienia i preferencje klientów jako marka, musisz wykorzystać wszystkie dostępne dane i spostrzeżenia.

Masz szansę na dotarcie do znacznie większej liczby odbiorców, jeśli masz odpowiednią wiedzę i odpowiedni plan marketingu cyfrowego.

Czy wiesz, że podczas zakupu pojazdu konsumenci korzystają średnio z około 900 różnych punktów kontaktu? Podróż klienta, która składa się z tych punktów styku, może być myląca.
Firmy mogą jednak zastosować strategię marketingu cyfrowego 360 stopni, aby lepiej zrozumieć podróż konsumenta.

Co to jest marketing cyfrowy 360?
Celem strategii marketingowej 360 stopni jest kontakt z docelową grupą demograficzną za pośrednictwem wielu platform i kanałów.

Ponieważ strategia ta przenika całe doświadczenie konsumenta, zazwyczaj obejmuje zarówno tradycyjne platformy marketingowe, jak i platformy marketingu cyfrowego.
Zasadniczo podejście marketingowe 360° zapewni klientom doskonałe wrażenia z komunikacji, niezależnie od tego, gdzie się znajdują i z jakiego urządzenia korzystają lub nie.

Zintegrowana kampania wykorzystująca ukierunkowany przekaz i kilka różnych platform nazywa się marketingiem cyfrowym 360 stopni. Najważniejsze jest, aby upewnić się, że Twój plan nie zawiera żadnych znaczących luk, które mogłyby pozwolić na utratę potencjalnych klientów lub pozyskanie wysokiej jakości leadów. W idealnym przypadku wielokanałowa kampania marketingowa zapewniałaby ten sam komunikat Twoim klientom w wielu punktach kontaktu.

Co zawiera cyfrowa kampania marketingowa 360°?

W cyfrowej kampanii marketingowej 360° można uwzględnić następujące elementy:

  • Optymalizacja wyszukiwarek (SEO)
  • Promocja treści
  • Posty w mediach społecznościowych
  • Strony witryn internetowych
  • Marketing typu pay-per-click (PPC).
  • Zarządzanie relacjami z klientem
  • Wysyłanie wiadomości e-mail wychodzących
  • Pielęgnowanie leadów przychodzących


Jakie są zalety cyfrowej kampanii marketingowej 360°?

Stosowanie strategii marketingowej 360 stopni przynosi markom ogromne korzyści. Oto tylko kilka głównych zalet stosowania tej strategii.

Bardziej strategicznie planuj kampanie sprzedażowe i marketingowe.
Możliwość poszerzenia zasięgu obecnych zespołów marketingowych i sprzedażowych to jedna z głównych zalet stosowania strategii 360 stopni w marketingu.

Warto przeczytać!  Akcje marek restauracyjnych: niedoceniany klejnot konsekwentnie obniżany (NYSE:QSR)

Wykorzystując najnowsze spostrzeżenia, strategia ta umożliwia marketerom opracowywanie znacznie mądrzejszych kampanii marketingowych i sprzedaży.
Na przykład Twoi pracownicy ds. marketingu i sprzedaży mogą opracować kampanię, która będzie konkretnie odpowiadać zainteresowaniom klienta, jeśli zauważysz, że często kupuje on artykuły dekoracyjne do domu.

Rozpoznawanie trendów i zachowań konsumenckich

Marki mogą lepiej zrozumieć zachowania i zainteresowania swoich konsumentów, stosując strategię 360 stopni.
To samo dotyczy personelu medycznego, który jest w stanie zrozumieć zarówno historię medyczną, jak i zwyczaje i zachowania swoich pacjentów.

Czy pacjent rutynowo planuje badania odnowy biologicznej? Jakie kroki zapobiegawcze są możliwe, biorąc pod uwagę historię medyczną pacjenta?

Należy oferować bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe

Spersonalizowana strategia marketingowa 360 stopni pomaga w dostarczaniu bardziej spersonalizowanych doświadczeń, ponieważ doświadczenie użytkownika jest tak istotne.

Marki mogą wykorzystywać dane, aby zapewnić spersonalizowaną obsługę podczas każdej podróży zakupowej klienta.

Na przykład firmy finansowe mają dostęp do różnorodnych danych o swoich klientach, w tym o ich wieku. Powiedziawszy to, mogą zacząć wysyłać spersonalizowane plany emerytalne i powiązane informacje, gdy użytkownik osiągnie określony wiek.

Kroki, aby przeprowadzić cyfrową kampanię marketingową 360°
Aby Twój plan marketingowy 360° był skuteczny i skuteczny, należy uwzględnić kilka elementów.

1. Rozpoznaj lokalizację swojej grupy docelowej
Określ, kim są Twoi docelowi odbiorcy i gdzie się znajdują, zanim zagłębisz się w kampanię marketingową i opracujesz plan.

Aby poradzić sobie z platformami, na których znajduje się Twoja grupa docelowa, powinieneś ogólnie skupić się na węższym zakresie. Poświęć trochę czasu na zbadanie grupy docelowej i kanałów, za pośrednictwem których najprawdopodobniej usłyszą Twoją wiadomość i na nią odpowiedzą.

2. Ustal swój cel i plan

Po ustaleniu „gdzie” nadszedł czas, aby zdecydować, co osiągnie Twoja strategia marketingowa. Być może chcesz wprowadzić nowy produkt lub zwiększyć rozpoznawalność marki.
Niezależnie od sytuacji, powinieneś wykorzystać wcześniejsze badania klientów, które przeprowadziłeś, aby jeszcze bardziej skoncentrować swoją uwagę na budżecie i dostępnych zasobach.

3. Zidentyfikuj punkty styku w podróży klienta.

Ostatecznie platformy, treści i podejście, które zastosujesz, będą się zmieniać w miarę postępów na ścieżce.
Chcesz komunikować się z rynkiem docelowym w idealnym momencie i miejscu. Aby to osiągnąć, musisz poznać swoich klientów.

Warto przeczytać!  Wraz z gwiazdą TikTok, Keithem Lee, Pepsi ma nadzieję przyciągnąć pokolenie Z do restauracji należących do osób czarnoskórych

Musisz zrozumieć, jak nawiązywać kontakt z klientami na każdym etapie procesu zakupowego, ponieważ punkty kontaktu będą się zmieniać w trakcie podróży klienta.

4. Ustal kanały, których będziesz używać w kroku czwartym
Realizując plan marketingowy 360 stopni, musisz sporządzić dokładną listę wszystkich kanałów, które możesz wykorzystać, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.
Nie ograniczaj swojej uwagi tylko do platform cyfrowych lub tradycyjnych. Zamiast tego powinieneś przemyśleć wszystkie opcje.

5. Zwiększaj współczynnik zaangażowania w mediach społecznościowych
Istnieje wiele sposobów skontaktowania się z grupą docelową, ale media społecznościowe są jednym z najpopularniejszych we współczesnej epoce cyfrowej.
Istnieją jednak różnice między każdą platformą sieci społecznościowych. Niektórzy lubią korzystać z Facebooka, inni gardzą platformą mediów społecznościowych i preferują Twittera.

W rezultacie musisz określić lokalizację odbiorców, aby dostosować do nich swoje posty.

6. Korzystaj z marketingu typu pay-per-click, aby uzyskać szybkie rezultaty.
Reklamę PPC warto stosować, jeśli chcesz ze swoim towarem i przekazem jak najszybciej dotrzeć do konsumentów.
W kampaniach PPC wykorzystywane są reklamy tekstowe, w mediach społecznościowych, displayowe, remarketingowe i Google Shopping.

Chociaż natychmiastowe rezultaty są całkiem atrakcyjne, należy pamiętać, że PPC może szybko pochłonąć Twoją gotówkę. Twoje podejście do marketingu 360 stopni powinno obejmować płatne reklamy, ale nie powinny one być jedynym elementem.

7. Wykorzystaj content marketing do wzmocnienia swojej strategii
Wykorzystanie content marketingu może być kluczowym elementem Twojego planu marketingowego 360 stopni.
Zbierz swoje pomysły na różne formaty treści, które Twoim zdaniem przyniosą korzyści Twojej marce. Skorzystaj z tej listy później, aby połączyć swoje treści z docelowymi odbiorcami.

Warto przeczytać!  Umieść marketing w centrum swojej strategii rozwoju

Należy stworzyć różnorodne materiały, w tym wpisy na blogu, instrukcje, infografiki, samouczki wideo, oficjalne księgi i e-booki.
Ponieważ nie możesz z góry być pewien reakcji odbiorców, pragniesz różnorodności.

8. Pielęgnowanie leadów poprzez e-mail marketing

Marketing e-mailowy powinien zostać wykorzystany na swoją korzyść, ponieważ na tym etapie najprawdopodobniej zgromadziłeś już przyzwoitą listę kontaktów.
Skuteczny marketing e-mailowy może pomóc Ci w pielęgnowaniu wygenerowanych dotychczas leadów i zdobyciu zaufania odbiorców.

9. Śledź konwersje i kontroluj swoje wyniki
Monitorowanie wyników oraz śledzenie liczby konwersji i ich źródeł jest niezbędne do realizacji planu marketingowego 360 stopni.
W przypadku niektórych kanałów możesz monitorować swoje statystyki nawet codziennie, co daje możliwość szybkiego wprowadzenia niezbędnych korekt.

Często Zadawane Pytania

P: Jaki jest przykład marketingu 360°?

Każde medium jest wykorzystywane w zintegrowanym, spójnym planie marketingowym i brandingowym, włączając telewizję, media mobilne, cyfrowe i społecznościowe. W każdym miejscu kontaktu z konsumentem promowana jest marka. Słynna KAMPANIA Coca-Coli ENJOY EVERYTHING jest ilustracją kampanii 360 stopni.

P: Co oznacza „kampania 360”?

Kampania marketingowa 360 stopni: co to jest? | Feedough
Kampania marketingowa 360° to wszechogarniający pomysł kreatywny, który obejmuje marketing mix marki i ma na celu realizację strategicznej strategii marki (często pozycjonowanie).

P: Czym są narzędzia marketingu 360 stopni?
Dlaczego warto korzystać z marketingu 360 stopni? W skrócie: Marketing 360 stopni – FourWeekMBA
Strona internetowa, SEO, PPC, marketing e-mailowy, media społecznościowe, public relations, relacje w sklepie i nie tylko, powinny zostać uwzględnione w strategii marketingowej 360 stopni. Powinno obejmować także bardziej konwencjonalne rodzaje reklamy, takie jak telewizja.

Zastrzeżenie: autorem tej treści jest zespół ds. treści zespołu ET Spotlight. Wiadomości i redakcja ET nie odegrały żadnej roli w powstaniu tego artykułu.


Źródło