Marketing

Strategia marketingowa Coca-Coli 2024: studium przypadku

  • 22 listopada, 2023
  • 6 min read
Strategia marketingowa Coca-Coli 2024: studium przypadku


Wprowadzona ponad 120 lat temu Coca-Cola jest nadal najczęściej popijanym napojem gazowanym na świecie, z oszałamiającą liczbą 1,9 miliarda porcji dziennie w ponad 200 krajach. Marce zawsze zależało na skuteczniejszym angażowaniu klientów. Solidna strategia marketingowa Coca Coli przez lata była w stanie ożywić masy, zdobywając pozycję największego na świecie producenta i licencjodawcy 3500 napojów bezalkoholowych.

Zostań ekspertem w dziedzinie marketingu cyfrowego wykorzystującego sztuczną inteligencję

Program studiów podyplomowych Purdue w zakresie marketingu cyfrowegoPrzeglądaj program

Zostań ekspertem w dziedzinie marketingu cyfrowego wykorzystującego sztuczną inteligencję

Grupa docelowa Coca-Coli

Coca-cola cieszy się ogromną rozpoznawalnością marki, ponieważ jest skierowana do każdego klienta na rynku. Doskonała segmentacja marketingowa jest głównym powodem jego sukcesu.

Wiek

  • Po pierwsze, firma kieruje swoją ofertę do młodych ludzi w wieku od 10 do 35 lat. W swoich reklamach wykorzystuje gwiazdy, aby ich przyciągnąć i organizuje kampanie na uniwersytetach, szkołach i uczelniach.
  • Są one również skierowane do osób dorosłych w średnim i starszym wieku, dbających o dietę lub chorych na cukrzycę, oferując dietetyczną colę.

Dochód i wielkość rodziny

Wprowadza opakowania i rozmiary na różnych poziomach, aby zwiększyć przystępność cenową i skierować produkty do studentów, klasy średniej oraz rodzin i osób o niskich dochodach.

Segmentacja geograficzna

Coca-Cola sprzedaje swoje produkty na całym świecie i kieruje swoją ofertę do różnych kultur, zwyczajów i klimatów. Na przykład w Ameryce podoba się to również osobom starszym. Dlatego firma celuje w różne segmenty. Odpowiednio zmienia również tę zmianę, ponieważ wersja azjatycka jest słodsza niż inne kraje.

Płeć

Coca-Cola kieruje reklamy do osób ze względu na ich płeć. Na przykład kobiety preferują lekką Coca-Colę, natomiast mężczyźni preferują colę zero i kciuk w górę ze względu na ich mocny smak.

Kanały marketingowe Coca-Coli

Coca-Cola początkowo stosowała strategię niezróżnicowanego targetowania. W ostatnim czasie zaczęła lokalizować swoje produkty w celu zapewnienia lepszej akceptacji. Obejmuje dwa podstawowe kanały marketingowe: osobisty i nieosobowy.

Kanały osobiste obejmują bezpośrednią komunikację z odbiorcami. Nieosobowe kanały marketingowe obejmują zarówno media online, jak i offline, takie jak

  • Gazety
  • Kampanie promocyjne
  • Wydarzenia
  • Telewizja
  • Plakaty
  • E-maile
  • Strony internetowe
  • Ulotki
  • Billboardy
  • Działania PR
  • Media społecznościowe
  • Czasopisma
  • Radio

Zostań analitykiem biznesowym wykorzystującym sztuczną inteligencję

Program studiów podyplomowych Purdue w zakresie analizy biznesowejPrzeglądaj teraz

Zostań analitykiem biznesowym wykorzystującym sztuczną inteligencję

Strategia marketingowa Coca-Coli

Za międzynarodowym zasięgiem firmy i powszechną popularnością stoi unikalnie sformułowana strategia marketingowa Coca Coli. Strategię można podzielić na następujące elementy:

Strategia produktu

Coca-cola ma w swojej ofercie około 500 produktów. Jej napoje bezalkoholowe oferowane są na całym świecie, a strategia produktowa obejmuje marketing mix. Jej napoje, takie jak Coca-Cola, Minute Maid, Diet Coke, Light, Coca-Cola Life, Coca-Cola Zero, Sprite Fanta i inne, są sprzedawane w różnych rozmiarach i opakowaniach. Wnoszą znaczący udział i generują ogromne zyski.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_1

Produkty Coca-Coli

Opanuj SEO, SEM, płatne społecznościowe, reklamy mobilne i nie tylko

Specjalista ds. marketingu cyfrowegoPrzeglądaj program

Opanuj SEO, SEM, płatne społecznościowe, reklamy mobilne i nie tylko

Polityka cenowa

Cena Coca-Coli pozostawała niezmienna przez około 73 lata na poziomie pięciu centów. Firma musiała uelastycznić swoją strategię cenową w związku ze zwiększoną konkurencją ze strony konkurentów takich jak Pepsi. Nie obniża znacząco ceny ani nie podnosi jej w sposób nieuzasadniony, gdyż spowodowałoby to zwątpienie konsumentów w jakość produktu i przejście na zamiennik.

Warto przeczytać!  Wybór właściwej agencji: klucz do sukcesu marki

Strategia miejsca

Coca-cola posiada rozległą sieć dystrybucji. Ma sześć regionów operacyjnych: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Afryka, Europa, Pacyfik i Eurazja. Partnerzy firmy zajmujący się butelkowaniem produkują, pakują i wysyłają do agentów. Następnie agenci transportują produkty drogą lądową do dystrybutora, dystrybutorów, sprzedawców detalicznych i na końcu do klienta. Coca-Cola posiada również rozbudowaną sieć odwrotnego łańcucha dostaw, w ramach której zbierane są resztki szklanych butelek do ponownego wykorzystania. W ten sposób oszczędzamy koszty i zasoby.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_2.

Globalny marketing Coca-Coli

Strategia promocji

Aby przetrwać intensywną konkurencję na rynku, Coca-Cola stosuje różne strategie promocyjne i marketingowe. Wydaje do 4 milionów dolarów rocznie na promocję swojej marki, wykorzystując w reklamie zarówno tradycyjne, jak i międzynarodowe media.

Zostań jednym z najlepiej opłacanych marketerów cyfrowych

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj kurs

Zostań jednym z najlepiej opłacanych marketerów cyfrowych

Klasyczna butelka, czcionka i logo

Coca-Cola zorganizowała światowy konkurs na projekt butelki. Zwycięzca konkursu wykorzystał projekt kapsułki kakao, a firma wykorzystała go do promowania jej kształtu i logo. Jej logo, napisane pismem Spencerian, odróżnia ją od konkurencji. Sposób, w jaki Coca-cola wykorzystuje swoje logo w swojej strategii marketingowej, pozostawia ślad w umysłach konsumentów.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_3

Wciągające reklamy Coca-Coli

Zlokalizowane pozycjonowanie

Niedawna kampania „Podziel się koksem”, rozpoczęta w 2018 roku w prawie pięćdziesięciu krajach, okazała się sporym sukcesem. Wizerunki gwiazd tego regionu oraz przekazy zgodne z lokalnym językiem i kulturą tego obszaru są kierowane na rynek lokalny.

Warto przeczytać!  Inwestycje i fuzje zmieniające krajobraz konkurencyjny w branży betonu towarowego – według PMI

Coca_Cola_Marketing_Strategy_4

Reklama Coca-Coli z gwiazdami

Sponsoring

Firma jest dobrze rozpoznawalną marką ze względu na sponsoring, w tym American Idol, NASCAR, Igrzyska Olimpijskie i wiele innych. Od Igrzysk Olimpijskich w 1928 roku Coca-Cola współpracuje przy każdym wydarzeniu, pomagając sportowcom, działaczom i fanom na całym świecie.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_5

Coca-Cola oficjalnym partnerem igrzysk olimpijskich

Dowiedz się o Bootcampie Purdue Digital Marketing

Bezpłatne seminarium internetowe | Obejrzyj transmisję internetowąPrzeglądaj teraz!

Dowiedz się o Bootcampie Purdue Digital Marketing

Media społecznościowe

Wraz z postępem technologicznym media społecznościowe i kanały komunikacji online stały się najważniejszą częścią strategii marketingowej Coca-Coli. Aktywnie wykorzystuje internetowe platformy marketingu cyfrowego, takie jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Snapchat, do publikowania zdjęć, filmów i nie tylko. Strategia marketingowa Coca Cola obejmuje przede wszystkim SEO, marketing e-mailowy, marketing treści i marketing wideo.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_6.

Wpisy Coca-Coli na Instagramie

Zostań milenijnym specjalistą ds. marketingu cyfrowego w zaledwie 6 miesięcy. Zapisz się już teraz na nasz kurs w ramach programu marketingu cyfrowego IMT Ghaziabad we współpracy z Uniwersytetem Purdue!

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Wniosek

Dobre strategie marketingowe budują lojalność klientów i przyczyniają się do ogromnego udziału w rynku. Dowiedz się, jak zwiększyć wartość rynkową swojej marki dzięki programowi studiów podyplomowych w zakresie marketingu cyfrowego. Ulepsz swój zestaw umiejętności i przyspiesz swoją karierę dzięki spostrzeżeniom ekspertów z Purdue University.


Źródło