Marketing

Strategia marketingowa i marketing mix (4P) Singtel

  • 23 maja, 2024
  • 6 min read
Strategia marketingowa i marketing mix (4P) Singtel


Oto strategia marketingowa firmy Singtel, która analizuje markę w oparciu o ramy marketing mix obejmujące 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktu Singtel:

Strategię produktową i miks produktów w strategii marketingowej Singtel można wyjaśnić w następujący sposób:

Singtel to flagowa marka telekomunikacyjna z siedzibą w Singapurze. Singtel zaczynał jako dostawca usług telefonii stacjonarnej, ale na przestrzeni lat firma zdywersyfikowała swój marketing mix, oferując bazę produktów i usług. Obecnie marka oferuje usługi takie jak szybki internet, np. Wi-Fi, plany szerokopasmowe i usługi 4G, zarówno abonamentowe, jak i przedpłacone, połączenia telewizyjne oparte na Internecie, takie jak dekoder, Singtel TV Go, usługi wideo na żądanie i portale DVR, a także sieci telefonii komórkowej. Firma oferuje również usługi związane ze stylem życia, takie jak muzyka Singtel, kiosk z gazetami Singtel, aplikacje, inteligentny dom Singtel, Singtel Dash, szkoła surfingu itp. Singtel podjął również odważne kroki w przeszłości, aby zdywersyfikować swoje produkty, stając się pierwszym dostawcą e-booków w Singapurze pod nazwą Skoob w roku 2011. Skoob został później zamknięty w roku 2013. Firma wydała również konkurenta Skype’a i WhatsApp o nazwie Wavee w 2015 roku. Singtel współpracuje również z Google w celu zbudowania superszybkiego podmorskiego kabla łączącego USA i Japonię.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowa Singtel:

Poniżej przedstawiono strategię cenową w strategii marketingowej Singtel:

Usługi świadczone przez SingTel są różnie wyceniane w zależności od rodzaju produktu, na który decyduje się klient. Zakres usług waha się od 49,90 do 189,00 USD miesięcznie.

Singtel oferuje również kilka bezpłatnych usług, takich jak pierwsze 2 miesiące bezpłatnej subskrypcji telewizyjnej, ekskluzywne oferty, brak kolejek do wygody online, bezpłatna instalacja i zwolnienie do 145 USD obowiązujące w przypadku każdego rodzaju usługi. Marka oferuje również interesujące pakiety, takie jak 330 USD zniżki na Samsung Galaxy Note 9 przy rejestracji planu mobilnego, 3 GB/miesiąc za darmo przez 24 miesiące przy przejściu na Singtel, 6,90 USD/miesiąc za pakiet Food and Leisure, który obejmuje również wystrój domu i podróże.

Strategia Singtel Place & Distribution:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w marketingu mix Singtel:

Singtel ma swoją siedzibę w Singapurze i posiada rozległą sieć biur w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Australii, Afryce i USA, zatrudniając ponad 25 000 pracowników, którzy obsługują 685 milionów klientów mobilnych na całym świecie. Podmorska sieć komórkowa Singtel świadczy usługi w ponad 100 krajach, w tym na Bliskim Wschodzie. Aby zwiększyć zasięg, marka ma różne filie w innych krajach, takie jak Bharti Airtel w Indiach, Azji Południowej i Afryce, Telkomsel w Indonezji, Globe Telecom na Filipinach, Telecom Egypt & T-Mobile Egypt w Egipcie, Optus w Australii i Advanced Info Service w Tajlandii.

Wszystkie usługi firmy są również dostępne na platformie internetowej, co pozwala na jeszcze szersze dotarcie do klientów.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Singtel przedstawia się następująco:

Singtel wykorzystuje tradycyjne metody reklamy, takie jak media cyfrowe, druk, gazety i billboardy. Firma ma również różne powiązania z gigantami technologicznymi, takimi jak Google, Microsoft, Hewlett Packard i Apple, aby jeszcze bardziej zwiększyć wartość swojej marki. Singtel promuje również swoje usługi, zwiększając swoją widoczność poprzez wydarzenia sponsorskie. Był sponsorem tytularnym inauguracyjnego Grand Prix Singapuru w Singapurze. Nabył również prawa do transmisji Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 i udostępnił widzom 15 nowych kanałów ESPN STAR Sports bezpłatnie.

Ponieważ jest to marka zajmująca się marketingiem usług, oto trzy pozostałe P, które tworzą 7P marketingowego miksu Singtel.

Ludzie:

SingTel ma zespół bardzo kompetentnych i pełnych pasji pracowników w różnych firmach. Singtel jako marka jest znana z tego, że pielęgnuje i podtrzymuje dobre samopoczucie swoich pracowników. Firma ma ponad 4 miliony użytkowników swoich usług, którymi zajmuje się wydajna siła robocza licząca ponad 25 000 pracowników.

Proces:

Ludzie w SingTel są znani z oddania i życzliwości oraz lojalności klientów, którą rzadko można zobaczyć w dzisiejszych firmach. Ponadto dane zbierane przez Singtel są objęte ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (GDPR) i prowadzą działalność zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (PDPA), aby zapewnić, że dane klientów nie zostaną naruszone.

Dowód rzeczowy:

Usługi Singtel świadczone przez są bardzo zróżnicowane. Marka zapewnia wsparcie dla usług mobilnych, internetowych i telefonicznych dla firm. Klienci mogą również zarządzać swoim kontem Singtel za pośrednictwem aplikacji mobilnej o nazwie „My Singtel” ze swoich urządzeń mobilnych. Singtel ma również dedykowaną swoim klientom stronę internetową, na której mogą zalogować się do swojego konta i sprawdzić swoje usługi, sprawdzić kwalifikowalność umowy i wiele więcej. To kończy marketing mix Singtel.

O firmie Singtel:

Historia tej firmy rozpoczęła się w 1879 roku, kiedy Bennett Pell, lokalny menedżer w Eastern Extension Telegraph Company, utworzył 50-liniowy system wymiany w Singapurze. Do lipca 1882 roku sieć telefoniczna Singapuru była obsługiwana przez Oriental Telephone and Electric Company (OTEC), a firma utworzyła 60 linii, aby połączyć duże korporacje biznesowe, takie jak Chartered Bank, Behn Meyer & Co i Singapore Stock Exchange. W 1955 roku Singtel uzyskał monopol na świadczenie usług telekomunikacyjnych po uzyskaniu wyłącznych praw od Singapore Telephone Board (STB) do świadczenia usług telefonicznych w Singapurze. W 1993 roku Singtel stał się spółką publiczną, a w 1997 roku stracił monopol jako jedyny dostawca usług telekomunikacyjnych w Singapurze. Firma otrzymała ogromne odszkodowania, tj. około 1,5 miliarda dolarów za to od rządu Singapuru. Singtel otrzymał licencję 3G w kwietniu 2001 r., w 2003 r. firma ujawniła, że ​​jej dostawcą usług 3G jest Ericsson, a w 2005 r. usługi 3G zostały uruchomione w Singapurze. Oprócz usług Singtel jest również znany ze swojej uczciwości.

Stało się to jasne w roku 2015, kiedy Singtel zerwał wszelkie powiązania z platformą mediów społecznościowych Gushcloud, gdy ta ostatnia próbowała rozpocząć negatywną kampanię przeciwko M1 i Starhub. M1 i Starhub, którzy są głównymi konkurentami Singtel w branży telekomunikacyjnej, również otrzymali przeprosiny od Singtel w związku z kwestią Gushcloud.

Niniejszy artykuł został zbadany i napisany przez Content & Research Team. Został sprawdzony i opublikowany przez MBA Skool Team. Treść na MBA Skool została stworzona wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Singtel. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Strategy & Mix są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Raport badania rynku usług opartych na kontekście i lokalizacji przedstawia kluczowe futurystyczne trendy, metodologię badań i konkurencyjność do 2030 r.