Marketing

Strategia marketingowa i marketing mix Hamleys (4P)

  • 10 grudnia, 2023
  • 7 min read
Strategia marketingowa i marketing mix Hamleys (4P)


Oto strategia marketingowa firmy Hamleys, która analizuje markę w oparciu o ramy marketingu mix, obejmujące 4P (Produkt, Cena, Miejsce, Promocja).

Strategia produktowa Hamleys:

Strategię produktową i miks produktów w strategii marketingowej Hamleys można wyjaśnić w następujący sposób:

Hamleys to jeden z najpopularniejszych sklepów detalicznych z zabawkami, który oferuje zabawki wielu marek w swoich punktach sprzedaży. Flagowy sklep Hamleys zajmuje siedem pięter i oferuje ponad 50 000 linii zabawek w sprzedaży. Niektóre z głównych ofert produktów w jego marketingu mix obejmują –

• Przedszkole – zabawki dla niemowląt, zabawki do kąpieli, zabawki edukacyjne, zestawy do zabawy, tradycyjne i drewniane, pociągi i pojazdy

• Zabawki miękkie – Zabawki miękkie w kształcie zwierząt, Misie, Zabawki miękkie w kształcie postaci, Zabawki miękkie interaktywne

• Sztuka i rzemiosło – książki, rysowanie i malowanie, tworzenie i tworzenie, modele, zestawy naukowe

• Lalki – Kolekcjonerskie, Lalki, Luvley Boutique, Odgrywanie ról i przebieranie się

• Zbuduj to – Lego, Playmobil

• Zabawki akcji – figurki akcji, przebieranki i gry fabularne, zestawy do zabawy

• Gry – Gry dla dzieci, Gry rodzinne, Puzzle, układanki i magia, Gry tradycyjne

• Na zewnątrz – zabawki do baniek mydlanych i wody, place zabaw, domki do zabawy, gry i gokarty

• Pojazdy – samochody i traktory odlewane ciśnieniowo, sterowanie radiowe, zestawy pociągów

Produkty Hamleys są najwyższej jakości i widać dbałość o ich wykonanie. Obejmują one różnego rodzaju zabawki. Dzieci lubią swoje ulubione postacie z kreskówek jako pluszowe zwierzęta. Inne zabawki obejmują gry planszowe, gadające kosmici, szczeniaki merdające ogonem.

Sprzedają również breloki, pisaki i kredki. Hamleys oferuje piękne opcje pakowania, jeśli klienci chcą je komuś podarować. Większość zabawek ma jasne, żywe kolory, aby przyciągnąć małe dzieci. Dzieci po prostu uwielbiają spędzać czas w sklepie i grać w prezentowane gry.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowa Hamleys:

Poniżej przedstawiono strategię cenową zastosowaną w strategii marketingowej firmy Hamleys:

Hamleys to marka premium, która jest skierowana głównie do zamożnych rodzin miejskich i miast klasy 1, 2. Cena waha się od 500 do 4000 rupii.

Sprzedają za pośrednictwem sklepów Hamleys w głównych centrach handlowych, sklepach specjalistycznych i za pośrednictwem graczy internetowych, takich jak Amazon, Flipkart i FirstCry. Pobierają wyższą stawkę ze względu na markę i jakość produktów. Oferują zniżki cenowe na specjalne okazje, takie jak Black Friday, w zakresie do 20%. Pluszowe zwierzęta i mniejsze zabawki są dostępne w stosunkowo rozsądnych cenach.

Strategia Hamleys Place & Distribution:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w marketingu mix Hamleys:

Hamleys ma swoje sklepy firmowe we wszystkich głównych miastach w Indiach i punkty sprzedaży w różnych centrach handlowych. Klienci mogą kupować zabawki online na Amazon, Flipkart i FirstCry. Sieć ma dziesięć innych punktów sprzedaży poza głównym sklepem przy Regent Street, London w Wielkiej Brytanii, a także ponad 60 franczyz na całym świecie.

Sieć Hamleys jest obecnie obecna w 19 miastach i posiada 39 sklepów w całych Indiach.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej firmy Hamleys przedstawia się następująco:

Kampanie reklamowe Hamleys pokazują głównie dzieci i rodziców bawiących się w ich światowej klasy sklepach z zabawkami. Atmosfera jest kolorowa i pełna życia, pokazując ich przyjaznych pracowników prezentujących dzieciom różne zabawki. Wyraźnie wspominają, że są najlepszymi producentami zabawek na świecie. Reklama nie tylko pokazuje ich jako sprzedawców zabawek, ale także prezentuje ich flagowy sklep jako cel podróży turystycznych, w którym dzieci i rodzice mogą się dobrze bawić. Prowadzi to do dużej liczby odwiedzających przez cały rok i dobrego biznesu pod względem sprzedaży. Organizują również polowania na zabawki w swoim sklepie w Londynie, co przyciąga wiele dzieci. Promują również London Hamleys jako największy sklep z zabawkami na świecie, co dodaje prestiżu wizerunkowi ich marki.

Ponieważ jest to marka zajmująca się marketingiem usług, oto trzy pozostałe P, które tworzą 7P marketingowego miksu Hamleys.

Ludzie:

Zespół sprzedaży w Hamleys jest bardzo młody i przeszkolony w zakresie interakcji z dziećmi i ich rodzicami. Są bardzo pogodni i przyjacielscy, a także świetnie rozmawiają z dziećmi. Dobrze znają się na różnych zabawkach i pokazują je dzieciom, jak również ich rodzicom w sposób, który wzbudza intrygę i zainteresowanie. Hamleys nie są zbyt nachalni, ale po prostu uświadamiają dzieciom różne zabawne rzeczy do zrobienia, takie jak markery magiczne, gadające kosmici i urocze spacerujące szczeniaki, co pomaga w sprzedaży produktu.

Proces:

Hamleys ma swoje wyspecjalizowane sklepy w różnych miejscach na całym świecie i sprzedaje swoje zabawki również online. Produkty są doskonałej jakości i atrakcyjne zarówno dla młodych, jak i nastolatków. Obsługa w sklepach jest bardzo pomocna i przyjazna, a także prowadzi klientów przez cały cykl zakupu.

Dowód rzeczowy:

Projekt sklepu Hamleys jest wykonany tak, że wszędzie są jaskrawoczerwone i żółte kolory, które przyciągają uwagę dzieci. Lalki i gry są wystawione i dostępne dla dzieci do wypróbowania, co zwiększa atrakcyjność zabawek i pomaga w zwiększeniu zakupów impulsywnych. Stąd kończy się marketing mix Hamleys.

O firmie Hamleys:

Hamleys został założony przez Williama Hamleysa w 1760 roku. Miał marzenie o otwarciu najlepszego sklepu z zabawkami na świecie i ciężko pracował, aby zamienić to marzenie w rzeczywistość. Wypełnił swój sklep z zabawkami wszelkiego rodzaju zabawkami, zaczynając od żołnierzyków po różne rodzaje lalek. Sklep stał się punktem orientacyjnym w Londynie, a dzieci przychodziły tam tłumnie i uwielbiały sklep z zabawkami. Hamleys stopniowo się rozrastał i dodawał nowe piętra pełne wszelkiego rodzaju zabawek. Były tam kolejki, samochody na pedały, kukiełki itp. Aby sprostać rosnącemu popytowi, otworzyli kolejny sklep przy Regent Street. Ich sklep był bombardowany pięć razy podczas II wojny światowej, ale za każdym razem podnosili się z popiołów silniejsi. Królowa Elżbieta II dała swoim dzieciom zabawki Hamleys. Obecnie sklep Hamleys w Londynie przyciąga wielu turystów i małe dzieci. W okolicy można usłyszeć śmiech dzieci połączony z różnymi rodzajami pisków zabawek.

Stworzyli środowisko, w którym praca jest przyjemna i przyjemna dla pracowników, a klienci mogą zobaczyć ich pasję, gdy wchodzą do sklepu. Witają klientów z uśmiechem i pokazują dzieciom wspaniałe nowe zabawki i inne zabawne aktywności, które są w pobliżu.

Niniejszy artykuł został zbadany i napisany przez Content & Research Team. Został sprawdzony i opublikowany przez MBA Skool Team. Treść na MBA Skool została stworzona wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Hamleys. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Strategy & Mix są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  „Przemysł turystyczny Nepalu to mieszanka wyzwań i możliwości”