Marketing

Strategia marketingowa i miks marketingowy firmy Microsoft (4 szt.)

  • 9 listopada, 2023
  • 7 min read
Strategia marketingowa i miks marketingowy firmy Microsoft (4 szt.)


Oto strategia marketingowa Microsoftu, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Microsoftu:

Strategię produktu i miks w strategii marketingowej Microsoft można wyjaśnić w następujący sposób:

Microsoft jest jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się technologią i usługami. Microsoft to firma zorientowana na badania i rozwój, która identyfikuje potrzeby klientów jeszcze zanim one powstaną i wprowadza na rynek szeroką gamę produktów i usług, aby je zaspokoić. Jej portfolio obejmuje ogromną różnorodność elektroniki użytkowej dla klientów, oprogramowanie dla przedsiębiorstw, urządzenia do gier itp. Produkty w ramach zestawu marketingowego Microsoft są przeznaczone zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów i są dostępne na całym świecie. Microsoft dzieli swoje produkty na następujące segmenty:

Oprogramowanie

Firma Microsoft oferuje kilka produktów w kategorii oprogramowania, podzielonych na narzędzia zwiększające produktywność, narzędzia do współpracy i zarządzania. Niektóre z najpopularniejszych produktów związanych z produktywnością to Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), Outlook, Exchange itp.

Do współpracy firma Microsoft oferuje różne oprogramowanie i usługi, takie jak Skype, Microsoft Teams, OneDrive i Bing Search. Dla przedsiębiorstw firmy mają narzędzia do zarządzania, takie jak narzędzia Linkedin, Dynamics 365 i Power BI.

System operacyjny

System operacyjny Windows firmy Microsoft zawsze był jednym z najbardziej preferowanych rozwiązań dla komputerów stacjonarnych i laptopów. Dziedzictwo systemu Windows zostało ustalone od chwili jego premiery i co kilka lat wypuszczane są nowe wersje, takie jak Windows 11, Windows 10 itp.

Usługi w chmurze

Microsoft Azure to jedno z wiodących rozwiązań usług chmurowych oferowanych przez firmę. Firma dostarcza infrastrukturę chmurową do hostingu zarówno dla przedsiębiorstw, jak i klientów detalicznych.

Sprzęt komputerowy

Pod marką Microsoft Surface firma oferuje laptopy, słuchawki, touchpady itp.

Hazard

Linia produktów do gier wideo Xbox jest własnością firmy Microsoft, która oferuje swoim klientom konsole do gier, aplikacje, usługi przesyłania strumieniowego i usługi online.

Zdjęcie: pixabay

Strategia cenowo-cenowa firmy Microsoft:

Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej Microsoft:

Microsoft zdobył znaczną część rynku. Strategia cenowa firmy Microsoft opiera się na różnych segmentach i konkurentach, z którymi ma do czynienia na rynku.

Jeśli ma strategię cenową zorientowaną na rynek, gdy firma ustala cenę swojego produktu (wyższą/niższą) po ocenie cen i popytu na podobne produkty oferowane na rynku. Ma wyższą cenę w porównaniu z popularnym systemem operacyjnym, ponieważ jego wykorzystanie stale rośnie. Jest to zgodne ze strategią cenową freemium, w ramach której zestaw usług produktu jest oferowany bezpłatnie, ale za ulepszone funkcje należy zapłacić, umożliwiając wypróbowanie produktu przed dokonaniem przez klienta ostatecznego zakupu. Na niektórych urządzeniach Office 365 można używać bezpłatnie. Firma Microsoft stosuje ceny „kup to, czego potrzebujesz” w celu świadczenia usług w chmurze. W ramach tej strategii klient nie jest obciążany stałą kwotą, zamiast tego powinien płacić tylko za to, ile wykorzysta. Jest to bardzo przydatne dla klientów korzystających z wielu urządzeń. Stąd strategia cenowa w marketingu mix firmy Microsoft po prostu podkreśla, że ​​będąc liderem rynku, to firma decyduje o cenie produktu i usługi.

Przeczytaj więcej o Microsoft

Strategia Microsoft dotycząca lokalizacji i dystrybucji:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w ramach marketingu mix firmy Microsoft:

W zależności od rodzaju produktu Microsoft ma różne linie dystrybucji. Oficjalna witryna internetowa i sklep internetowy firmy Microsoft (sklepy e-commerce) są głównym źródłem generowania przychodów, ponieważ za ich pośrednictwem klienci mogą bezpośrednio kupować lub pobierać oprogramowanie. Sklepy detaliczne Microsoft mają na celu poprawę doświadczeń klientów i poprawę wizerunku marki poprzez zapewnienie im dostępu do najnowszych wersji produktów firmy, takich jak Xbox i smartfony. Autoryzowani sprzedawcy Microsoft są strategicznie rozmieszczeni, tak aby byli łatwo dostępni dla rynku docelowego. Działa poprzez sieć dystrybutorów systemów operacyjnych i pakietów oprogramowania, która dystrybuuje produkt do wszystkich sprzedawców detalicznych. Microsoft atakuje także producentów OEM (producentów laptopów i komputerów stacjonarnych), aby sprzedawać wbudowany system operacyjny i oprogramowanie. Część elektroniki użytkowej, smartfony, laptopy, konsole do gier Xbox itp.

są również dostępne w punktach sprzedaży detalicznej wielu marek i sklepach internetowych na całym świecie.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Microsoft wygląda następująco:

Promocje firmy Microsoft zawsze podkreślały niezawodność i użyteczność jej produktów. Jej strategia promocyjna w marketingu mix jest bardzo kompleksowa i skoncentrowana. Firma Microsoft ponosi duże wydatki na promocję swoich produktów premium, które mają duży udział w rynku, lub produktów wysoce konkurencyjnych, w przypadku produktów online korzysta z marketingu i reklamy cyfrowej.

• Reklama – Microsoft ponosi główne wydatki na promocję w związku z reklamą w Internecie i telewizji, mającą na celu poprawę wizerunku firmy. Reklamy te koncentrują się na aktualizacjach i udoskonaleniach produktów i są skierowane do użytkowników końcowych oprogramowania

• Wyprzedaż promocji- Firma Microsoft zapewnia rabaty i zachęty, aby przyciągnąć klientów. Przykład — studentom oferuje się oprogramowanie biurowe Microsoft po obniżonej cenie, co pozwala zwiększyć wielkość sprzedaży i lojalność wobec marki oraz uniemożliwić nowym podmiotom wejście na rynek.

• Marketing bezpośredni – Firma Microsoft wykorzystuje to do zawierania umów sprzedaży z organizacjami, takimi jak szkoły, uczelnie itp. Firma Microsoft nawiązała także relacje z różnymi producentami OEM w celu sprzedaży ich produktów.

• Sprzedaż osobista – Personel sprzedaży w sklepie detalicznym Microsoft prezentuje funkcje produktu i zachęca potencjalnych nabywców przynajmniej do wypróbowania.

• Public relations – Aby promować wizerunek firmy Microsoft korzysta z różnorodnych programów, ale główną strategię PR realizują filantropi Microsoftu, którzy zajmują się darowiznami i działaniami z nimi związanymi. W związku z tym jest to podsumowanie strategii i asortymentu marketingowego firmy Microsoft.

O Microsoft:

W 1975 roku Bill Gates wraz z Paulem Allenem założył firmę Microsoft. Jest to amerykańska międzynarodowa firma technologiczna z siedzibą w Waszyngtonie, której roczny dochód przekracza 150 miliardów dolarów.

Początkowo pomysł zakładał produkcję wyłącznie komputerów, ale wkrótce firma zagłębiła się w segmenty oprogramowania i systemów operacyjnych, wprowadzając w ten sposób system Windows i inne tego typu oprogramowanie firmy Microsoft. Jest jedną z niewielu firm, których kapitalizacja rynkowa przekracza 1 bilion dolarów. Skype i LinkedIn zostały przejęte przez Microsoft za odpowiednio 8 i 26 miliardów dolarów.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Microsoft. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek syntezy oligonukleotydów będzie reprezentował znaczną liczbę +% do 2030 r. |Gene Link, Sigma-Aldrich Corporation, GeneScripts