Marketing

Strategia marketingowa i miks marketingowy Huawei (4 szt.)

  • 1 czerwca, 2024
  • 5 min read
Strategia marketingowa i miks marketingowy Huawei (4 szt.)


Oto strategia marketingowa Huawei, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Huawei:

Strategię produktu i miks w strategii marketingowej Huawei można wyjaśnić w następujący sposób:

Huawei jest wiodącym producentem telefonów komórkowych i sprzętu telekomunikacyjnego. Huawei ma dwa działy biznesowe, a każdy z nich ma w swoim zestawie marketingowym własną linię produktów skierowaną do różnych odbiorców docelowych.

• Produkty konsumenckie Huawei: Niektóre produkty oferowane w tym segmencie to: telefony komórkowe, takie jak model Huawei P10, komputery PC i tablety, urządzenia do noszenia, takie jak zegarki Huawei, mobilna łączność szerokopasmowa i inne akcesoria. Rocznie marka sprzedaje na całym świecie 200 milionów smartfonów.

• Rozwiązanie biznesowe Huawei: Niektóre produkty oferowane w tym segmencie to

o Produkty dla przedsiębiorstw: przełączniki, routery, WLAN, serwery, pamięci masowe, usługi przetwarzania w chmurze, sieciowe usługi energetyczne i wiele innych

o Produkty operatora: sieć bezprzewodowa, sieć stacjonarna, sieć rdzeniowa w chmurze, oprogramowanie operatora, infrastruktura IT, energia sieciowa i usługi globalne

o Inne: Inteligentny sterownik PV, inteligentny kontroler macierzowy, inteligentny system zarządzania PV.

Produkty Huawei są wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu, takich jak bezpieczeństwo publiczne, rząd, kolej, sieci energetyczne, edukacja, media i rozrywka, finanse itp.

Obraz: Wikimedia

.

Strategia cenowo-cenowa Huawei:

Poniżej strategia cenowa w strategii marketingowej Huawei:

Huawei stoi w obliczu ostrej konkurencji ze strony firm Ericson, Cisco System, korporacji ZTE, Apple itp. Ponieważ liczba konkurentów jest większa w branży telekomunikacyjnej, dlatego też Huawei stosuje strategię konkurencyjnych cen w swoim zestawie marketingowym swoich produktów.

Powodem takiej strategii cenowej jest to, że kupujący (konsumenci) mają większą siłę przetargową i mogą łatwo zmieniać marki. Huawei zawsze koncentruje się na dostarczaniu swoim klientom produktów najwyższej jakości, ponieważ ceny są prawie takie same u wszystkich konkurentów. Huawei pobiera również wysokie ceny za swoje nowe i innowacyjne produkty, których nie ma w ofercie konkurencji. Huawei czasami stosuje także elastyczną politykę cenową i udziela rabatów na swoje produkty sprzedawane głównie w handlu elektronicznym. W swoim dziale biznesowym obejmującym produkty dla przedsiębiorstw i operatorów firma stosuje strategię cenową premium za swoje innowacyjne produkty i rozwiązania. Odkąd pandemia dotknęła konkurencję, marka stała się wiodącym producentem telefonów komórkowych pod względem liczby sprzedanych sztuk.

Strategia Huawei dotycząca lokalizacji i dystrybucji:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w ramach miksu marketingowego Huawei:

Firma Huawei jest obecna w ponad 170 krajach i zatrudnia ponad 190 000 pracowników. Huawei wraz z partnerami telekomunikacyjnymi zbudował ponad 1500 sieci, które obsługują ponad 33% światowej populacji. Huawei pracuje nad rozwojem wspólnych przedsięwzięć z lokalnymi firmami lub władzami i firma zapewnia tym władzom lokalnym dywidendę za korzystanie z produktów Huawei. Huawei posiada szeroką sieć dystrybucji, która obejmuje sprzedawców, dystrybutorów i dostawców. Huawei nie współpracuje bezpośrednio z klientami. Również nowo utworzone spółki joint venture pomiędzy Huawei a władzami lokalnymi pomagają w budowaniu nowych kanałów dystrybucji produktów.

Firma sprzedaje swoje produkty również za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Huawei wygląda następująco:

Huawei wykorzystuje kanał omni do promowania swojej marki i produktów. Firma angażuje się w działania promocyjne w ramach swojego marketingu mix w telewizji, radiu, prasie, mediach społecznościowych, wydarzeniach i sponsoringu. Huawei zatrudnił Lionela Messiego jako swojego globalnego ambasadora marki. Niektóre inne gwiazdy, takie jak Henry Cavill i Scarlett Johansson, pojawiły się w reklamach produktów Huawei. W ramach swojego programu sprzedażowego Huawei oferuje także karty rabatowe i kupony. Firma angażuje się również w sponsorowanie różnych wydarzeń i drużyn sportowych, takich jak Norweska Federacja Narciarska La Liga. Huawei jest również aktywny w serwisach społecznościowych, aby rozwiązywać problemy klientów i zapewniać lepszą łączność z ludźmi, aby zwiększyć świadomość marki. Obejmuje to zatem cały miks marketingowy Huawei.

O Huaweiu:

Huawei Technologies Co Ltd to chińska firma z branży technologii informacyjno-komunikacyjnych. Portfolio produktów i usług firmy obejmuje sprzęt telekomunikacyjny, sieci korporacyjne, półprzewodniki, usługi przetwarzania w chmurze i urządzenia konsumenckie.

Huawei został założony w roku 1987 przez Ren Zhengfei, który jest także obecnym dyrektorem generalnym Huawei i siedzibą firmy w Shenzhen w Guandong w Chinach. Kilka lat temu Huawei wyprzedził firmę Ericson i stał się największym producentem urządzeń telekomunikacyjnych na świecie.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Huawei. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Trendy są bardzo ważne dla kohorty pokolenia Z: Sunder Balasubramanian, Myntra