Marketing

Strategia marketingowa i miks marketingowy Hungry Jack’s (4 szt.)

  • 14 kwietnia, 2024
  • 7 min read
Strategia marketingowa i miks marketingowy Hungry Jack’s (4 szt.)


Oto strategia marketingowa firmy Hungry Jack’s, która analizuje markę w oparciu o ramy miksu marketingowego obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Hungry Jack’s:

Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Hungry Jack można wyjaśnić w następujący sposób:

Hungry Jacks to sieć restauracji typu fast food słynąca z burgerów i innych przekąsek. Głównym produktem w jej marketingu mix są burgery w wersji mięsnej i wegetariańskiej, kurczak, frytki, krążki cebulowe, sałatki oraz napoje ciepłe i zimne, desery i różnego rodzaju posiłki. W godzinach porannych dostępne jest także w pełni funkcjonalne menu śniadaniowe, które cieszy się dużą popularnością wśród australijskiej publiczności. Do głównych znaków towarowych Burger King sprzedawanych za pośrednictwem Hungry Jacks należą kanapki Whopper i TenderGrill. Sposób sprzedaży koncentruje się przede wszystkim na korzyściach skali, gdzie przy dużej skali działanie ograniczonych linii produktowych pomaga w generowaniu znaczących przychodów.

Większość nowych sklepów Hungry Jacks w Australii działała w tematyce muzycznej z lat 50. XX wieku. Oprócz muzyki, która w takich restauracjach gra w tle, ważnym elementem wystroju, nadającym atmosferę w starym stylu, są zdjęcia z epoki. Siedzenia i stoły są również ułożone w klasycznym stylu jadalni z lat 50.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowa Hungry Jack’s:

Poniżej przedstawiono strategię cenową zastosowaną w strategii marketingowej Hungry Jack:

Wycena linii produktów Hungry Jacks odbywa się w sposób opłacalny. Jako samodzielna firma Hungry Jacks konkuruje z głównymi graczami z branży fast food, w tym McDonald’s i Wendy’s.

Pomysł ustalania cen dba o ceny produktów w sposób, który minimalizuje koszty i ceny. Istnieje podejście do ustalania cen oparte na rynku, w którym ceny są ustalane z uwzględnieniem popytu i podaży rynkowej, a także konkurencyjnych cen podobnych produktów. Burgery kosztują od 1 do 3 dolarów australijskich, a dodatki są oferowane w małych, średnich i dużych cenach wynoszących około 1-2 dolarów. Strategia ustalania cen pakietowych w miksie marketingowym pomaga również firmie Hungry Jacks osiągać większe przychody. Obecnie oferują dwie różne opcje posiłków — posiłek ekonomiczny i posiłek dla dzieci. Posiłki są zaprojektowane w taki sposób, aby przyciągać klientów i zapewniać ekonomiczną zachętę do kupowania większej liczby produktów w ramach pakietu niż pojedynczego produktu.

Przeczytaj więcej o Hungry Jack’s

Strategia dystrybucji i miejsca Hungry Jack’s:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w marketingu mix firmy Hungry Jack’s:

Będąc jedną z największych franczyz Burger Kinga na świecie, Hungry Jacks ma sklepy w ponad 390 lokalizacjach w całej Australii. Mają różne sposoby dostarczania produktów klientom. Zamówienia są przyjmowane i obsługiwane za pośrednictwem restauracji szybkiej obsługi, aplikacji mobilnych i stron internetowych.

W celu zwiększenia sprzedaży w ramach dostaw żywności online często oferowane są bony i gratisy.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Głodnego Jacka przedstawia się następująco:

Aby promować się wśród konsumentów, Hungry Jacks zazwyczaj polega na reklamie jako sposobie generowania przychodów. Pracownicy Hungry Jacks są przeszkoleni w zakresie sprzedaży krzyżowej produktów, w ramach której informują klienta o możliwych opcjach posiłków, które może wybrać wraz z przedmiotem według własnego uznania. Inną bardzo popularną kampanią była kampania „Shake and Win”, w ramach której darmowe artykuły spożywcze były rozdawane klientom w promieniu 1 km od dowolnego punktu Hungry Jacks, gdy potrząsnęli swoim urządzeniem z systemem iOS. Pomysł polegał na tym, aby uświadomić ludziom sklepy w pobliżu, a także zwiększyć liczbę klientów w przeciętnym sklepie, co prowadziło do większej liczby zakupów w danej chwili. Hungry Jacks cieszy się również ogromną popularnością w Australii dzięki powiązaniom z West Coast Eagle, pierwszym zespołem Australian Football League w Perth. Hungry Jacks jest również świadomy kwestii zrównoważonego rozwoju i ma duże powiązania z dobrymi sprawami. Obecnie mają dwa partnerstwa – jedno z Taronga Zoo, w ramach którego opracowali program rozwijania różnorodności genetycznej poprzez programy hodowli w niewoli. Drugim przykładem jest współpraca z organizacją non-profit o nazwie „RU Ok”, która zachęca ludzi, aby troszczyli się o siebie nawzajem, pytając, czy u nich wszystko w porządku.

Ponieważ jest to marka marketingu usług, oto pozostałe trzy P, które tworzą marketingową mieszankę 7 P Hungry Jacks.

Ludzie:

Będąc firmą usługową, Hungry Jacks przywiązuje dużą wagę do swoich pracowników. Ponieważ duża część pracy wiąże się z obsługą klientów i interakcją z nimi, pracownicy są dobrze traktowani, co gwarantuje wysoki poziom ich satysfakcji i skuteczną realizację usług. Zapewniamy niezbędne szkolenia połączone z edukacją i ciągłymi sesjami przywódczymi, aby uczyć się od najlepszych.

Dowód rzeczowy:

Hungry Jacks objawia się jako wiodący dostawca burgerów na rynku australijskim. Firma koncentruje się także na zdrowej żywności. Jedną z najpopularniejszych kampanii reklamowych Hungry Jacks wszechczasów była kampania „Nic w tym niegrzecznego”, której celem było promowanie marki wśród klientek w całej Australii. Reklama była skierowana do kobiet i miała pokazać zdrowego kurczaka i sałatki dostępne dla dbających o zdrowie klientów w Hungry Jacks. Tym samym uzupełnia to marketingową mieszankę Hungry Jacks.

Proces:

Hungry Jacks prowadzi większość swojej działalności poprzez tak zwane łączenie ofert dla konsumentów w postaci opcji posiłków. Różnorodne dostępne posiłki obejmują posiłki dla dzieci, które obejmują burgera, napój i prezent w specjalnej edycji przeznaczonej dla dzieci. Jeśli chodzi o posiłki wartościowe, posiłki są projektowane w taki sposób, aby promować sprzedaż krzyżową produktów w sposób ekonomiczny dla klienta.

O Hungry Jacks

Nazwa synonimem szybkiego fast foodu na subkontynencie australijskim to Hungry Jacks.

Jest to całkowicie wyłączna franczyza Burger King w Australii i działa na zasadzie posiadania lub sublicencji na umowy dotyczące sklepów. Głównym celem tej sieci restauracji szybkiej obsługi jest dostarczanie klientom zdrowych i pysznych burgerów bez konieczności długiego oczekiwania na wysokiej jakości jedzenie.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Hungry Jack’s. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Strategy & Mix są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  BW Sunday Reads Rolki ułatwiają marketing w prawdziwym świecie