Marketing

Strategia marketingowa i miks marketingowy LIDL (4 szt.)

  • 14 listopada, 2023
  • 4 min read
Strategia marketingowa i miks marketingowy LIDL (4 szt.)


Strategia marketingowa LIDL analizuje markę w ramach marketingu mix, który obejmuje 4P (produkt, cena, miejsce, promocja). Te strategie biznesowe, oparte na marketingu mix LIDL, pomagają marce odnieść sukces na rynku. Zacznijmy od strategii i miksu marketingowego LIDL, aby zrozumieć strategie dotyczące produktów, cen, reklamy i dystrybucji:

Strategia produktowa LIDL:

Strategię produktu i miks w strategii marketingowej LIDL można wyjaśnić w następujący sposób:

LIDL to znana sieć sklepów detalicznych z siedzibą w Niemczech, obsługująca niemal wszystkie kraje Europy i USA. Sklepy LIDL znajdują się w dobrze widocznych lokalizacjach we wszystkich większych miastach i miasteczkach i są dobrze zaplanowane, aby zapewnić klientom wygodne poruszanie się i robienie zakupów. LIDL koncentruje się na minimalizacji zaangażowania personelu i stosuje podejście, w którym klienci mogą odbierać towary bezpośrednio z kartonów.

Niektóre inne produkty i usługi oferowane przez LIDL to filmy LIDL, piekarnie, marki mobilne, dostawy do domu itp.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowo-cenowa LIDL:

Poniżej strategia cenowa w strategii marketingowej LIDL:

LIDL to marka wielodetaliczna, oferująca produkty wszystkich najważniejszych marek CPG. Ponieważ głównymi produktami są towary, artykuły spożywcze i produkty podstawowe, firma w swoim zestawie marketingowym stosuje strategię konkurencyjnych cen.

W przypadku kilku produktów firma oferuje również najniższą cenę w porównaniu do niektórych konkurentów. Firma LIDL osiąga roczne przychody przekraczające 100 miliardów euro, co czyni ją jedną z największych marek detalicznych na świecie.

Strategia lokalizacji i dystrybucji LIDL:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w ramach miksu marketingowego LIDL:

LIDL to jedna z wiodących sieci handlowych na świecie z siedzibą w Niemczech, posiadająca ponad 12 000 placówek. Marka jest obecna na całym świecie w całej Europie i ma kilka sklepów w USA. W samych Niemczech LIDL ma ponad 3000 sklepów i zatrudnia blisko 200 000 osób do obsługi operacji. Wraz z rozwojem e-commerce LIDL ma znaczącą obecność także w przestrzeni online.

Firma zapewnia kompleksową obsługę zakupów online w celu zakupu towarów.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej LIDL przedstawia się następująco:

LIDL stosuje strategię marketingową 360 stopni w celu zapewnienia wysokiej świadomości marki. Firma reklamuje się za pośrednictwem kanałów internetowych, mediów społecznościowych, telewizji, reklam drukowanych itp. Oprócz reklamy firma nawiązuje kontakt z klientami za pośrednictwem kart lojalnościowych, kuponów rabatowych itp. Marka była także sponsorem kilku wydarzeń.

Ponieważ jest to marka zajmująca się marketingiem usług, oto pozostałe trzy P, które składają się na marketingową mieszankę 7 P KLM.

Proces:

Będąc firmą usługową, firma posiada kilka procesów, którymi kieruje się, aby zapewnić satysfakcję klienta. LIDL ma kilka procesów zaopatrzenia, centrów dystrybucji, procesów operacyjnych itp., aby zapewnić aktualizację zapasów w sklepach zgodnie z potrzebami klientów.

Ludzie:

LIDL to jedna z wiodących marek detalicznych, zatrudniająca dużą liczbę pracowników. Przyszli pracownicy firmy przechodzą staranną selekcję, po której następuje szkolenie personelu, aby mieć pewność, że jest on w stanie sprostać wymaganiom klienta. Na całym świecie w LIDL zatrudnionych jest ponad 300 000 osób.

Dowód rzeczowy:

Fizyczny dowód istnienia LIDL jest widoczny poprzez logo produktów, kolory, etykiety i wyposażenie marki. Sklepy LIDL są także fizycznym dowodem obecności firmy. Ponieważ to tutaj klienci mają maksymalną interakcję, jest to miejsce chwili prawdy z klientami. Platforma e-commerce umożliwiająca zakupy online to także kolejna obecność marki. To kończy strategię marketingową i marketing mix LIDL.

O LIDLu:

LIDL to jedna z wiodących sieci handlowych na świecie z siedzibą w Niemczech, posiadająca ponad 12 000 placówek. Marka osiąga roczne przychody przekraczające 100 miliardów euro, co czyni ją jedną z największych marek detalicznych na świecie.

Na całym świecie w LIDL zatrudnionych jest ponad 300 000 osób. Pierwszy sklep założył w 1932 roku Josef Schwarz.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do LIDL. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Celem Myntry jest umożliwienie brandyfikacji mody w Indiach: Sunder Balasubramanian