Marketing

Strategia marketingowa i miks marketingowy Trader Joe (4 szt.)

  • 24 stycznia, 2019
  • 7 min read
Strategia marketingowa i miks marketingowy Trader Joe (4 szt.)


Strategia marketingowa Trader Joe’s analizuje markę w ramach marketingu mix, który obejmuje 4P (produkt, cena, miejsce, promocja). Te strategie biznesowe, oparte na miksie marketingowym Trader Joe, pomagają marce odnieść sukces na rynku. Zacznijmy od strategii i miksu marketingowego Trader Joe, aby zrozumieć strategie dotyczące produktów, cen, reklamy i dystrybucji:

Strategia produktowa Trader Joe:

Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Trader Joe można wyjaśnić w następujący sposób:

Trader Joe’s jest wiodącym sprzedawcą detalicznym artykułów spożywczych poza USA. Rynkiem docelowym Trader Joe’s są młodzi dorośli, tj. osoby w wieku od 18 do połowy lat 40-tych. Wybrano ten rynek, ponieważ wydają więcej na artykuły spożywcze. Jednocześnie wolą jeść lokalnie i są bardziej świadomi tego, co jedzą pod kątem zdrowotnym, a ze względu na wysokie koszty życia klienci chcą płacić mniej i uzyskać większą wartość. Mając to na uwadze, Trader Joe’s oferuje specjalistyczną żywność, która jest ogólnie ekologiczna/zdrowa, zwykle pod własną marką, a nie pod dużymi markami. Innymi słowy, prywatnie etykietuje swoje produkty, które stanowią 80% produktów dostępnych w jego sklepie.

Klienci nie mogą kupić tych produktów pod marką prywatną gdzie indziej, co zwiększa popyt na ten produkt. Poprzez Private Labels promuje produkty, które są zdrowe i przechodzą etyczny, ekologiczny proces produkcji. Portfolio produktów marketing mix obejmuje codziennie spożywaną żywność, taką jak owoce, warzywa, chleb, mleko; mrożone lub gotowe do spożycia produkty, od włoskich, latynoskich po indyjskie, chińskie itp. Oprócz tego w sklepie sprzedawane są artykuły nieżywnościowe, takie jak mydło, balsamy i kremy.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowo-cenowa Tradera Joe:

Poniżej znajduje się strategia cenowa zawarta w strategii marketingowej Trader Joe:

Trader Joe’s oferuje produkty dostępne dla swoich klientów. Aby zyskać przewagę nad konkurencją i zaspokoić potrzeby swoich klientów, stosuje konkurencyjną strategię cenową, dzięki czemu jej produkty są przystępne i niedrogie.

Cena produktów waha się od 2 do 40 dolarów w zależności od produktu. Trader Joe’s był w stanie utrzymać niskie ceny głównie dzięki markom prywatnym, odcinając pośredników w łańcuchu wartości. Roczne przychody firmy kształtują się na poziomie 12 miliardów dolarów.

Przeczytaj więcej o Trader Joe’s

Strategia dotycząca miejsca i dystrybucji Trader Joe:

Poniżej znajduje się strategia dystrybucji w miksie marketingowym Trader Joe:

Sklepy Trader Joe są rozproszone po całym kraju i mają ponad 500 sklepów w całych Stanach Zjednoczonych. Średnia wielkość sklepów waha się od 10 000 do 15 000 stóp kwadratowych. Każdy sklep w każdej lokalizacji jest zaprojektowany tak, aby reprezentował odpowiedni obszar. Chociaż często spotyka się ten sam motyw we wszystkich sklepach takich sieci, nie jest tak w przypadku Trader Joe’s. Jej sklepy dobrze komponują się z lokalną okolicą. Na przykład sklep w pobliżu plaży ma motyw surfingowy.

Portal e-commerce oferuje wszystkie produkty, które można kupić online i wysłać do klientów.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Trader Joe wygląda następująco:

Trader Joe’s ucieka się do kombinacji wielu strategii promowania siebie. W swojej strategii promocji sprzedaży organizuje cotygodniowe promocje wyprzedażowe i wydaje „Nieustraszoną ulotkę”, która zawiera również wskazówki dotyczące gotowania, co pomaga nie tylko w reklamie, ale także w przekonaniu, że ulotka może zostać wykorzystana w przyszłości. Utrzymuje public relations, wspierając program zajęć pozaszkolnych i sponsorując niektóre organizacje działające na rzecz walki z rakiem piersi. Ponieważ docelowym klientem są młodzi dorośli, którzy korzystają z platform cyfrowych częściej niż ich poprzednie pokolenia, Trader Joe’s odwołuje się do Facebooka i Instagrama i udostępnia kupony, które klienci mogą odebrać po polubieniu ich strony. Zajmuje się również umieszczaniem reklam na tablicach kredowych i promuje produkty wysokiej jakości po przystępnych cenach. Marka Th jest silnie obecna w Internecie i wchodzi w interakcję z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Ponieważ jest to marka marketingu usług, oto pozostałe trzy P, które tworzą marketingową mieszankę 7P Trader Joe’s.

Ludzie:

Jak dobrze powiedziano: „Pracownicy są największą wartością organizacji” i tak jest w przypadku Trader Joe’s. Posiada kompetentny personel, który jest zawsze gotowy do obsługi klientów. Każda organizacja obsługuje klientów w najlepszy możliwy sposób, a Trader Joe’s dobrze zna swoich klientów. Zaspokaja ich potrzeby, dostarczając produkty wysokiej jakości po niskiej cenie, a nawet wycofuje poszczególne produkty w oparciu o reakcje klientów, aby zwolnić miejsce na nowe, pożądane przez nich produkty. W erze „dane są najważniejsze” nie ma możliwości szpiegowania danych klientów. W skład firmy wchodzi ponad 50 000 pracowników.

Proces:

Sposób obsługi sklepów i marki różni się nieco od tego, co robią inne firmy. Trader Joe’s miał do tej pory tylko kilku dyrektorów generalnych. Liderzy ci podczas swojej kadencji pokazali/pokazali, jak firma ewoluowała od pierwszej fazy inkubacji, przez drugą decentralizację, aż do ostatniej fazy dojrzałości. System ten zapewnił spójność przywództwa i stałość, co przynosiło korzyści organizacji przez te wszystkie lata. Drugim czynnikiem różnicującym jest podstawowa wartość firmy „Kaizen”, co oznacza, że ​​każdy każdemu zawdzięcza lepszą pracę każdego dnia, ponieważ firma tworzona przez swoich ludzi, traktuje każdy sklep jak swój własny biznes. Trzecia to strategia ekspansji firmy. Trader Joe’s jest tak popularny, że może rozwijać się w szybszym tempie, ale jego właściciele decydują się tego nie robić przede wszystkim dlatego, że uważają, że posiadanie odpowiedniej liczby kapitanów i oficerów robiących właściwe rzeczy jest ważniejsze niż tylko otwieranie większej liczby sklepów i niemożność obsługi klienci dobrze.

Dowód rzeczowy:

Sklepy firmy Trader Joe są zdefiniowane przez kilka atrybutów. Kolory czerwony i miodowy są użyte w ich logo, projekcie torby, projekcie strony internetowej i oznakowaniu. Nazywa się to również brandingiem wizualnym. Kolejnym elementem jest strój pracowniczy. Opiera się na hawajskim motywie, który jest kolorowy/świąteczny. Takie zasady ubioru w takim miejscu mogą wydawać się absurdalne, ale zdaniem firmy ożywiają to miejsce. Tym samym uzupełnia to marketingową mieszankę Trader Joe’s.

O Trader Joe’s:

Trader Joe’s, wcześniej znany jako Pronto Market, został założony kilka lat temu, w 1958 roku, przez Joe Coulombe. Jest spółką zależną niemieckiej sieci supermarketów ALDI Nord.

Ma siedzibę w Monrovii, Kalifornia, USA i jest powiązana z branżą Retail (spożywczą). Trader Joe’s jest powszechnie uznawany za jedną z odnoszących sukcesy marek w Ameryce, której można zaufać.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Trader Joe’s. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Czas zweryfikować prognozy trendów związanych z wielką pandemią