Strategia marketingowa IKEA 2024: studium przypadku
Założona w 1943 roku Ikea prowadzi 422 sklepy na ponad 50 rynkach. Ulubiona marka mebli ma imponująco szeroką bazę klientów, z prawie 70% swoich sklepów w Europie. W zeszłym roku Ikea dodała 19 sklepów, w tym pierwszy w Indiach. Strategia marketingowa Ikei obejmuje niektóre z najbardziej kultowych logo, kampanii i firm w najnowszej historii.
Strategia marketingowa Ikei
Strategia marketingowa Ikei w dużej mierze przyczynia się do jej sukcesu, ponieważ jest oryginalna, pomysłowa i wyróżniająca się, a jednocześnie zapewnia przejrzystą propozycję wartości.
Kreatywny, spójny motyw marki
Od szwedzkich barw narodowych na budynkach po bogate klopsiki w kawiarniach sklepów – strategia marketingowa Ikei z dumą odzwierciedla jej dziedzictwo kulturowe. Napełnia wszystkie elementy ich tożsamości poczuciem pewności siebie, które pozwala utrzymać ich tożsamość na rynku ostrej konkurencji.
Podkreślanie przystępności cenowej i zrównoważonego rozwoju
Rozumiejąc, że prosta wielopoziomowa strategia nie zachęci do powtarzania transakcji, Ikea rozszerza możliwości dostosowywania, elastyczności i łączenia modułów mebli. Skutecznie łączy w swojej strategii marketingowej elementy przystępności cenowej i zrównoważonego rozwoju, aby zapewnić sukces.
Chociaż opcje mebli nie zapewniają dożywotniej gwarancji, produkty są zbudowane z myślą o trwałości. Nawet torby na zakupy wielokrotnego użytku odzwierciedlają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój.
Sponsoring i influencerzy
Sponsorowany przez IKEA serial komediowy Łatwy w montażu. Innowacyjny content marketing znacznie różnił się od demonstracji produktu meblowego. Włączenie sponsorowanych cyfrowych kampanii marketingowych i wpływowych osób z mediów społecznościowych wzmocniło strategię marketingową Ikei.
Seria „Łatwy w montażu” z Ikei
Wyjątkowe wrażenia w sklepie
Ikea znakomicie eksponuje produkty wykorzystując najlepsze systemy oświetleniowe, aby generować większą sprzedaż. Strategicznie układa najlepiej dopasowane przedmioty w pozorowanych pokojach, aby zachęcić do zakupów pod wpływem impulsu i zainspirować wystrój. Firma zapewnia także doskonałą obsługę klienta, aby zapewnić niezapomniane wrażenia i zachęcić klientów do powrotu po więcej.
Wystrój sklepu Ikea dla inspiracji
Marketing stron internetowych i aplikacji mobilnych
Ikea zapewnia optymalną szybkość witryny mobilnej, wyświetlanie przycisków i kontrolę gestów na swojej stronie internetowej i aplikacji mobilnej, aby zatrzymać i przyciągnąć użytkowników do witryny. Ostrożnie inwestuje w swój interfejs użytkownika/UX, chatbot oparty na zapytaniach i regularne aktualizacje o nowych ofertach, rabatach i promocjach.
Jednym z najbardziej udanych posunięć marketingowych jest pobranie aplikacji do modelowania 3D, która pozwala wyobrazić sobie wymarzony dom. To jeden z najbardziej udanych posunięć marketingowych, który pozwala IKEA sprzedawać produkty, na które jest niski popyt, poprzez wzbudzanie u klientów chęci odnowienia pokoju.
Strona internetowa Ikei z angażującymi treściami
SEO Ikei (optymalizacja wyszukiwarek)
Strategia marketingowa Ikei ma na celu zwiększenie widoczności witryny w przypadku odpowiednich wyszukiwań, aby przyciągnąć uwagę nowych i istniejących klientów. Zawiera odpowiednie słowa kluczowe specyficzne dla produktu i reklamy Google, aby jeszcze bardziej poprawić jego organiczny ranking.
Ranking Ikei dla regałów na pierwszej stronie Google
Ikea SMM (marketing w mediach społecznościowych)
Uchwyty Ikei są bardzo aktywne na platformach marketingu cyfrowego, takich jak Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. Ich obecność cyfrowa jest imponująca – ponad 30 milionów polubień na Facebooku, 1 milion obserwujących na Instagramie, 5,3 tys. obserwujących na Twitterze i 41,2 tys. subskrybentów na YouTube.
Profil Ikei na Instagramie
Biografia na Instagramie prowadzi do jej strony internetowej. Na stronie znajdują się także linki do różnych postów w mediach społecznościowych. Opcje „obejrzyj sklep” i „zadzwoń” w celu uzyskania odpowiednio katalogu produktów i bezpośredniej pomocy są świadectwem dobrze opracowanej strategii marketingowej Ikei.
Reklamy Ikei na Youtube
IKEA prowadzi również bezpłatne warsztaty online, które przyciągają wielu entuzjastycznych klientów, co skutkuje pozyskiwaniem potencjalnych klientów.
Reklama warsztatu internetowego Ikei
Marketing treści
Ikea opiera się na swojej strategii marketingu treści, aby zapewnić sobie wyróżniającą się obecność wśród marek meblowych. Jej reklamy, reklamy prasowe, media społecznościowe i strona internetowa wyróżniają się treścią przyciągającą uwagę. Łączy w sobie innowacyjność i humor, aby zaprezentować podstawowe wartości marki i zainspirować ludzi.
Wciągająca reklama Ikei