Marketing

Strategia marketingowa PlayStation i marketing mix (4P)

  • 12 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Strategia marketingowa PlayStation i marketing mix (4P)


Oto strategia marketingowa PlayStation, która analizuje markę w oparciu o strukturę marketing mix obejmującą 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia dotycząca produktu PlayStation:

Strategię produktu i połączenie strategii marketingowej PlayStation można wyjaśnić w następujący sposób:

PlayStation produkuje głównie konsole domowe do gier wideo. Szerokość produktu obejmuje PlayStation 5, PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation App i akcesoria. To wszystko są produkty oferowane w ramach marketingu mix PlayStation.

PlayStation 5

PS5 oferuje dysk SSD o szybszej wydajności, rozdzielczość 4K z 120 fps dla płynnej wysokiej jakości wideo. Najnowsza konsola oferuje również kompatybilność z kilkoma poprzednimi wersjami konsol PlayStation.

PlayStation 4

PS4 jest o 30% cieńszy i 16% lżejszy niż poprzednie warianty. Charakteryzuje się doskonałą grafiką HDR. Możliwość przechowywania wideo o pojemności 500 GB lub 1 TB. PlayStation 4 Pro to najnowsza wersja produktów z linii PlayStation. PlayStation 4 Pro może pochwalić się grafiką na poziomie 4K; czego nie zapewniają żadne inne konsole.

Zapewnia znakomite wrażenia z gry dzięki wydajnej konsoli i większej liczbie klatek na sekundę.

PlayStation 3

PS3 zapewnia grafikę HD i 3D i jest konsolą do rozrywki dla całej rodziny. Bycie smukłym i lekkim, PlayStation 3 jest poręczne.

PlayStation Vita to mniejsza wersja konsol. Jako terminal ręczny pomaga użytkownikom, ponieważ jest wysoce przenośny i przenośny. Oszałamiająca grafika i potężna bateria podtrzymująca sprawiają, że PS Vita jest produktem wysoce pożądanym dla graczy, którzy są w ciągłym ruchu. Aplikacja PlayStation PS pomaga użytkownikom zarządzać kontami oraz otrzymywać wsparcie i aktualizacje związane z różnymi grami. Pomaga także graczom zarządzać ustawieniami gry wieloosobowej.

Zdjęcie: flickr-photos/ninac52/

Strategia cenowo-cenowa PlayStation:

Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej PlayStation:

PlayStation oferuje cenę premium, ale jest również zależne od konkurencji. Branża interaktywnych gier wideo jest bardzo konkurencyjna z trzema dominującymi graczami: Sony, Microsoft i Nintendo.

W takim przypadku istnieje wiele kryteriów, które wpływają na cenę produktów i ostatecznie ją ustalają, takich jak procesor, grafika, akustyka, kontrolery i moc. PlayStation jako dominująca siła jest w stanie ustalać ceny swoich produktów dla klientów z wyższej półki i ustalać ceny nieco wyższe niż konkurenci. W 2021 roku PS5 stało się dostępne na całym świecie w cenie 500 USD za wersję podstawową i 400 USD za wersję cyfrową. Ponadto starsza wersja PS4 jest dostępna w przedziale cenowym 400 USD. Ponadto cena gier zmienia się od czasu do czasu. Korzystając z koncepcji strategii różnicowania cen, PlayStation jest w stanie maksymalizować swoje zyski, sprawiając, że klienci płacą za swoje produkty zgodnie z ich możliwościami wydatkowymi. Daje to wgląd w plany cenowe w jej miksie marketingowym.

Przeczytaj więcej o PlayStation

Strategia dotycząca lokalizacji i dystrybucji PlayStation:

Oto strategia dystrybucji w marketingu miksie PlayStation:

PlayStation, będące produktem Sony, jest dostępne na całym świecie. Jej produkty sprzedawane są przede wszystkim w sklepach stacjonarnych Sony, które pełnią także funkcję centrów obsługi klienta i serwisu. W sklepach tych dostępne są także inne produkty Sony związane z marką PlayStation. PlayStation można także kupić na internetowych platformach e-commerce. We współpracy z najlepszymi platformami e-commerce produkty PlayStation sprzedawane są na Amazon, eBay, Flipkart itp. Ale ponieważ oferta rabatowa sklepów internetowych i sklepów Sony nie różni się zbytnio. Dlatego klienci zazwyczaj kupują konsole PlayStation w sklepach Sony. W detalicznych sklepach z elektroniką dostępne są także produkty Sony, w szczególności konsole PlayStation.

Duże sieci handlowe, takie jak Reliance, Chroma i Home Shop, udostępniają miejsce na półkach dla konsol PlayStation.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej PlayStation przedstawia się następująco:

PlayStation od Sony wydaje ogromną sumę przychodów na działania promocyjne swojej marki PlayStation. PlayStation słynie z wymyślania kilku kampanii, które w dużym stopniu promują swoje produkty wśród graczy. PlayStation wykorzystuje agresywną promocję jako część swojego zestawu marketingowego. Hasło marki „Play nie ma ograniczeń” podkreśla jej pozycję jako podstawowego produktu gamingowego. Do słynnych sloganów używanych przez firmę Sony należą: „eNoS Lives”, „The Ultimate Just Got Power”, „It only do Everything”, „Rusz się do akcji”. PlayStation prezentuje także swoje nadchodzące produkty i gry na wielu wystawach na całym świecie. Na targach Electronic Entertainment Expo, które są największą imprezą skupiającą graczy, co roku prezentowane są także produkty PlayStation. Takie wydarzenia pomagają firmie Sony prezentować i reklamować swoje produkty szerszemu gronu odbiorców oraz skupiać swoje produkty na potencjalnych nabywcach, tj. graczach. Reklamy telewizyjne są również szeroko wykorzystywane do promocji PlayStation. Na tym kończy się miks marketingowy PlayStation.

O PlayStation:

PlayStation to marka gier składająca się z konsol do gier, platformy multimedialnej i kontrolerów. Jest spółką zależną Sony Interactive Entertainment, jednej z największych firm gier wideo na świecie. Została pierwotnie uruchomiona w roku 1988 wspólnie przez Nintendo i Sony. Ale po tym, jak Sony utworzyło spółkę zależną dla branży rozrywki interaktywnej, od roku 1995 była w całości własnością Sony. Jej siedziba znajduje się w Tokio w Japonii. Jej produkty są sprzedawane na całym świecie. Głównymi konkurentami PlayStation są Nintendo i XBOX Microsoftu.

Z około 52% udziałem w rynku PlayStation jest liderem rynku w branży gier wideo interaktywnej rozrywki. Z rocznym przychodem w wysokości 8105712 milionów jenów PlayStation jest finansowo zdrową firmą, której sprzedaż rośnie z biegiem lat.

Niniejszy artykuł został zbadany i napisany przez Content & Research Team. Został sprawdzony i opublikowany przez MBA Skool Team. Treść na MBA Skool została stworzona wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do PlayStation. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Strategy & Mix są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Analiza rynku oprogramowania do łańcucha dostaw opieki zdrowotnej, badanie badawcze z GreenLight Medical, HYBRENT, APICS