Marketing

Strategia marketingowa Rolls Royce i miks marketingowy (4 szt.)

  • 10 lutego, 2024
  • 5 min read
Strategia marketingowa Rolls Royce i miks marketingowy (4 szt.)


Oto strategia marketingowa Rolls Royce, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Rolls Royce:

Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Rolls Royce można wyjaśnić w następujący sposób:

Rolls Royce to uznana na całym świecie marka samochodów luksusowych z siedzibą w Anglii. Rolls Royce to niezwykle luksusowy producent samochodów luksusowych, specjalizujący się w dostarczaniu samochodów elitarnym klientom. Rolls Royce ma kilka znanych marek, takich jak Phantom, Dawn, Ghost, Wraith itp. w swoim asortymencie produktów marketingowych. Marka jest spółką zależną niemieckiego giganta samochodowego BMW. Rolls Royce Motors oferuje klientom samochody na zamówienie, a firma nie ma nic wspólnego z marką Rolls Royce, która jest kolejnym konglomeratem o tej samej nazwie.

Samochody marki Rolls Royce mają unikalną tożsamość długiej maski z przodu, metalicznego wykończenia zewnętrznego i spersonalizowanych wnętrz. Rolls Royce oferuje również wersje Coupe lub kabriolet dla niektórych swoich modeli. Produkty i samochody zasadniczo definiują ostateczne kryteria luksusu w segmencie samochodowym. Ponieważ Rolls Royce koncentruje się wyłącznie na niszowym segmencie premium, roczna sprzedaż marki na całym świecie mieści się w przedziale 3500-4500 samochodów. Marka regularnie inwestuje w tworzenie samochodów koncepcyjnych, mając na uwadze przyszłość.

Obraz: pixabay

Strategia cenowa Rolls Royce’a:

Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej Rolls Royce:

Samochody marki Rolls Royce to samochody klasy premium, które obsługują wyłącznie bardzo zamożnych i bogatych klientów. Ceny w ich marketingu są utrzymywane na wysokim poziomie, ponieważ oferują produkty, usługi i wykończenie najwyższej jakości, a także oferują personalizację zgodnie z wymaganiami klienta.

Rolls Royce oferuje samochody zaczynające się od ceny bazowej 200 000–250 000 USD. Te ceny Rolls Royce’a są cenami podstawowymi. Dostosowania, dodatkowe dodatki, wnętrza itp. mogą zwiększyć cenę samochodów zgodnie z potrzebami i życzeniami klientów. Najdroższym samochodem Rolls Royce’a był Hyperion Pininfarina wyceniony na 6 milionów dolarów za samochód. To wyraźnie pokazuje, że marka nie jest zakłócona przez konkurencyjne ceny i po prostu koncentruje się na oferowaniu najwyższej jakości i ceny premium. Roczny przychód marki wynosi ponad 15 miliardów dolarów na całym świecie.

Przeczytaj więcej o Rolls Royce

Miejsce i strategia dystrybucji Rolls Royce’a:

Poniżej znajduje się strategia dystrybucji w miksie marketingowym Rolls Royce:

Rolls Royce ma ogromną obecność na całym świecie. Marka ma biura w 50 krajach na całym świecie. Ludzie z ponad 150 krajów, takich jak USA, Wielka Brytania, Indie, Bliski Wschód, Australia, Chiny itp. używają samochodów Rolls Royce. Rolls Royce ma siedzibę w Anglii, gdzie ma zaplecze administracyjne i produkcyjne dla klientów. Ponieważ Rolls Royce ma ograniczoną bazę klientów, firma jest niezwykle pilna w posiadaniu silnej sieci dystrybucji swoich samochodów. Ponieważ Rolls Royce są dostosowywane, części zamienne i serwisowanie są dostarczane przez firmę i są dostarczane pod drzwi klienta.

Firma stosuje strategię niszowego miksu rynkowego w zakresie miejsca i dystrybucji samochodów oraz części zamiennych.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej marki Rolls Royce przedstawia się następująco:

Rolls Royce ma ogromne dziedzictwo i jest inspirującą marką. Nie jest to produkt, który kupią masy, dlatego też Rolls Royce w swoim marketingu mix nie kieruje się konwencjonalną strategią reklamową. Ponieważ jest to przeznaczone dla niszowego segmentu, korzystanie ze środków masowego przekazu, takich jak telewizja, prasa, reklamy online itp., nie ma sensu dla firmy. Rolls Royce będąc poszukiwaną marką luksusową i symbolem statusu społecznego, przyciąga elitę. Poczta pantoflowa, informacje używane przez bogate i odnoszące sukcesy gwiazdy, biznesmenów itp. sprawiają, że Rolls Royce jest potężną marką. To największy marketing lub świadomość marki, jaką może zrobić firma. Rolls Royce dba o zaangażowanie swoich klientów poprzez różne działania, takie jak ekskluzywne towary, drogie prezenty itp. Regularne relacje PR w artykułach prasowych, programach telewizyjnych itp. potwierdzają znaczenie i dominację marki luksusowych samochodów. Daje to zatem wgląd w marketing mix marki samochodów silnikowych Rolls Royce.

O marce Rolls Royce:

Rolls Royce Motors to globalny producent samochodów luksusowych, który sprzedaje samochody klasy premium na całym świecie. Firma ma siedzibę w Wielkiej Brytanii i zatrudnia blisko 1300 osób w organizacji. Rolls Royce jest spółką zależną niemieckiej marki samochodowej BMW od 1998 roku. Rocznie firma sprzedaje blisko 4000 samochodów na całym świecie, ponieważ obsługuje bardzo niszowy i zamożny segment.

Oprócz USA i Chin, które są największymi rynkami, Rolls Royce sprzedawał swoje samochody do ponad 150 krajów. Bogaty w ropę rynek Bliskiego Wschodu, a także Europa, Indie i Australia są również lukratywnym rynkiem dla samochodów Rolls Royce.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Rolls Royce. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  G Sachs dodaje BYD TP do 295 dolarów; Cementy uszlachetniające asortyment produktów GM AASTOCKS Wiadomości finansowe