Strategia marketingowa spadochronu i miks marketingowy (4 szt.)
![Strategia marketingowa spadochronu i miks marketingowy (4 szt.)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Strategia-marketingowa-spadochronu-i-miks-marketingowy-4-szt.jpg)
Oto strategia marketingowa Parachute, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).
Strategia produktu spadochronowego:
Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Parachute można wyjaśnić w następujący sposób:
Parachute to wiodąca marka produktów do pielęgnacji włosów wywodząca się z Indii, wywodząca się z firmy Marico. Niebieska butelka jest wymowną metaforą kategorii oleju kokosowego, w której dominuje kategoria Parachute. W pojemniku wprowadzono zmiany: z wysokiej, eleganckiej butelki z nakrętką typu flip na butelkę ze słoiczkiem z szerokim ustnikiem, która ostatecznie ma większą objętość. Ale nigdy nie poszli na kompromis w kwestii jakości. Dla zwykłego człowieka wprowadzono także saszetki po 1 i 2 rupie, które można kupić zamiast butelki.
Dzięki temu firma powiększyła swoją bazę klientów. Oferując różne jednostki SKU w zakresie od 20 ml do 500 ml, firma spadochron skupiła się również na opakowaniach sezonowych, które będą łatwe w obsłudze przede wszystkim w okresie zimy. Oprócz kokosa, jaśminu i aloesu w kategorii olejków do włosów, w ramach strategii produktowej marketingu mix, w ofercie znajdują się także olejki dla dzieci, olejki ajurwedyjskie i olejki do skóry głowy.
Zdjęcie: strona internetowa firmy
Cena spadochronu/Strategia cenowa:
Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej Spadochron:
Będąc liderem rynku Parachute podąża za ceną aktualnie panującą na rynku, za którą podążają konkurenci. Będąc produktem FMCG, bawią się różnicami w ilości, oferując dodatkowe 20-30 ml w tej samej cenie.
Ta strategia cenowa w swoim zestawie marketingowym pomaga firmie Parachute zwiększyć przychody ze sprzedaży, ponieważ klientów przyciągają rabaty i oferty. Ponieważ marka jest znana z nowych wariantów, takich jak zaawansowany olej, mają one ceny nieco wyższe w porównaniu do konkurentów, ale jednocześnie oferują najwyższą jakość. Jak każda inna marka, mają różne ceny dla każdego wariantu. Ta strategia różnicowania cen pomaga firmie Parachute budować i bardzo dobrze pozycjonować się na rynku.
Przeczytaj więcej o Spadochronie
Strategia dotycząca lokalizacji i dystrybucji spadochronów:
Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w ramach miksu marketingowego Spadochron:
Parachute koncentruje się na tworzeniu marki na froncie emocjonalnym, która stawia na pielęgnowanie relacji między matką i córką. Olej jest sprzedawany w całych Indiach, zarówno na obszarach wiejskich, jak i miejskich. Krytyczna strategia realizowana przez Marico zakładała obecność we wszystkich segmentach demograficznych lub innych, w różnych momentach i różnej wielkości. Parachute również wyróżniło się na tle konkurencji, poddając się testowi jakości, który stwierdził, że jest to w 100% czysty olej kokosowy. Spółka-matka Marico dysponuje potężnymi i solidnymi kanałami dystrybucji. Kanały dystrybucji obejmują dystrybucję produktów z fabryk do klientów końcowych za pośrednictwem różnych sprzedawców detalicznych. Parachute nawiązał współpracę z różnymi dużymi sprzedawcami detalicznymi, takimi jak Big Bazaar, Hypermarkets, More, Reliance Mart itp., Aby dotrzeć do mas. Mają solidny system logistyczny, który zajmuje się dystrybucją produktów z fabryk do różnych dealerów i dystrybutorów. Produkty oferowane przez Parachute są sprzedawane online w sklepach amazon spiżarnia, Grofers, Flipkart itp.
poprawić widoczność marki także na platformie internetowej.
Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Spadochron przedstawia się następująco:
Firma Parachute stwierdziła, że utrzymanie klientów jest dość wysokie, co zaowocowało wprowadzeniem punktów lojalnościowych spadochronowych, których wymiana zapewniała różne korzyści. W ofertach sezonowych oprócz rabatów dawali szczotki do włosów itp. jako prezenty przy zakupie SKU z wyższej półki. Mieli inną strategię promocji, jeśli chodzi o obszary wiejskie, która sponsorowała lokalne wesołe miasteczka (Mela’s) i rozdawała darmowe próbki i champi. W przypadku promocji w telewizji lub mediach zawsze skupiali się na więzi matka-córka, którą należy pielęgnować poprzez użycie ich produktu. Oprócz sloganów typu „czysty olej kokosowy, olej spadochronowy Matlab” czy różnych nowych butelek i ich zakrętek, były to sposoby na przyciągnięcie większości klientów. Stąd widać marketingową mieszankę oleju spadochronowego.
O oleju spadochronowym:
Założona w 1987 roku firma Parachute jest flagową marką Marico. Jest także liderem rynku z 57% udziałem w kategorii olejków do pielęgnacji włosów. Wprowadzenie na rynek tego typu produktu pod koniec lat 80-tych było odważnym krokiem Marico, który ostatecznie opłacił się. Znana ze swojej czystości i jakości marka Parachute zdywersyfikowała swoje portfolio, wprowadzając różne warianty, takie jak jaśmin, aloes itp.
Najbardziej znaczącym sukcesem spadochronu są innowacje w zakresie pakowania, wymiarowania i zabezpieczania przed manipulacją, ponieważ jest to kategoria niszowa, w której możliwości nie są zbyt duże. Na rynku indyjskim głównym konkurentem tego produktu jest olej Nihar.
Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.
Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Parachute. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.
Kontynuuj czytanie:
Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.
Udostępnij tę stronę na: