Marketing

Strategia marketingowa TikTok — 10 wskazówek, jak opanować kampanie TikTok

  • 30 stycznia, 2024
  • 11 min read
Strategia marketingowa TikTok — 10 wskazówek, jak opanować kampanie TikTok


TikTok to najszybciej rozwijająca się platforma społecznościowa. Szybko staje się platformą społecznościową wybieraną przez młodych ludzi. Rzeczywiście, słowo „TikTok” jest obecnie często używane przez użytkowników jako czasownik, np. „Dziś razem TikTok”.

Wiele marek zdecydowało, że chcą być obecne na TikToku. Nie są jednak pewni, co powinni zrobić. TikTok jest na tyle nowy, że wiele marek i marketerów wciąż nie ma pewności co do jego znaczenia dla nich ani możliwości, jakie oferuje.

Przyjrzeliśmy się tutaj potencjałowi TikToka. Oferujemy wybór wskazówek dotyczących strategii marketingowej TikTok, których możesz przestrzegać, aby zmaksymalizować swój sukces marketingowy na platformie.

Przeczytaj także:

Przeczytaj także:

Sprawdź najlepsze agencje marketingowe TikTok, które pomogą Ci ulepszyć Twoje kampanie

Sprawdź to


Wskazówki dotyczące strategii marketingowej TikTok:


Dlaczego marki chcą być widoczne na TikToku?

Młodsze pokolenia są bardzo cyniczne w stosunku do tradycyjnej reklamy. W dużej mierze przestali oglądać telewizję głównego nurtu, rzadziej niż starsi słuchają radia, a więcej informacji otrzymują za pośrednictwem mediów społecznościowych niż gazety. Używają blokerów reklam w Internecie i „cierpią” na ślepotę banerową, przez co większość bardziej jawnego marketingu online staje się bezcelowa.

Jednak wielu z nich spędza czas na TikToku, średnio 1 godzinę i 52 minuty dziennie, i zwraca uwagę na swoich ulubionych influencerów na TikToku. Jeśli którakolwiek z tych supergwiazd TikToka poleciłaby jakąś markę, jej obserwatorzy najprawdopodobniej by to zauważyli.

Wiele marek ma już strategię dotyczącą treści, często obejmującą influencer marketing. Dlatego trudno im dodać influencerów TikTok do swojego miksu marketingowego.


Podstawy TikToka

Filmy są oczywiście sercem TikToka. Nawet jeśli zamierzasz wykorzystywać osoby wpływowe w większości swoich działań marketingowych na TikToku, nadal powinieneś otworzyć konto dla swojej marki i używać go do tworzenia i udostępniania niektórych filmów. Filmy TikTok mogą mieć dowolną długość do jednej minuty, dzięki czemu możesz tworzyć krótkie, zwięzłe filmy. Nie oznacza to jednak, że powinieneś po prostu przenieść swoje 30-sekundowe reklamy telewizyjne do TikTok.

Możesz nagrywać swoje filmy w aplikacji lub na zewnątrz, przesyłając je do TikTok. Możesz także przesłać muzykę, aby dodać ją do swojego filmu. TikTok zapewnia bezpośredni dostęp do wielu utworów muzycznych i posiada bazę danych z możliwością pełnego przeszukiwania.

Możesz nawiązywać kontakt z ludźmi w TikTok poprzez wyświetlenia, polubienia, komentarze i udostępnienia.


Konkretne wskazówki marketingowe TikTok

1. Używaj odpowiednich hashtagów

Podobnie jak wiele innych sieci mediów społecznościowych, użytkownicy TikTok polegają na hashtagach, aby katalogować swoje filmy i wyszukiwać klipy według tematu. Jeśli użytkownicy klikną lupę „Odkryj” u dołu ekranu, zobaczą listę filmów posortowaną według popularnych hashtagów TikTok.

popularne hashtagi TikTokpopularne hashtagi TikTok

Wcześniej zastanawialiśmy się, jak najlepiej wykorzystać hashtagi na TikTok w naszym artykule Kompletny przewodnik po hashtagach TikTok. Niektóre korzyści dla marki korzystającej z hashtagów TikTok to:

  • Aby zwiększyć zasięg swoich treści
  • Aby zidentyfikować konkurentów
  • Aby zdobyć więcej obserwujących
Warto przeczytać!  Jak Facebook, Instagram i Whatsapp będą napędzać Meta forward, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

Chociaż powinieneś umieszczać w swoich filmach odpowiednie hashtagi, prawdopodobnie powinieneś unikać najpopularniejszych hashtagów ogólnych. Jest bardziej prawdopodobne, że Twoje filmy zostaną zalane morzem treści. Lepiej, aby Twoje filmy wyróżniały się w nieco mniej popularnych kategoriach. Podobnie jak w przypadku każdego marketingu, chcesz, aby Twoje filmy były widoczne dla osób najbardziej odpowiednich dla Twojej kampanii, więc nie skupiaj się na hashtagach tylko dlatego, że są popularne.

Pamiętaj też, że to nie jest Instagram. Nie ulegaj pokusie użycia 21 hashtagów na TikTok. Spowoduje to utratę efektu Twoich filmów.


2. Śledź aktualne trendy TikTok

Aktualne trendy TikTokAktualne trendy TikTok

Źródło: tiktok.com

Innym sposobem wykorzystania hashtagów w ramach strategii marketingowej jest zwracanie uwagi na popularne hashtagi. Następnie możesz tworzyć i udostępniać filmy powiązane z tymi popularnymi filmami.

Pamiętaj, że trendy mogą zmieniać się szybko. Regularnie obserwuj trendy TikTok i bądź przygotowany na zmianę treści, aby nadążać za szaleństwem.

Jeśli udostępniasz swoją wersję popularnego typu wideo, nie rób z niej kopii filmów innych osób. Znajdź sposób, aby Twój film był wyjątkowy.


3. Włącz influencerów TikTok do swojej kampanii

@lina.noory Pobierz @Vestiaire Collective i kupuj swoje ulubione, ulubione artykuły modowe! #VestiairePartner #vestiairecollective #longlivefashion • #fyp #foryou #fashion #fashiontiktok #styling #fitcheck ♬ POCZUJ GROOVE – Queens Road, Fabian Graetz

To nie przypadek, że niektóre osoby stają się wpływowymi osobami na platformach społecznościowych. Zwykle budują reputację dzięki jakości udostępnianych treści. Dlatego większości firm opłaca się budować produktywne relacje robocze z ludźmi, którzy mają wpływ na ich potencjalnych klientów. Jak pisaliśmy w Jak znaleźć influencerów TikTok„TikTok stworzył także nowe pokolenie influencerów; grupa ludzi, która ma znacznie większy wpływ na dzisiejsze nastolatki i nastolatki niż bardziej konwencjonalne gwiazdy filmowe i telewizyjne”. Właśnie takich ludzi chcesz mieć po swojej stronie, realizując kampanie marketingowe na TikToku.


4. Komentuj regularnie i zachęcaj do komentowania swoich postów

Podobnie jak większość sieci społecznościowych, TikTok obsługuje częste zaangażowanie użytkowników. Komentarze to doskonały sposób, aby to osiągnąć. Idealnie będzie, jeśli będziesz budować rozmowy z potencjalnymi klientami.

TikTok klasyfikuje komentarze według liczby otrzymanych polubień, więc pamiętaj, aby przemyśleć swoje komentarze, aby nadać im znaczenie. Unikaj bezmyślnych komentarzy typu „fajny film”.

Poświęć także czas na oglądanie filmów innych osób i komentuj je w sposób przemyślany.


5. Publikuj często

TikTok to jedna z tych platform społecznościowych, które nagradzają częste publikowanie postów. Im więcej filmów opublikujesz na swoim koncie TikTok, tym wyższy będzie wskaźnik obserwujących.

Im częściej publikujesz posty, tym łatwiej będzie innym znaleźć Twoje konto i zdecydować się na obserwowanie Cię.


6. Używaj efektów TikTok w swoich postach

Efekty TikTokaEfekty TikToka

Jak możesz sobie wyobrazić, mając miliony filmów udostępnianych na TikToku, musisz zrobić coś innego, aby wyróżnić się z tłumu. TikTok oferuje szeroką gamę efektów, które mogą w tym pomóc. Znajdziesz je w zakładce Efekty, podzielone na kategorie: Trendy, Nowości, Interaktywne, Edycja, Piękno, Śmieszne, Świat i Zwierzęta.

Warto przeczytać!  Zarządzanie cyklem życia produktu (PLM) na dynamicznie rozwijającym się rynku mody ze wskaźnikiem CAGR +8% do 2030 r. |Infor Inc, Lectra SA, PTC Inc.

TikTok zawiera efekt zielonego ekranu, który pozwala użyć wybranego obrazu do zastąpienia tła wideo, podobnie jak często widzisz w telewizji i filmach


7. Twórz ciekawe filmy z przejrzystymi opisami

Filmy TikTok mogą trwać maksymalnie minutę. Nie masz dużo czasu na przekazanie wiadomości. Cokolwiek robisz, nie przesyłaj jedynie rażących reklam – nawet oficjalne reklamy TikTok powinny zapewniać wartość Twoim odbiorcom.

Chcesz, aby Twoje filmy były atrakcyjne wizualnie i nie sprawiały wrażenia, że ​​zostały nakręcone przez profesjonalną agencję reklamową (nawet jeśli współpracowałeś z agencją, aby pomóc Ci w kreatywności).

Chociaż może się zdarzyć, że użyjesz opisów jako zwiastuna, w większości przypadków będziesz chciał dołączyć jasny opis tego, co Twój film ma do zaoferowania widzom. Jeśli to możliwe, sformułuj to w taki sposób, aby ludzie odczuli potrzebę skomentowania.

Napisanie dobrego opisu jest również istotne ze względów SEO. Zasadniczo chcesz, aby Tiktok wiedział, o czym jest Twój film, kiedy indeksuje Twój klip i, miejmy nadzieję, zasugeruje go preferowanym odbiorcom. Pamiętaj, aby w opisach umieścić najważniejsze słowa kluczowe, ale muszą one mieć sens i nie być jedynie przypadkowym zbiorem słów.

Jednak masz tylko tyle miejsca na ekranie. Aby uzyskać najlepsze praktyki, przygotuj krótkie, zwięzłe opisy.

Możesz rozważyć zmianę przeznaczenia filmów, które nagrałeś na YouTube, Snapchat, Instagram lub Facebook, ale pamiętaj, aby zmieścić się w jednominutowym limicie czasu TikTok. Upewnij się, że Twój film jest odpowiedni dla grupy demograficznej, na którą chcesz kierować reklamy w TikTok.


8. Korzystaj z reklam TikTok

Reklamy TikTokaReklamy TikToka

Źródło: tiktok.com

TikTok ma teraz formalny system reklamowy, który ułatwia reklamowanie się na platformie. Oferują różne rodzaje reklam:

Reklamy natywne In-Feed są najbliższe tradycyjnej reklamie na TikTok. Do reklamy możesz dodać linki do witryn internetowych i przyciski Zamów teraz. Są to reklamy, które można pominąć i można z nich korzystać na wiele sposobów.

Z reklamami z wyzwaniami hashtagowymi użytkownikowi wyświetla się baner reklamowy przenoszący go na stronę z instrukcjami i zasadami prezentowanego wyzwania. Możesz go użyć, aby dotrzeć do konkretnych konsumentów.

Reklamy przejęcia marki wykorzystują mieszankę obrazów, plików GIF i klipów wideo prowadzących do strony docelowej lub wyzwania hashtagowego.

Jednak TikTok rozszerzył swoje opcje reklamowe, oferując bardziej zróżnicowane i interaktywne formaty reklam, aby zaspokoić różne potrzeby marketingowe. Nowe typy reklam obejmują:

Spark Ads umożliwiają markom wzmacnianie treści organicznych z ich kont TikTok lub kont innych użytkowników. Ten format zapewnia bardziej autentyczny charakter, płynnie komponując się z treściami generowanymi przez użytkowników i potencjalnie prowadząc do wyższych wskaźników zaangażowania.

Są to reklamy statyczne, które pojawiają się w kanale Dla Ciebie użytkownika. Składają się z logo marki, obrazu i konfigurowalnego wezwania do działania, takiego jak odwiedzenie strony internetowej lub pobranie aplikacji.

Warto przeczytać!  Marketingowa mieszanka rodowodu i 4P (aktualizacja 2023)

Odtwarzalne reklamy zapewniają interaktywną opcję „wypróbuj przed zakupem”. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z reklamami przypominającymi minigry, zanim zostaną poproszeni o podjęcie dalszych działań, takich jak pobranie aplikacji, co czyni je bardzo wciągającymi.

Zaprojektowane, aby integrować doświadczenia związane z zakupami online bezpośrednio z TikTok, reklamy produktowe prezentują produkty i prowadzą użytkowników do platform e-commerce w celu dokonania zakupu, poprawiając doświadczenia związane z zakupami w aplikacji.

Dostępne w aplikacjach TikTok do kanałów informacyjnych reklamy karuzelowe umożliwiają markom wyświetlanie serii obrazów, każdy z własnym podpisem i wezwaniem do działania. Ten format idealnie nadaje się do opowiedzenia bardziej kompleksowej historii i dogłębnego zaangażowania odbiorców.

Pangle to platforma reklamowa TikTok przeznaczona dla odbiorców spoza TikTok, głównie w innych aplikacjach. Reklamy te docierają do szerszego grona odbiorców za pomocą różnych formatów, w tym reklam wideo i interaktywnych, rozszerzając zasięg marki poza aplikację TikTok.

Te nowe typy reklam w TikTok zapewniają markom innowacyjne sposoby nawiązania kontaktu z odbiorcami, oferując szereg opcji, od interaktywnych i zabawnych doświadczeń po bezpośrednią integrację z zakupami.


9. Ustaw wyzwanie hashtagowe

Jeden z typów reklam TikTok obejmuje sponsorowanie hashtagów. Wyzwania hashtagowe są bardzo popularne na TikTok. Są doskonałym sposobem dla firm na zwiększenie zaangażowania i świadomości marki. Ustawiasz wyzwanie dla użytkowników, którzy udostępniają filmy wideo, na których sami podejmują wyzwanie.

Dobre wyzwanie hashtagowe skutecznie zachęca do mówienia o swoim produkcie offline i na innych portalach społecznościowych. Zaangażowały się nawet tak znane firmy, jak McDonald’s – w wyzwaniu #bigmactiktok fani musieli wybrać preferowany gatunek śpiewów Big Mac, a następnie zatańczyć i nagrać wideo ze śpiewem Big Mac.

@mcdmalaysia #bigmactiktok ♬ oryginalny dźwięk – McDonald’s Malaysia

10. Mieszaj treści związane z marką

Podobnie jak w przypadku wszystkich programów marketingu społecznościowego, musisz zrównoważyć rodzaj treści, które udostępniasz na TikTok. Większość Twoich filmów musi bawić lub informować odbiorców. Jeśli w ten sposób zbudujesz grono odbiorców, powinieneś być w stanie włączyć jeszcze kilka filmów promocyjnych.

Typowy użytkownik TikToka ignoruje reklamy, dlatego zanim opublikujesz rażąco promocyjne materiały, musisz najpierw zbudować swoją wiarygodność. Wiele firm uważa, że ​​najlepszym sposobem na obejście tej pogardy dla reklam jest przesyłanie filmów wideo przedstawiających osoby korzystające z Twojego produktu. Możesz na przykład podać serię wskazówek, jak zwiększyć wartość swojego produktu, lub wyjaśnić, jak korzystać z jego bardziej niejasnych funkcji (i pokazać, jakie korzyści przyniosą one widzowi).

o autorze

Mając ponad 15 lat doświadczenia w marketingu treści, Werner założył w 2016 roku Influencer Marketing Hub. Z powodzeniem rozwinął platformę, aby przyciągać 5 milionów odwiedzających miesięcznie, co czyni ją kluczową witryną dla marketerów marki na całym świecie. Jego wysiłki doprowadziły do ​​przejęcia firmy w 2020 roku. Ponadto wiedza Wernera została doceniona przez główne publikacje marketingowe i technologiczne, w tym Forbes, TechCrunch, BBC i Wired.




Źródło