Marketing

Strategia marketingowa Wielkiego Bazaru i mieszanka marketingowa (4 szt.)

  • 22 maja, 2024
  • 6 min read
Strategia marketingowa Wielkiego Bazaru i mieszanka marketingowa (4 szt.)


Oto strategia marketingowa Big Bazaar, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Wielkiego Bazaru:

Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Wielkiego Bazaru można wyjaśnić w następujący sposób:

Produkty w marketingu Big Bazaar można podzielić na następujące kategorie – odzież, żywność, produkty rolne, artykuły gospodarstwa domowego i higiena osobista oraz stacja relaksu. Odzież zazwyczaj obejmuje dżinsy i T-shirty, tkaniny i kroje, odzież codzienną, odzież imprezową, odzież etniczną, akcesoria, bieliznę, materiały ubioru, sare i tym podobne. Big Bazaar oferuje żywność składającą się z dań gotowych do spożycia, gotowych opakowań, przypraw, napojów chłodzonych, kawy i herbaty itp. Produkty rolne obejmują warzywa, owoce, nabiał oraz importowane owoce/warzywa i owoce luksusowe.

Przy Wielkim Bazarze znajdują się stacje Chill oferujące napoje bezalkoholowe, soki w opakowaniach, mleko i przetwory mleczne, mrożonki oraz lody. Do higieny domowej i osobistej zaliczają się detergenty, mydła, kremy, dezodoranty, produkty z tworzyw sztucznych i naczynia. Oprócz tych Big Bazaar oferuje również artykuły elektroniczne, modowe i jubilerskie oraz produkty dla dzieci i dzieci.

Obraz: Wikimedia

Strategia cenowa Wielkiego Bazaru:

Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej Wielkiego Bazaru:

Big Bazaar zawsze starał się zachować równowagę pomiędzy rentownością a ceną swoich produktów. Ponieważ głównymi docelowymi odbiorcami Wielkiego Bazaru są gospodynie domowe z klasy średniej, przyjętą strategią jest stosunek jakości do ceny i konkurencyjne ceny.

To w połączeniu z wieloma ofertami, wyprzedażami, specjalnymi rabatami, przecenami sezonowymi itp. sprawia, że ​​zakupy na Wielkim Bazarze są opłacalne. Poza tym Wielki Bazar oferuje również określone towary po niskich stopach procentowych i wykorzystuje psychologiczny model cen, a także strategie cen różnicowych i łączenia. W związku z tym strategia cenowa w zestawie marketingowym Wielkiego Bazaru nie jest zależna wyłącznie od konkurencji i organów regulacyjnych.

Czytaj więcej o Wielkim Bazarze

Strategia dotycząca lokalizacji i dystrybucji Wielkiego Bazaru:

Poniżej znajduje się strategia dystrybucji w miksie marketingowym Wielkiego Bazaru:

Strategia Big Bazaar polegająca na właściwej identyfikacji obszarów o wysokim potencjale rozwoju i rosnącej sile nabywczej oraz inwestuje w nieruchomości pod otwarcie swoich sklepów detalicznych. Są to zazwyczaj obszary o dużym zaludnieniu i dużym natężeniu ruchu. Ich format Express ma powierzchnię około 15–18 000 stóp kwadratowych, hipermarkety mają zwykle powierzchnię 40–45 000 stóp kwadratowych, a supercentra mają do 1 lakh stóp kwadratowych. Big Bazaar ma obecnie ponad 100 sklepów w 34 miastach.

Istnieją plany rozszerzenia sklepów na inne miasta poziomu 2 za kwotę 350 crore rupii

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Wielkiego Bazaru wygląda następująco:

Big Bazaar jest znany z promowania swoich produktów w bardzo chwytliwy i łatwy do zapamiętania sposób, wykorzystując zapadające w pamięć puenty. W przypadku promocji poniżej linii oferują zniżki i kupony wraz z gwarancjami zwrotu pieniędzy i kilkoma ofertami wymiany. Dla promocji Over the line Wielki Bazar prowadzi kampanie reklamowe w telewizji i radiu, a także publikuje reklamy drukowane w gazetach i czasopismach, poza promocją w Internecie. Stąd strategia promocyjna w miksie marketingowym Wielkiego Bazaru opiera się głównie na technice brandingu 360°.

Ponieważ jest to marka marketingu usług, oto pozostałe trzy P, które tworzą marketingową mieszankę 7P Wielkiego Bazaru.

Ludzie:

Bardzo dobrze wyszkolony i kompetentny personel pomaga ludziom w zakupie właściwych rzeczy, których Wielki Bazar ma pełno (około 10 000 pracowników). Strategia personalna w marketingu Wielkiego Bazaru polega przede wszystkim na przeszkoleniu odpowiednich ludzi, aby mogli służyć klientom. Jednolity i ogólny wygląd oraz inteligencja pracowników pomagają osiągnąć profesjonalne podejście, co sugeruje, że myślą poważnie i poważnie podchodzą do wyborów, których dokonują ich klienci poprzez asysty. Liczniki bagażu i ochroniarze również pomagają kontrolować nielegalne działania i zapewniają bezpieczeństwo.

Proces:

Od bezpłatnej dostawy towarów zakupionych za ponad 1000 rupii po usprawnienie procesów kasowych poprzez zastosowanie technologii i wprowadzenie bardziej wydajnych systemów kolejek, Big Bazaar zdaje sobie sprawę ze znaczenia procesów w sprzedaży towarów i rozumie wpływ, jaki ma to na utrzymanie klientów i satysfakcję.

Dowód rzeczowy:

Big Bazaar w widocznym miejscu wyświetla przywieszki/nazwiska oraz odczyty wszystkich swoich produktów i towarów. Pomaga to w lepszym wyszukiwaniu i nawigacji oraz skraca czas zakupu kupującego, generując w ten sposób większe zyski. Składowanie towaru odbywa się systematycznie i w odpowiednich stosach, tak aby był on atrakcyjny wizualnie. Wszystko to daje przegląd miksu marketingowego Wielkiego Bazaru.

O Wielkim Bazarze:

Big Bazaar, powszechnie znana marka zakupów w Indiach, to sieć sklepów detalicznych, zwana także hipermarketem. Zaspokajając każdą potrzebę typowej rodziny, Big Bazaar z pewnością przeszedł długą drogę od skromnych początków, czyli otwarcia trzech sklepów w Hyderabadzie, Kalkucie i Bangalore, do

Big Bazaar to sieć sklepów dyskontowych skierowana do segmentu świadomego wartości i ma swoją siedzibę w Jogeshwari w Bombaju. Promowany przez Kishore Biyani i będący własnością Future Group, zmienił sposób, w jaki Hindusi robią zakupy, zapewniając punkt kompleksowej obsługi, coś w rodzaju sieci hipermarketów.

Big Bazaar w dużej mierze opiera się na modowym formacie sprzedaży za pośrednictwem sieci handlowych i dostarczania artykułów spożywczych oraz całej gamy towarów ogólnych, skierowanych do grupy demograficznej, w tym młodej klasy robotniczej i gospodyń domowych z klasy średniej.

Handel detaliczny jest szybko rozwijającym się sektorem w Indiach i ma duże znaczenie gospodarcze w kontekście indyjskiego PKB. Pomogło pobudzić inwestycje i zapewniło Hindusom ogromne możliwości zatrudnienia.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Big Bazaar. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  81% przedsiębiorstw szuka nowych dostawców cyberbezpieczeństwa