Strategia marki napojów Boost na zdobywanie „serc i umysłów”
Osiągnąwszy skalę, brytyjska firma produkująca napoje energetyczne skupiła się na „celu stania się dużą marką”.
Marka napojów Boost stoi przed wyzwaniem marketingowym, ponieważ działa w trzech odrębnych i konkurencyjnych kategoriach: energia, sport i kawa mrożona. Przez ostatnie pięć lat zadaniem dyrektora handlowego Adriana Hipkissa było znalezienie „znaczącego” sposobu połączenia portfolio z korzyścią zarówno dla marki, jak i konsumenta.
„Mamy skalę i silną pozycję na rynku” – mówi Hipkiss. „Wyzwaniem z punktu widzenia komunikacji marketingowej jest połączenie trzech bardzo różnych kategorii… Ostatecznie celem jest edukacja kupujących na temat tego, jak możemy zaspokoić ich potrzeby w ramach tych kategorii”.
Najnowsza i pierwsza w pełni zintegrowana kampania marketingowa Cue Boost „There’s a Boost for that”, którą marka stworzyła we współpracy z partnerem agencyjnym Refinery. Reklama wykorzystuje całe portfolio, aby zaprezentować szereg scenariuszy, w których napoje Boost mogą odegrać rolę, takich jak powtórka egzaminu, „dzień nóg” na siłowni czy wybór stroju na randkę.
Celem długoterminowym jest budowanie poparcia marki i lojalności. W ten sposób przyciągniemy do marki nowych klientów.
Adrian Hipkiss, Zwiększ
„Budujemy w oparciu o coś, co robiliśmy już od jakiegoś czasu, ale nowa kreacja to pomysł, który naprawdę spaja nasze portfolio w znaczący sposób i przynosi duże korzyści konsumentom” – wyjaśnia Hipkiss. „Umocnienie tego na rynku oraz w sercach i umysłach konsumentów jest naszym priorytetem numer jeden”.
Kluczem do obecnej strategii kampanii jest przyjęcie podejścia 360 stopni, obejmującego różne wątki w miksie medialnym.
Hipkiss, który dołączył do Boost jako dyrektor ds. marketingu w 2019 r., wyjaśnia, że podczas gdy kampania telewizyjna zapewnia narrację i opowiadanie historii wymagane do edukowania kupujących na temat ważnej idei, realizacje plenerowe zostały zaprojektowane tak, aby ożywić markę i komunikację z natychmiastowością potrzebną w terminem „bodziec zakupowy”. Tymczasem treści cyfrowe zapewniają „wartość rozrywkową”.
Irn-Bru o tym, dlaczego bycie „niewygodnym” pomaga tworzyć wyjątkowe prace
„Uważamy, że musimy inwestować we wszystkich obszarach miksu marketingowego, abyśmy mogli uzyskać podejście 360°, które pozwoli zasiać ziarno w umysłach konsumentów w domu, stymulować myślenie poza domem i zwracać uwagę na markę w sklepie, – dodaje.
Sprzedaż jest oczywiście kluczową miarą sukcesu. Jednak „wielkim celem marki” Boost jest zwiększenie penetracji, co wiąże się z budowaniem całego lejka.
„Na górze bardzo uważnie obserwujemy świadomość i zainteresowanie marką oraz staramy się, aby więcej osób pomyślało o marce” – wyjaśnia Hipkiss. „Ale długoterminowym celem jest budowanie poparcia marki i lojalności. W ten sposób przyciągniemy nowych klientów do marki i zwiększymy wartość naszej marki”.
Mając na uwadze, że w tym roku planowane jest wprowadzenie większej liczby innowacyjnych produktów, Hipkiss dostrzega duży potencjał rozszerzenia obecnej kampanii o nowe, kreatywne treści – zarówno te dostępne w Internecie, jak i w formie cyfrowej.
„Możemy się przy tym świetnie bawić” – mówi.