Marketing

Strategia tanich zegarków Gucci: lekcja marketingu i budowania marki dla muzyków

  • 22 stycznia, 2023
  • 5 min read
Strategia tanich zegarków Gucci: lekcja marketingu i budowania marki dla muzyków


Zdjęcie Rolexa

Wysoce pożądany Rolex

Witryna sklepu producenta odzieży Gucci

Flagowy sklep Gucci

Fani muzyki kochający program

Fani muzyki kochający program

ADAM 4 Artists bada, czego muzycy na wszystkich poziomach kariery mogą nauczyć się od luksusowych marek, jeśli chodzi o zaangażowanie fanów, marketing i generowanie przychodów.

Ziarna inspiracji są wszędzie wokół nas. Musimy tylko otworzyć oczy i kiedy nadejdzie czas, być gotowym do sadzenia, pielęgnowania i zbierania własnych plonów”.

— Alfa23

STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI, 22 stycznia 2023 r. /EINPresswire.com/ — Od Jaya-Z po Rihannę, Kardashianów po brytyjską rodzinę królewską, najlepsi celebryci i decydenci byli zauważani w sportowych markach luksusowych zegarków od tak dawna, jak długo istniały istnienie. Ale to nie tylko moda. Strategia marketingowa luksusowych marek może nauczyć obiecujących artystów co nieco o budowaniu bazy lojalnych fanów i wyróżnianiu się w zatłoczonej branży. W tym artykule zagłębimy się w sekrety strategii zegarkowej Gucci i zbadamy, w jaki sposób muzycy mogą zastosować te lekcje we własnej karierze.

Odważna decyzja Gucciego
Kiedy luksusowa marka odzieżowa Gucci ogłosiła, że ​​wypuści zegarek za 185 dolarów, wielu ekspertów branżowych było zszokowanych. W końcu Gucci słynie z wysokiej klasy, drogich produktów, a nie niedrogich zegarków. Jednak decyzja marki o sprzedaży „taniego” zegarka była w rzeczywistości sprytnym posunięciem, z którego muzycy mogą się uczyć, jeśli chodzi o marketing i branding:

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek oprogramowania do zarządzania wydarzeniami w przedsiębiorstwach wzrośnie o CAGR +14% do 2030 r. |Jomablue, Brightly, Aventri

• Tani zegarek Gucci był bestsellerem, a wielu konsumentów wybierało bardziej przystępną cenowo opcję niż droższe luksusowe zegarki.
• Badania wykazały, że zwiększenie dostępności produktu luksusowego może w rzeczywistości zwiększyć jego postrzeganą wartość, a nie ją zmniejszyć.
• Oferowanie tańszego produktu może również pomóc w przyciągnięciu nowych, młodszych klientów, których wcześniej nie było stać na produkty marki z wyższej półki.

Zanurzmy się głębiej
Producenci luksusowej odzieży, tacy jak Gucci, sprzedają niedrogie zegarki, aby zwiększyć świadomość marki i dostępność. Oferując szerszą gamę produktów w różnych przedziałach cenowych, firmy te mogą przyciągnąć większą bazę klientów i generować większe przychody. Ponadto sprzedaż tańszych zegarków może również służyć jako brama dla klientów do ostatecznego zakupu droższych luksusowych przedmiotów, gdy pozwoli na to ich sytuacja finansowa.

Na przykład Gucci ma linię dostępnych zegarków, które można znaleźć w Macy’s, Bloomingdales i innych domach towarowych, których cena wynosi około 500 USD, podczas gdy ich zegarki z wyższej półki mogą kosztować ponad 10 000 USD – można je znaleźć wyłącznie w ich flagowych lokalizacjach. Pozwala to Gucci dotrzeć do szerszego grona klientów i zwiększyć ich strumienie przychodów. W 2018 roku przychody Gucci wzrosły o 12% i osiągnęły rekordowy poziom 8,3 miliarda euro ( wzrost ten był wspomagany przez ekspansję marki na niedrogie produkty luksusowe, takie jak zegarki.

Warto przeczytać!  Najpierw przefiltruj swój pomysł przez lejek marketingowy

Muzycy mogą uczyć się na tej strategii, dywersyfikując swoją ofertę i docierając do szerszego grona fanów. Na przykład muzyk może:

• Wydawać mieszankę bezpłatnych i płatnych treści, np. udostępniać bezpłatny album na platformach streamingowych i sprzedawać wersję deluxe albumu z dodatkowymi utworami i towarami na własnej stronie internetowej lub stronach docelowych.
• Organizuj „darmowe koncerty” i oferuj odwiedzającym ich fanom możliwość przekazania darowizny w celu wsparcia artystów, zamiast pobierania „ceny biletów” z góry.
• Kontynuując temat programu, artyści mogą również oferować fanom atrakcje VIP, takie jak spotkania i pozdrowienia za kulisami, a jeśli czujesz się szczególnie zuchwale, skopiować niedawną „genialną” sztuczkę marketingową Chrisa Browna i robić zabawne zdjęcia fanom z najbardziej zagorzałymi i lojalnymi fanami kibiców… oczywiście za przyjacielską opłatą.

Podsumowując
Strategie te mogą pomóc w zwiększeniu liczby lojalnych fanów i strumieni przychodów, jednocześnie umożliwiając artystom budowanie bardziej zrównoważonej kariery w branży muzycznej. W rzeczywistości artyści nie muszą szukać dalej niż nieżyjący już Nipsey Hussle, a ostatnio LaRussell, aby zobaczyć te strategie w akcji.

Ogólnie rzecz biorąc, strategia producentów luksusowej odzieży sprzedających „tanie” zegarki może być cenną lekcją dla muzyków, którzy chcą zbudować zrównoważoną karierę w branży muzycznej poprzez dywersyfikację swojej oferty, przyciąganie szerszego grona fanów oraz zwiększanie świadomości marki i dostępności.

Warto przeczytać!  Whip Mix ogłasza kolejną współpracę

Aby uzyskać więcej wskazówek, jak poprawić świadomość marki i zwiększyć grono fanów, bądź na bieżąco ze wszystkimi swoimi potrzebami marketingowymi!

Alpha23 i tak
ADAM 4 Artyści
support@youradam.com
Odwiedź nas w mediach społecznościowych:
Świergot
Instagram
Youtube
TIK Tok

Jak ADAM 4 Artists pomaga muzykom zdobywać fanów




Źródło