Marketing

Strategie marketingowe dla startupów – business.com

  • 31 października, 2023
  • 5 min read
Strategie marketingowe dla startupów – business.com


Przykłady marketingu agresywnego

Agresywny marketing można osiągnąć za pomocą kilku różnych strategii. Prawdopodobnie najlepszymi przykładami są kampanie typu cold-calling i kampanie e-mailowe. Zatem odnosi się do praktyki polegającej na zabieganiu o potencjalnych klientów, którzy nigdy nie mieli kontaktu z Twoją marką, aby sprawdzić, czy byliby zainteresowani tym, co oferujesz.

Duże banery reklamowe, wyskakujące okienka i reklamy wideo na platformach takich jak YouTube to także formy agresywnego marketingu, ponieważ bombardują odbiorców informacjami. Te cyfrowe materiały marketingowe są często podzielone na segmenty i pojawiają się w odpowiednich witrynach internetowych oraz obok treści, z którymi docelowy klient już się angażuje.

Innym przykładem agresywnego marketingu jest tworzenie zespołu ulicznego, który rozdaje ulotki lub zdobywa adresy e-mail. Może to być wyczerpująca praktyka, ale jest to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, którzy w przeciwnym razie mogliby nie wiedzieć o Twojej firmie, jeśli poradzisz sobie z wszystkimi odrzuceniami.

Jeśli planujesz napisać cold e-mail do swoich konsumentów, klucze mają być autentyczne, nawiązać połączenie i dostosować przekaz.

Strategie zwiększające sprzedaż

Poniżej znajdziesz kilka agresywnych strategii marketingowych, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż już od pierwszego dnia.

Warto przeczytać!  Focal Exposure ujawnia prostą strategię pomagającą firmom przyciągnąć więcej obserwujących na Instagramie

1. Dotrzyj do wpływowych osób i pielęgnuj relacje.

Najważniejszymi osobami na Twoim rynku są osoby, które na co dzień rozmawiają z Twoją grupą docelową.

Mogą to być osobistości telewizyjne lub radiowe, mogą to być gospodarze kanałów YouTube lub gwiazdy TikTok. Mówiąc najprościej, jeśli Twój docelowy klient zwraca na nich uwagę, musisz wykorzystać te czynniki na swoją korzyść.

Wyślij im e-mail, zadzwoń, zaoferuj im darmowe produkty, a przede wszystkim traktuj ich jak najlepszych klientów. Wzmianka od influencera może sprawić, że Twój startup z nikogo nie stanie się siłą, z którą należy się liczyć.

Niektóre startupy z sukcesem negocjują umowy rynkowe z wpływowymi osobami. Na przykład firma Happy Feet odniosła ogromny sukces, promując swoje duże tenisówki i kapcie, współpracując ze Snookim z reality show MTV Jersey Shore. Opublikowała tweeta o swoim produkcie swoim obserwującym, a w zamian otrzymała prowizję od każdej sprzedanej pary.

Wykaż się kreatywnością i znajdź sposób na rozwój relacji z influencerami, na których zwracają uwagę Twoi klienci.

2. Sprawdź, jak bardzo potrzebny jest Twój produkt.

Element strachu jest częścią wielu kampanii marketingowych. Może to wynikać ze strachu, że nie będziesz tak atrakcyjna jak modelka z reklamy, jeśli nie kupisz perfum lub wody kolońskiej, której używają. Lub Twój dom potrzebuje systemu bezpieczeństwa, ponieważ co roku w Twojej okolicy dochodzi do X włamań do domów. Konieczne jest jednak pozostawanie po właściwej stronie marketingu, zapewniając poczucie pilności, ale nie będąc złośliwym.

W tym celu główni sprzedawcy detaliczni organizują cotygodniowe wyprzedaże i wyprzedaże, aby wzbudzić u kupującego poczucie pilności. Ludzka natura podpowiada nam, że jeśli czegoś jest mało lub jest ono dostępne tylko przez ograniczony czas, jesteśmy bardziej skłonni to kupić.

3. Rozgrzej szum.

W świecie mediów społecznościowych nie ma czegoś takiego jak zła reklama. Im więcej konsumenci rozmawiają o Twojej marce lub usłudze ze swoimi znajomymi, tym więcej bezpłatnych reklam otrzymujesz.

Firmy zorientowane na technologię zaczynają stosować różnorodne taktyki marketingowe na Instagramie i innych platformach mediów społecznościowych. Zacznij robić zdjęcia w biurze. Podziel je na kolekcje i napisz krótkie historie, które będą do nich pasować.

Warto przeczytać!  MASCO CORP /DE/ Dyskusja kierownictwa i analiza sytuacji finansowej i wyników operacji. (formularz 10-K)

Być może jeden z Twoich partnerów ma silną historię marki wyjaśniającą, dlaczego Twój produkt został stworzony; Pozwól im podzielić się swoją historią i oznaczyć Twoją firmę w poście. Gdy zacznie się szum, nie zapomnij się zaangażować. Zwróć szczególną uwagę na to, co jest najczęściej udostępniane, lubiane i obserwowane.

Gdy już zidentyfikujesz najskuteczniejszą taktykę, którą uwielbiają Twoi odbiorcy, wbij ją do głowy z niezachwianą uwagą.

4. Przedkładaj emocje nad logikę.

Różne badania pokazują, że reklamy emocjonalne są najskuteczniejsze. Jeśli więc jeszcze tego nie rozgryzłeś, musisz wyjść i pociągnąć za sznurki serca.

Reklama Whirlpool, która stała się wirusowa, podkreślała wyzwania, przed którymi stoją rodzice wychowując rodzinę. Dla wielu konsumentów reklama przenosi widza w przeszłość i pozwala poczuć nostalgię za czasami, gdy rodzice mogli uratować sytuację i ułatwić życie swoim dzieciom. Reklama Whirlpool utwierdza rodziców w przekonaniu, że ich pralka może nieco ułatwić niektóre zadania, np. pranie, dzięki czemu będą mieli więcej czasu na rodzinne wspomnienia.


Źródło