Rozrywka

„Strażnicy Galaktyki 3” Box Office potrzebuje niskiego spadku w drugi weekend – Różnorodność

  • 8 maja, 2023
  • 5 min read
„Strażnicy Galaktyki 3” Box Office potrzebuje niskiego spadku w drugi weekend – Różnorodność


„Strażnicy Galaktyki vol. 3” rozpoczął letni sezon filmowy ze 118 milionami dolarów w kasie krajowej, nie spełniając oczekiwań, a jednocześnie zdobywając drugi co do wielkości debiut roku.

Istnieje wiele sposobów na przeanalizowanie tej początkowej liczby, ale w trzeciej i ostatniej części trylogii Marvela wyreżyserowanej przez Jamesa Gunna będzie mniej o weekend otwarcia – a wszystko o trzymaniu. To żargon branżowy określający, jak gwałtownie (lub nie) sprzedaż biletów na film spada w kolejne weekendy premiery kinowej.

Trudno przebić film, który na otwarciu przekroczył 100 milionów dolarów. Jednak analitycy spodziewali się mocniejszego startu „Vol. 3”, ponieważ jest to ostatni ze starszych filarów Marvela (przynajmniej tak ogłoszono) i ponieważ jego poprzednik, kontynuacja z 2017 roku „Guardians of the Galaxy Vol. 2”, cieszył się znacznie większym debiutem za 146 milionów dolarów. Spadek koniunktury nie stanowi problemu, dopóki publiczność wciąż się pojawia.

Problem polega na tym, że filmy z ery pandemii w Marvel Cinematic Universe Disneya miały problem z rozpędem w kasie. Ostatnie raty zaczęły się dobrze, ale szybko zabrakło pary. W szczególności „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” upadł po zdobyciu najlepszego debiutu trylogii w wysokości 106 milionów dolarów. Sprzedaż biletów na trzecią samodzielną przygodę Paula Rudda spadła o 70% w drugi weekend, kontynuując niepokojący trend z „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” (spadek o 67% w drugi weekend) i „Thor: Love and Thunder” (spadek o 67% w drugi weekend) spadek o 67,7% podczas drugiego występu). Byłoby niepokojące, gdyby „Strażnicy” spotkali ten sam los, ponieważ wzmocniłoby to narrację, że MCU walczy o utrzymanie statusu serii A-list.

Warto przeczytać!  „Torturowani poeci” Taylor Swift: szczera, niepotrzebna recenzja

Jednak w przeciwieństwie do „Quantumania”, fani przyjęli „Vol. 3”, który zdobył „A” CinemaScore i 81% na Rotten Tomatoes. Już teraz jest to pozytywny znak, że weekendowe szacunki 114 milionów dolarów zostały zrewidowane do 118 milionów dolarów po lepszej niż oczekiwano frekwencji w niedzielę. Ale komiksowy threequel ma tylko dwa tygodnie bez rywalizacji. Sezon przebojów nabiera wysokich obrotów wraz z „Szybkimi X” 19 maja i „Małą Syrenką” 26 maja.

„Dobrą wiadomością jest to, że „Vol. 3′ generuje bardzo pozytywne opinie” – mówi Shawn Robbins, główny analityk w Box Office Pro. „To może pomóc wydłużyć jego żywotność, aby była dłuższa niż w przypadku„ Quantumania ”i filmów Marvela z zeszłego lata”.

David A. Gross, który prowadzi filmową firmę konsultingową Franchise Entertainment Research, ostrzega przed pukaniem do Marvela, biorąc pod uwagę jego godne pozazdroszczenia osiągnięcia. Spośród 32 filmów z serii, każdy otworzył się na pierwszym miejscu, a 10 przekroczyło 1 miliard dolarów na całym świecie. „Pamiętaj” – mówi. „Dla superbohaterów średnia jest w stratosferze”.

Chociaż to prawda (przeciętny film zabiłby, aby zarobić 100 milionów dolarów w całym okresie kinowym, znacznie mniej w weekend otwarcia), filmy Marvela mają wyższe standardy. Po części dlatego, że są drogie w produkcji i sprzedaży — „Strażnicy Galaktyki 3” kosztowały 250 milionów dolarów w produkcji i około 100 milionów dolarów w promocji — i dlatego, że są niezawodnie jednymi z najbardziej dochodowych filmów roku. Disney wypompowuje około trzech teatralnych namiotów rocznie, nie licząc wielu połączonych ze sobą seriali telewizyjnych na Disney +, aby zaspokoić zapotrzebowanie fanów na coraz więcej superbohaterów. Trzeci film Marvela, „The Marvels” z Brie Larson w roli głównej, ma swoją premierę w listopadzie.

Warto przeczytać!  „Nie potępiam i nie krytykuję”

„Marvel z pewnością jest w stanie utrzymać produkcję trzech filmów kinowych rocznie” — mówi Paul Dergarabedian, starszy analityk Comscore. „Kluczem jest wykorzystanie tego, co marka ma do zaoferowania w zakresie interesujących postaci i intrygujących historii”.

Utrzymanie tego poziomu produkcji było trudniejsze od czasu „Avengers: Endgame” z 2019 roku, epickiego finału, który trwał 10 lat i 22 filmy w trakcie tworzenia, zwłaszcza że kina nadal wychodzą z pandemii. Analitycy nie nazywają tego jeszcze zmęczeniem superbohaterów, ponieważ pomimo dużych spadków w drugi weekend, zeszłoroczne „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” i „Thor: Love and Thunder” ostatecznie osiągnęły odpowiednio 955 milionów dolarów i 760 milionów dolarów. Jednak „Ant-Man 3” nie osiągnął 500 milionów dolarów, kończąc tę ​​trylogię na niskim poziomie i sprawiając, że film Marvela jest rzadkim przypadkiem, który traci sporo pieniędzy w swoim występie kinowym.

Ale ci, którzy uważnie śledzą branżę kinową, ostrzegają, że Marvel nie może już działać w dobrej wierze bez dostarczenia nowego lub przełomowego hitu. W końcu martwią się, że widzowie zmęczą się w kółko tą samą historią – zwłaszcza jeśli ta historia nie jest zbyt dobra.

Warto przeczytać!  Rise of the Beasts' Mints Zapowiedź 8,8 miliona dolarów – ostateczny termin

„Marvel wciąż buduje swoją mapę drogową po„ Endgame ”i nigdy nie było bardziej jasne, jak trudne jest to wyzwanie” – mówi Robbins.


Źródło