Strażnicy Galaktyki vol. 3 Box Office już równy Ant-Manowi – IndieWire
Oto, jak wygląda silna poczta pantoflowa: Chociaż weekendy otwarcia (plus zapowiedzi) dla „Strażników Galaktyki vol. 3” i „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” były prawie takie same, na tym podobieństwo kończy się w przypadku tytułów Marvela. Pierwsze 10 dni dla „GOTG3” w USA/Kanadzie to 213,2 miliona dolarów; „Ant-Man” zarobił w całym kraju 213,9 dolarów.
To ogromna ulga dla Disneya. „GOTG3” spadł o 292,6 miliona dolarów zarobionych przez „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” w tym samym okresie ubiegłego roku, ale ten film spadł o 67 procent w drugi weekend. Spadek „GOTG3” wyniósł 49 procent.
Pomaga to, że jest to weekend uczty lub głodu, z filmem „The Super Mario Bros. Movie” (Universal) na drugim miejscu z ponad 7 milionami dolarów. Najnowszy film Jamesa Gunna MCU kosztuje jak dotąd na całym świecie 528 milionów dolarów. Niepewne jest, czy może osiągnąć poziom 1 miliarda dolarów, który czasami obserwowano przed pandemią, zwłaszcza w obliczu nadchodzącej silnej konkurencji ze strony „Fast X” (Universal). Seria „Fast” jest tak duża, jak zagraniczne tytuły Marvela.
„SMB” w szósty weekend spadł tylko o 30 proc. Teraz za 536 milionów dolarów nie będzie kwestionowany przez „Guardians” jako najlepsze krajowe wydawnictwo do tej pory w tym roku.
Brak nowych wydawnictw dużych studiów (ostatni raz, który zdarzy się przez jakiś czas) przyniósł gorsze wyniki we wszystkich dziedzinach. Najlepszy był „Book Club: The Next Chapter” (Focus), który zajął trzecie miejsce z kwotą 6,5 miliona dolarów. To poniżej prognoz i stanowi połowę weekendu otwarcia wpisu Paramount Pictures 2018. To było oczywiście przed pandemią, a mniejszy wynik nie jest zaskakujący w kontekście. Jego widownia składała się w 77 procentach z kobiet, z czego prawie połowa miała więcej niż 55 lat. Nie można oczekiwać, że film o tak ograniczonym atrakcyjności będzie w dzisiejszych czasach znacznie lepszy.
Po doprowadzeniu „Air” do 60 milionów dolarów, Ben Affleck nie zrobi tego samego z „Hypnotic” (Ketchum), który został otwarty za mniej niż 2,4 miliona dolarów w ponad 2000 kin. Pechowy thriller Roberta Rodrigueza o wartości 70 milionów dolarów, opowiadający o ojcu poszukującym zaginionej córki, miał pierwotnie trafić do nieistniejącego już studia Solstice. Miał niewielką alokację marketingową i złą reakcję publiczności dzięki C + Cinemascore.
Trzy inne filmy miały bardziej ograniczone, wielosetkowe premiery kinowe. Najlepszym z nich był „BlackBerry” (IFC), z 740 000 $ (remis na 9. miejscu) w 627 kinach. Historia pierwszego smartfona, z bardzo dobrymi recenzjami, z Jayem Baruchalem w roli głównej, przyniosła 35 procent jego brutto z Kanady. „Knights of the Zodiac” (Sony), adaptacja mangi na żywo za 60 milionów dolarów, zarobiła 535 000 dolarów w 586 kinach. „Raj głupców”, komedia z udziałem Charliego Daya, napisana i wyreżyserowana przez Charliego Daya, zarobiła 443 000 dolarów w 784 kinach.
IFC miało wyjątkowe otwarcie specjalistycznej platformy. „Monica” z Patricią Clarkson w roli matki, która stara się rozpoznać swoje dziecko, uzyskała przyzwoitą początkową odpowiedź w wysokości 26 000 $ na dwóch randkach w Nowym Jorku i Los Angeles. Kolejnym najlepszym pokazem była „The Starling Girl” (Bleecker Street) z Sundance, a dramat zarobił prawie 25 000 $ w czterech kinach. Film dokumentalny Yogi Berra „It Ain’t Over” (Sony Pictures Classics) zadebiutował w 99 kinach z kwotą 106 000 $.
Wszystkie pozycje z szerszej 10 najlepszych pozycji spadły o mniej niż 50 procent, co odzwierciedla brak mocnych nowych wydawnictw. Najlepszy był „John Wick: Rozdział 4” (Lionsgate), ze spadkiem o 18 procent. Warto zauważyć, że zarówno „Air” (MGM), teraz na Amazon Prime, jak i „Evil Dead Rise” (Warner Bros. Discovery), dostępne na PVOD, trzymały się całkiem dobrze pomimo alternatywnych platform.
Całkowity dochód brutto na weekend wyniósł około 100 milionów dolarów. To więcej niż 92 miliony dolarów w zeszłym roku, przy czym od początku roku jest o 29 procent więcej niż w 2022 roku. Przewidywanie tego na cały 2023 rok oznaczałoby 9,5 miliona dolarów. W porównaniu z 2019 r. czterotygodniowe porównanie spadło do 70 procent. Następne dwa tygodnie z „Szybkimi X” i „Małą syrenką” (Disney) pokażą dużo więcej na temat tego, czy rok może się poprawić tak bardzo, jak tego oczekiwano.
10 najlepszych
1. Strażnicy Galaktyki Cz. 3 (Disney) Tydzień 2; Ostatni weekend nr 1
60 500 000 USD (-49%) w 4450 (bez zmian) kinach; PTA (średnia na kino): 13 596 USD; Łącznie: 213 200 000 USD
2. Film Super Mario Bros (Uniwersalny) Tydzień 6; Ostatni weekend #2
13 000 000 USD (-30%) w 3800 (-109) kinach; PTA: 3421 $; Łącznie: 535 959 000 USD
3. Klub książki: następny rozdział (Focus) NOWOŚĆ – Wynik kinowy: B; Metakrytyczny: 48; Szac. budżet: 20 milionów dolarów
6 500 000 $ w 3508 kinach; PTA: 1853 USD; Łącznie: 6 500 000 $
4. Powstanie martwego zła (Warner Bros. Discovery) Tydzień 4; Ostatni weekend #3; również na PVOD
3 728 000 USD (-37%) w 2821 (-215) kinach; PTA: 1322 USD; Łącznie: 60 188 000 USD
5. Czy jesteś tam, Boże? To ja Małgorzata (Lionsgate) Tydzień 3; Ostatni weekend #4
2 500 000 USD (-23%) w 2359 (-984) kinach; PTA: 1057 USD; Łącznie: 16 476 000 USD
6. Hipnotyczny (Ketchup) NOWOŚĆ – ocena kinowa: C+; Metakrytyczny: 53; Szac. budżet: 70 milionów dolarów
2 355 000 $ w 2118 kinach; PTA: 1112 USD; Łącznie: 2 355 000 USD
7. John Wick: Rozdział 4 (Lionsgate) Tydzień 8; Ostatni weekend #6
1 930 000 USD (-18%) w 1613 (-45) kinach; PTA: 1197 USD; Łącznie: 182 964 000 USD
8. Pokochaj ponownie (Sony) Tydzień 2; Ostatni weekend #5
1 550 000 USD (-35%) w 2703 (bez zmian) kinach; PTA: 573 USD; Łącznie: 5 007 000 USD
9. Powietrze (MGM) Tydzień 6; Ostatni weekend #8; również przesyłanie strumieniowe na Amazon Prime
875 000 USD (-37%) w 1210 (-422) kinach; PTA: 723 USD; Łącznie: 51 710 000 USD
10. (remis) BlackBerry (IFC/Elevation) NOWOŚĆ – Metacritic: 82
740 000 $ w 623 kinach; PTA: 1188 USD; Łącznie: 740 000 USD
10. (remis) Dungeons & Dragons: Honor wśród złodziei (Najważniejsze) Tydzień 7; Ostatni weekend #7; również na PVOD
740 000 USD (-49%) w 934 (-817) kinach; PTA: 792 USD; Łącznie: 92 170 000 USD
Inne tytuły specjalistyczne
Filmy (limitowane, rozszerzenia limitowanych, a także premiery zorientowane na nagrody) są wymienione według tygodnia premiery, zaczynając od tych, które zostały otwarte w tym tygodniu; po pierwszych dwóch tygodniach wymienione są tylko filmy, które zarobiły ponad 5000 $.
Monika (IFC) NOWOŚĆ – Metacritic: 74; Festiwale obejmują: Wenecja 2022
26 500 $ w 2 kinach; PTA: 13 250 $
Dziewczyna Starlinga (Bleecker Street) NOWOŚĆ – Metacritic: 78; Festiwale obejmują: Sundance, South by Southwest 2023
24 736 $ w 4 kinach; PTA: 6184 USD
L’Immensita (Pozytywka) NOWOŚĆ – Metacritic: 71; Festiwale obejmują: Wenecja 2022, Sundance 2023
9281 $ w 2 kinach; PTA: 4641 USD
To nie koniec (Sony Pictures Classics) NOWOŚĆ – Metacritic: 76; Festiwale obejmują: Tribeca 2022
106 289 $ w 99 kinach; PTA: 1074 USD
Rycerze Zodiaku (Sony) NOWOŚĆ
535 000 $ w 586 kinach; PTA: 913 USD
Osiem Gór (Sideshow/Janus) Tydzień 3
30 100 $ w 24 (+20) kinach; PTA: 1254 USD; Łącznie: 93 772 USD
Społeczeństwo grzeczne (Skupienie) Tydzień 3
57 000 $ w 76 (-626) kinach; Łącznie: 1 512 000 USD
32 Dźwięki (Abramorama) Tydzień 3
12 010 $ w 5 (+4) kinach; Łącznie: 50 302 USD
Kawaler (Reflektor) Tydzień 4
50 000 $ w 110 (-45) kinach; Łącznie: 3 282 000 USD
Gdzieś w Queens (Przydrożne atrakcje) Tydzień 4
40 025 $ w 62 (-60) kinach; Łącznie: 1 614 000 USD
Carmen (Sony Pictures Classics) Tydzień 4
10 353 USD w 25 (+6) w kinach; Łącznie: 57 592 USD
Beau się boi (A24) Tydzień 5
167 302 USD w 246 (-264) kinach; Łącznie: 7 216 000 USD
Suzume (Sony) Tydzień 5
115 000 $ w 84 (-32) kinach; Łącznie: 10 478 000 USD
Dzikiej przyrody (Picturehouse) Tydzień 5 30
33 105 USD w 32 (+2) kinach; Łącznie: 286 913 USD
Pokazywanie się (A24) Tydzień 6
28 578 USD w 75 (-27) kinach; Łącznie: 708 854 USD