Filmy

„Strażnicy Galaktyki Vol. 3′ Zyski filmowe

  • 27 kwietnia, 2024
  • 4 min read
„Strażnicy Galaktyki Vol.  3′ Zyski filmowe


Obejrzyj Nagrody muzyki latynoamerykańskiej

Turniej Most Valuable Blockbuster organizowany przez Deadline powraca. Podczas gdy studia w czasie Covid szaleńczo przyjęły kinowy model dnia i daty, gdy kina były zamknięte, szybko zdały sobie sprawę, że nie ma nic bardziej dochodowego niż premiera kinowa i związane z nią konsekwencje. W każdym razie kino jest reklamą trwałości filmu w kolejnych oknach domowej rozrywki. W 2023 r. do dyskusji włączyli się streamerzy, tacy jak Apple, którzy również zdali sobie sprawę z konieczności teatralnego uprzedmiotowienia swoich filmów. Dane finansowe zebrane tutaj dla najcenniejszego turnieju Blockbuster w Deadline jest pozyskiwany z doświadczonych i zaufanych źródeł.

KINEMATOGRAFIA

Strażnicy Galaktyki Vol. 3
Studia Disneya/Marvela

Z perspektywy czasu widzę, że sukces Disney/Marvel Studios jest 20/20 Strażnicy Galaktyki Vol. 3. Film przedstawia ostatnią podróż Jamesa Gunna do Marvel Studios, kiedy reżyser objął stanowisko współdyrektora DC Studios należącego do Warner Bros; właściwie to naciskał na ten film, kierując DC zeszłego lata. W tamtym czasie wielu obawiało się zmęczenia superbohaterami GOTG 3 otworzył się w kraju za kwotę 118,4 mln dolarów, co w przypadku filmu rozpoczynającego się latem w pierwszy weekend maja było jedną z niższych sum – tuż na północ od pierwszego Człowiek Pająk film z 2002 roku (pierwszy film, który w historii otworzył się za kwotę przekraczającą 100 milionów dolarów i film, który zapoczątkował tysiącletni rozkwit superbohaterów). Poważny był również fakt, że start krajowy był obniżony o 37% w stosunku do otwarcia letniego startera w 2022 r. Doktor Strange w wieloświecie szaleństwa (187,4 mln dolarów). Globalne otwarcie dla GOTG 3 wyniósł 282 mln dolarów.

Jednak podczas gdy Marvel Studios weszło w fazę swobodnego upadku Cuda w listopadzie, co oznaczało najniższe w historii otwarcie MCU Disneya na poziomie 46,1 mln dolarów (i napędzanie nowej misji dyrektora generalnego Disneya, Boba Igera, polegającej na kręceniu mniejszej liczby filmów i lepszej jakości), co GOTG 3 udowodniło, że fanboye Marvela, gdy wiedzą, że coś jest doskonałe, wychodzą. Trójka i zakończenie GOT franczyza osiągnęła trzykrotny wzrost sprzedaży krajowej, kończąc swój wynik na poziomie 359 mln dolarów, co stanowiło lepszy wynik niż Strażnicy Galaktyki Vol. 2 (wielokrotność 2,7x), Doktor Strange i wieloświat szaleństwa (2,2x) i Ant-Man i Osa: Quantumania (2x). Trójka odnotowała także najlepszy wynik w drugi weekend wśród filmów MCU podczas pandemii na poziomie -48%. Ostatecznie film był najbardziej dochodowym filmem Disneya w 2023 r., który wyniósł 845,6 mln dolarów na całym świecie, i jedynym tytułem studia, który znalazł się w pierwszej dziesiątce tegorocznego turnieju Most Valuable Blockbuster magazynu Deadline. W zeszłym roku w pierwszej dziesiątce znalazły się cztery tytuły Disneya, w tym trzy filmy Marvela: Awatar: Droga Wody (531,7 mln dolarów zysku netto), Doktor Strange w wieloświecie szaleństwa (zysk netto 284 mln dolarów), Czarna Pantera: Wakanda na zawsze (259 mln dolarów zysku netto) i Thor: Miłość i grzmot (103 mln dolarów zysku netto).

WYNIK PUDEŁKA

PODSUMOWANIE

Choć miłość do franczyzy napędzała sprzedaż biletów Strażnicy Galaktyki: Cz. 3 (w przypadku wyjść z Screen Engine/Comscore 58% widzów podczas weekendu otwarcia stwierdziło, że głównym powodem, dla którego zobaczyli trójkę, było to, że była to część cenionej przez nich serii), machina marketingowa Disneya, tutaj z globalnymi kosztami nabycia i przejęciami na poziomie 160 mln dolarów, sprawiła, że ten film to miejsce na lato. Obejmuje to miejsce przed meczem Super Bowl. Jeśli chodzi o naciski w mediach społecznościowych, Strażnicy Galaktyki Vol. 3 został wzmocniony dzięki sile obsady (w tym Vin Diesel, Chris Pratt, Zoe Saldaña, Dave Bautista i Karen Gillan), która zgromadziła 350 milionów obserwujących, co zwiększyło liczbę wszystkich mediów społecznościowych filmu do 704 milionów, czyli więcej niż zasięg online filmu Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie (669 mln). Partnerzy promocyjni zrekompensowali koszty marketingowe na poziomie 90 mln USD. Kwota 180 milionów dolarów obejmuje kwotę, za jaką Disney sprzedaje sobie film, przy czym Disney+ stanowi jedno okno, w którym można płacić za filmy studia. Dowód na to, że czasy codziennych szaleństw Boba Chapka minęły i że studio praktykuje teatralne okna, Strażnicy Galaktyki Vol. 3 pojawił się na Disney+ 90 dni po premierze w kinach.


Źródło

Warto przeczytać!  Wycieki ekskluzywnych nagrań z walk Star Wars: The Acolyte