Filmy

„Stree 2”, „Gadar 2”, „OMG 2” i inne: Czy sequele lub filmy franczyzowe to nowa formuła „hitu” w Bollywood? Zdekonstruujmy to zjawisko! – WYŁĄCZNIE | Wiadomości o filmach hindi

  • 18 sierpnia, 2024
  • 11 min read
„Stree 2”, „Gadar 2”, „OMG 2” i inne: Czy sequele lub filmy franczyzowe to nowa formuła „hitu” w Bollywood? Zdekonstruujmy to zjawisko! – WYŁĄCZNIE | Wiadomości o filmach hindi


Shraddha Kapoor, Rajkummar RaoW roli głównej Pankaj TripathiUlica 2’ który został wydany w Dzień Niepodległości, całkowicie wybił piłkę poza park. Do tego stopnia, że ​​pobił wiele rekordów. Film miał liczbę 54 crore rupii na otwarciu, wliczając 7-8 crore rupii z płatnych pokazów przedpremierowych. Ale to nie wszystko. Euforia wokół filmu trwała nawet przez cały weekend. W zeszłym roku, w Dzień Niepodległości, wydano 'Gadar 2′ i osiągnięto historyczne wyniki. 'OMG 2′ również odniosło sukces i ’Bhool Bhulaiyaa Część 2 okazała się tak dużym sukcesem, że wkrótce rozpoczęto produkcję części trzeciej, która została już ukończona.
To są filmy franczyzowe. Ale mamy też tworzone wszechświaty – wszechświat szpiegowski, horror komedia wszechświat. Nadchodzące miesiące i przyszły rok również wypełnione są długą listą filmów franczyzowych i uniwersum – od „Singham Again”, „WAR 3” po „Housefull 5”. Więc, czy kontynuacje nowa formuła hitu? Jakie są stawki tutaj? I jaki jest powód ich popularności. Nie wspominając już o tym, czy zawsze spełniają oczekiwania? ETimes rozmawia z kilkoma insiderami branży – producentami, pisarzami, ekspertami handlowymi, aby to zrekonstruować.
Wartość firmy i marki
Rzecz w filmach uniwersum lub sequelach popularnej franczyzy to wartość marki lub świadomość, którą już mają. Ekspert ds. handlu Taran Adarsh ​​mówi: „Posiadanie sequela to zawsze świetny haczyk, aby przyciągnąć publiczność. Ale sequel lub franczyza, wiąże się z bagażem oczekiwań, ale musisz wyjść poza pierwszą lub drugą część. Wartość marki pomaga w pierwszym dniu, ale później, gdy relacje publiczne, reakcje publiczności w mediach społecznościowych są dostępne, dowiadujesz się, gdzie znajduje się twój film”.
Scenarzysta-reżyser Milap Zaveri dodaje: „To ogromna zaleta i bonus. To, co zrobił 'Stree 2′, jest niewiarygodne. Ale należy pochwalić Dinesha Vijana i jego zespół za to, że zbudowali to do 'Stree 2′, stworzyli ten wszechświat krok po kroku. Myślę, że sukces 'Munjya’ w pewnym sensie działał jako poprzednik 'Stree 2′. Niezależnie od tego, czy jest to Hollywood, czy Indie, gdy masz udaną franczyzę, pomaga to w dużym stopniu. Potrzeba wywołania szumu lub świadomości nie jest tak duża, jak potrzeba nowego filmu. Jest 'Masti’, seria filmów 'Dhamaal’, 'Golmaal’, policyjny świat Rohita Shetty’ego – mamy tak wiele popularnych filmów z tej serii.

Ulica 2 Amar Kaushik

Na żądanie publiczne
Stawka jest naprawdę wysoka, ponieważ nie chce się zepsuć i zawieść fanów serii. W przypadku „Stree” reżyser Amar Kaushik bał się nakręcić sequel. Reagując na sukces filmu, wyznał również: „Po pierwsze, chcę powiedzieć wielkie podziękowania. Jestem przytłoczony, ponieważ ludzie uczynili ten film swoim, w sposób, w jaki obdarzają go miłością. Zawsze, gdy kręcisz sequel, jesteś zdenerwowany. Zacznij jab film kari thi, mere mann mein tha ke, muszę przejść o jeden poziom wyżej. (Kiedy zaczynaliśmy 'Stree 2′, wiedziałem, że chcemy przejść o jeden poziom wyżej. Yeh film manufacturer nahi chahta tha, director nahi chahta tha, public chahti thi. (Producent nie chciał sequela, reżyser nie chciał sequela, to publiczność go chciała). Jestem po prostu wdzięczny za sposób, w jaki ludzie wyłapują małe rzeczy w filmie, jako reżyser”.
Treść jest najważniejsza, pomimo dobrej woli
Wystawca i dystrybutor filmów Akshaye Rathi uważa, że ​​sequele nie są nową formułą hitu. Oto dlaczego. Mówi: „To świetna, rozrywkowa treść, która jest jedynym powodem sukcesu. Mieliśmy „Pathaan”, który był częścią szpiegowskiego wszechświata Yash Raj, który robił takie interesy, jakie robił. Potem był też „Jawan”, który był samodzielnym filmem. Potem mieliśmy „Animal”, który był również samodzielnym filmem. Oprócz nich były filmy takie jak „12th Fail”, „Laapataa Ladies” lub „Zara Hatke Zara Bachke” i „Chandu Champion”, które były samodzielne i radziły sobie dobrze przez cały rok. To rozrywkowa, angażująca treść, która szanuje czas widzów i zabiera cię do domu”.
Producent Ramesh Taurani, który stworzył serię „Race” i serię „Ishq Vishq”, uważa: „Podczas kręcenia sequela należy pamiętać, że scenariusz jest dobry. Sequel lub jakikolwiek film franczyzowy nie zadziała, jeśli scenariusz nie będzie dobry. To jest najważniejsze i wymaga również dużo ciężkiej pracy. Ten film ma już wartość marki, trzeba być ostrożnym, robiąc sequel”.
Taran Adarsh ​​podziela to zdanie i mówi: „Wartość marki jest świetna i pomaga dotrzeć do szerszej publiczności, zwłaszcza jeśli jest to uwielbiana franczyza, co widzieliśmy w przypadku „Stree”. Jednak nawet jeśli spojrzysz na liczby z soboty, to trend jest ogromny. To szaleństwo. To jest bezprecedensowe w przypadku filmu ze średniej półki. Gdyby to był „Pathaan”, „Jawan” lub „Animal”, to można by się tego spodziewać, ale „Stree 2” radzi sobie w ten sposób, to zdarza się raz na ruski rok. To zamieszanie. Nie ma Khanów, ani Yasha z KGF, ani Prabhasa z „Baahubali”. A potem zebranie takich liczb tylko dowodzi mocy treści”.
Czynnik ryzyka i wyzwania
Amar Kaushik opowiedział o swoim procesie myślowym podczas kręcenia „Stree 2”. Powiedział: „Kiedy tworzymy uniwersum, musisz wprowadzić nowe postacie, ale musisz zachować oryginalność filmu. Miałem to na myśli, ale oczywiście, kiedy tworzysz uniwersum, wątek, czarny charakter, musi być duży. Humor jest ważną częścią moich filmów, a mój pisarz i ja, naszym zamiarem jest rozśmieszenie ludzi. Trudno jest pisać takie sytuacje, ale kiedy masz także dobrych aktorów, dodają wiele do scen i filmu. To nie jest moje osiągnięcie, ale pokazuje, jak bardzo liczy się wysiłek zespołowy”.
Rathi dodaje, że nie zawsze jest pewne, że film o danym wszechświecie zadziała. Przytoczył przykład „Roohi”, w którym zagrali Janhvi Kpoor i Rajkummar Rao. „Dołączenie filmu do pewnego wszechświata generuje świadomość. Na przykład „Munjya” odniósł korzyść, ponieważ był częścią horroru komediowego Dinesha Vijana. To powiedziawszy, gdyby pierwszy seans samego filmu nie był angażujący, nie odniósłby sukcesu. Innym przykładem jest film o nazwie „Roohi”, który pojawił się po „Stree” i nie odniósł sukcesu. Ostatecznie, chociaż świadomość i szum można stworzyć, czyniąc film częścią serii, to liczy się wartość rozrywkowa. Widzowie po prostu wyczuwają film, który chcą obejrzeć w kinie, coś, co chcą zachować na później na OTT i film, który chcą już pominąć” — powiedział.

Salman Taurani

Schodzimy poniżej standardów!
Jest tam ogromna sekcja, w której główną rolę gra „Wyścig 3” Salman Khan nie poradził sobie tak dobrze jak dwie pierwsze części. Jednak producent Ramesh Taurani wyjaśnia, „Wyścig 3 faktycznie zebrał więcej biznesu niż pierwsze dwie części. Pierwszy „Race” zarobił 65 crore rupii, drugi 118 crore, a „Race 3” 180 crore rupii. Ponieważ był to film Salmana Khana, oczekiwania były wyższe i nie przekroczył 200 crore rupii, ludzie myśleli, że film nie radzi sobie dobrze. Salman jest bohaterem masowym i jeśli jego film zarobi trochę mniej biznesu, ludzie zaczną wytykać go palcami.
’Ishq Vishq Reloaded’, który był filmem franczyzowym po filmie z Shahidem Kapoorem 'Ishq Vishq’, również nie odniósł sukcesu. Taurani uważa, że ​​chociaż nie osiągnął wyników w box office, jego intencją było pozyskanie nowych widzów, a odbiór, jaki otrzymali, jest bardzo dobry.
Znalezienie połączenia
„Bunty Aur Babli 2” to kolejny sequel, który nie spełnił oczekiwań widzów i okazał się niewypałem kasowym. Saif Ali Khan zastąpił w filmie Abhisheka Bachchana. Pisarz Milap Zaveri uważa, że ​​w sequelach lub filmach franczyzowych jest kilka rzeczy, które są potrzebne, aby utrzymać więź widzów. „Porozmawiajmy o serii 'Masti’. Pracujemy nad 'Masti 4′, tym razem po raz pierwszy Indra Kumar nie reżyseruje. On tylko produkuje, a ja reżyseruję część 4. Napisałem część 1 i 2. To działa, gdy niektóre rzeczy pozostają stałe w filmach franczyzowych. To, co zachowaliśmy jako stałe, to trzej bohaterowie – Aftab Shivdasani, Vivek Oberoi i Riteish Deshmukh. Widzowie łączą się, ponieważ są oni wspólnym elementem wszystkich części, a fabuła dotyczy mężczyzn, którzy mają problemy w swoim życiu małżeńskim. Zawsze bawimy się ich frustracją i znajdowaniem 'masti’ poza małżeństwem. Niektóre rzeczy są stałe, a Aftab zawsze jest tym, który tworzy ten pomysł. Podobnie w 'Dhamaal’ postać Javeda jest tak powolna. To stało się częścią kultury popularnej. Wszystko to pięknie łączy się ze wszystkimi”.

Milap Zaveri masti

Reżyser „Stree 2” Amar Kaushik mówi również, że pierwsza część musi zawierać pewną oryginalność. „Kiedy tworzymy uniwersum, trzeba wprowadzić nowe postacie, ale trzeba zachować oryginalność filmu. Miałem to na myśli, ale oczywiście, kiedy tworzy się uniwersum, wątek, czarny charakter, musi być duży. Humor jest ważną częścią moich filmów, a mój pisarz i ja, naszym zamiarem jest rozśmieszenie ludzi. Trudno jest pisać takie sytuacje, ale kiedy masz także dobrych aktorów, dodają oni wiele do scen i filmu”, mówi.
Powrót z hukiem, pomimo upadku!
Nie można zaprzeczyć, że filmy z uniwersum wywołały szum. Ale to nie wszystko. Rathi mówi: „Przypisanie filmu do pewnego uniwersum generuje świadomość. Na przykład „Munjya” odniósł korzyści, ponieważ był częścią horroru komediowego Dinesha Vijana. To powiedziawszy, gdyby pierwszy seans samego filmu nie był angażujący, nie odniósłby sukcesu. Kiedy jest to sequel lub franczyza, jest dobra wola i znajomość pierwszej i drugiej edycji. Stąd tak wiele szumu wokół „Pushpa 2”.
Jednak w przypadku rozczarowującego filmu, duża franczyza z pewnością nie może się zatrzymać. Dodał: „Tiger 3” był rozczarowujący. Nie porównuję go do „Pathaan” lub „WAR”, ale po prostu Salmana Khana w filmie, z franczyzą Tiger, pod szyldem YRF, wartości produkcyjne, oczywiście występ był rozczarowujący. Widzieliśmy też, że największe filmy franczyzowe po pewnym czasie się załamują. Widzieliśmy to w Marvel Universe, gdzie, tuż po Avengers, nie widzieliśmy filmu robiącego tego rodzaju magię. Ponownie widzimy magię nadchodzącą w „Deadpool”. Więc nie jest tak, że jeśli jeden film jest rozczarowujący, franczyza powróci. Dinesh Vijan wrócił z Bhediya i Stree po tym, co stało się z Roohi”.
Cóż, w takim razie powiedzmy, że sequele i ruchy franczyzowe są tutaj, aby powiedzieć i możemy po prostu zobaczyć wiele innych wszechświatów ogłaszanych z nowymi dodatkami do nich. Bądźcie czujni…

Warto przeczytać!  Postać z serialu Szybcy i wściekli, która zmieniła się najbardziej w ciągu 20 lat, to nie Dominic Toretto




Źródło