Studenci marketingu w mediach społecznościowych współpracują z Claytor Nature Center – University of Lynchburg
Ulubioną rzeczą dr Tima Schauera w nauczaniu marketingu w mediach społecznościowych jest to, że zbliża uczniów — jednocześnie zmieniając ich poglądy na temat wspólnych zainteresowań.
„Uwielbiam patrzeć, jak studenci z różnych dyscyplin z całego kampusu angażują się w marketing za pośrednictwem medium, które większość już zna” — powiedział profesor biznesu.
„Te zajęcia zmieniają perspektywę z postrzegania mediów społecznościowych tylko jako użytkownika tych platform na zastanowienie się, w jaki sposób marketer wykorzystuje tę technologię. Ta zmiana perspektywy zapewnia uczniom praktykę umożliwiającą powielanie tej umiejętności w wielu innych dziedzinach życia”.
W ciągu ostatnich kilku tygodni studenci Schauera wymyślali plany promowania uniwersyteckiego Claytor Nature Center, ośrodka rekreacyjnego i badawczego w hrabstwie Bedford. W przeszłości jego zajęcia pomagały firmom takim jak Schewels Home i Dermatology Consultants w reorganizacji ich strategii marketingowych.
„Wybraliśmy Claytor ze względu na jego połączenie z naszym uniwersytetem, a także ze względu na fakt, że jest to okazja do zaprezentowania publiczności jednej z najbardziej dziewiczych nieruchomości w okolicy, aby mogli ją odwiedzić i cieszyć się nią” — powiedział Schauer.
Oprócz czytania rozdziałów podręcznika na temat mediów społecznościowych i poznawania różnych platform, uczniowie badali, planowali i tworzyli kompleksowy plan marketingowy w mediach społecznościowych. Tak jak w prawdziwym życiu, przedstawią plan klientce, Jennifer Wills, która kieruje Claytor Nature Center.
„Studenci uczą się lepiej poruszać w pracy zespołowej i doskonalić swoje umiejętności prezentacji” — wyjaśnił Schauer.
W połowie kwietnia pięć zespołów przedstawiło swoje projekty planów. Schauer spotkał się z każdym z nich w niedawno odnowionej sali grup fokusowych w Schewel Hall, aby porozmawiać o tym, co zrobili dobrze i co mogliby poprawić, zanim przedstawią swoje plany na początku maja.
Zespół 1 zaimponował Schauerowi dokładnym audytem istniejących działań Claytora w mediach społecznościowych. Przekopali się także do różnych odbiorców i dowiedzieli się, jak najlepiej dotrzeć do każdego z nich poprzez wydarzenia i marketing. Zespół 2 wziął pod uwagę unikalne atuty centrum i zasugerował współpracę z influencerami.
„Najbardziej ekscytującą częścią projektu jest możliwość pomocy Claytorowi” — powiedział główny marketingowiec Evan Gavin ’24 z Easton w stanie Maryland. „Największym wyzwaniem jest ustalenie, o czym należy mówić. Największą frajdą jest po prostu możliwość wykonania tego projektu”.
Specjalista ds. statystyki i nauki o danych oraz drugorzędny biznes Lindsey Hair ’24, koleżanka pływaczka z Glen Allen w Wirginii, objęła prowadzenie w zespole 1. „Najpierw spojrzałam na to, co ma do zaoferowania Claytor” — powiedziała. „Odtąd próbowałem szukać sposobów na ulepszenie tego, co już mają, i przekształcenie tego w wydarzenie lub działanie, które będzie bardziej angażujące dla innych”.
Hair uwielbiała „możliwość tworzenia wszystkich wydarzeń i pomysłów, jakie mam”, ale przyznała, że napotkała przeszkody, gdy „próbowała wymyślić pomysły, które nie są bardzo kosztowne. Wiele moich pierwszych pomysłów było drogich i [we] musieli znaleźć sposób, aby uczynić je niedrogimi lub przeprowadzić burzę mózgów na inne pomysły.
I o to właśnie chodzi w tej klasie, mówi Schauer.
„Studenci faktycznie stosują wiedzę, której uczą się na zajęciach, i stosują ją na żywym kliencie” — powiedział. „Uczenie się informacji, a nawet oferowanie możliwości symulacji to jedno, ale zupełnie inna praca nad projektem na żywo”.
W ramach zajęć uczniowie brali również udział w kilku rundach symulacji z wyimaginowanymi budżetami, od 500 do 5000 USD — ulubiona część zajęć Hair.
„Bardzo podobało mi się planowanie postów w mediach społecznościowych, zdobywanie wpływowych osób i wymyślanie pomysłów na napisy” — powiedziała. „To naprawdę pomogło mi wejść w umysł marketera i zrozumieć, jak poruszać się po świecie biznesu”.
Około połowa uczniów w klasie chce po ukończeniu studiów pracować w mediach społecznościowych lub zajmować się tym jako „zajęciem pobocznym” – powiedział Schauer. „Niektórzy studenci zaczynają zdobywać klientów w trakcie kursu, gdy coraz lepiej rozumieją, jak bardzo marketerzy potrzebują ludzi, którzy pomogą im skutecznie wdrożyć media społecznościowe [as part of] ich mieszanka marketingowa”.
Gavin jest jednym z nich. „Mam nadzieję, że zostanę menedżerem marki” – powiedział. „Czego się uczę [in this class] o mediach społecznościowych bezpośrednio wpłynie na moją przyszłą pracę”.
Dla Hair wartość wykracza poza samą pracę w mediach społecznościowych.
„Dr. Schauer powiedział pewnego dnia na zajęciach, że trzeba się promować” – powiedziała. „To, czego nauczyłem się na tych zajęciach, pomoże mi w przyszłej karierze, aby pomóc mi promować się w najlepszy możliwy sposób, czy to za pośrednictwem mediów społecznościowych, czy mojego CV”.
Schauer mówi, że zapotrzebowanie na takie zajęcia z mediów społecznościowych jest duże i że tej jesieni uniwersytet uruchamia kierunek marketingu w mediach cyfrowych.