Marketing

Studium przypadku dotyczące strategii marketingowej Netflix

  • 30 października, 2023
  • 7 min read
Studium przypadku dotyczące strategii marketingowej Netflix


Netflix powstał w 1997 roku i oferuje wypożyczanie filmów online zawierających mniej niż 1000 tytułów. Wkrótce przeszedł na model abonencki, a w 2000 roku Netflix wprowadził spersonalizowany system rekomendacji filmów. Do 2005 roku Netflix miał ponad 4,2 miliona subskrybentów i rozpoczął prace nad algorytmem rekomendacji filmów. I wreszcie w 2007 roku Netflix rozpoczął świadczenie usług przesyłania strumieniowego i tworzenia oryginalnych treści. Do 2016 roku Netflix miał ponad 50 milionów subskrybentów; historia trwa do dziś, ponieważ jest to ogólnoświatowa obecność w branży wideo na żądanie.

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Strategia marketingowa Netflix jest niewątpliwie przewodnikiem dla marketerów cyfrowych na całym świecie. Pouczające jest wiedzieć, jak ta firma zajmująca się strumieniowym przesyłaniem multimediów cyfrowych osiągnęła lepsze wyniki niż wszystkie inne firmy na rynku.

Docelowi odbiorcy Netflixa

Rynkiem docelowym Netflix są młodzi, zaznajomieni z technologią użytkownicy i wszyscy, którzy mają łączność cyfrową. Odbiorcy Netflix pochodzą z różnych grup wiekowych i demograficznych.

Jednak większość odbiorców to nastolatki, studenci, przedsiębiorcy, profesjonaliści itp. Netflix intensywnie pracuje nad poszerzaniem i personalizacją treści, aby poszerzyć bazę użytkowników. Oddzielają odbiorców dla dzieci i dorosłych na podstawie ich poziomu dojrzałości.

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Jakie są kluczowe zasady marketingu Netflix?

Netflix jest fantastycznym przykładem integrującej strategii marketingowej. Jest zintegrowany, elastyczny i zorientowany na klienta, aby wywrzeć maksymalny wpływ. Aby zapewnić płynną obsługę, Netflix kieruje się modelem skoncentrowanym na kliencie. Platforma wykorzystuje marketing zintegrowany w celu skutecznego targetowania i najlepiej wykorzystuje marketing treści do analizy danych.

  • Koncentracja na kliencie: Netflix koncentruje się na tworzeniu solidnej więzi ze swoimi klientami, angażując ich osobiście i personalizując ich doświadczenia związane z oglądaniem. Stosują również sprytne taktyki marketingowe, aby zachęcić ludzi do oglądania ich programów.
  • Zintegrowane wrażenia wizualne: aktualność na wielu urządzeniach, niezależnie od tego, skąd oglądasz, sprawia, że ​​wrażenia są połączone.
  • Innowacja: współcześni marketerzy muszą wykorzystywać analizę danych, aby tworzyć doświadczenia, które zachwycą konsumentów. Netflix korzysta z analizy danych klientów, aby uzyskać rekomendacje treści, ponieważ wie, jakie filmy lubią oglądać jego klienci. Na przykład, jeśli użytkownik Netflix lubi Rocky’ego, zaoferuje mu także filmy dokumentalne o sporcie. Zarządzając swoją firmą, Ty również musisz korzystać z analityki danych w celu skutecznego marketingu i optymalizacji witryny internetowej.
Warto przeczytać!  W prawdziwym warsztacie Świętego Mikołaja, czyli PersonalizacjaMall.com

Strategia marketingowa Netfliksa

Netflix stosuje strategie marketingowe oparte na danych i zorientowane na klienta, które sprawdzają się w erze cyfrowej. Sukces Netflixa opiera się na ciągłej analizie i optymalizacji, dlatego możesz wykorzystać te narzędzia do marketingu swojej firmy w Internecie.

Cyfrowa strategia marketingowa Netflix

Strategia marketingowa Netflix jest niezawodnym przykładem innowacji i rozwoju nowoczesnych technologii. Platforma chętnie wprowadzała zmiany w zależności od potrzeb rynku lub zapotrzebowania użytkowników. Ewolucja taktyki marketingowej od czasu do czasu jest jednym z głównych powodów jej sukcesu.

Netflix udowadnia, że ​​marka może łatwo nawiązać kontakt z klientami poprzez regularne analizy i optymalizację. Mówiąc najprościej, strategia reklamowa Netflix obejmuje elastyczność, gromadzenie danych, skupienie się na użytkowniku, personalizację i poświęcenie. Duże i mniejsze marki mogą zastosować taką strategię i zwiększyć ekspozycję marki oraz wartość rynkową.

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

5 kluczowych wniosków z podejścia marketingowego Netflix

Przyjrzyjmy się 5 skutecznym strategiom strategii reklamowej Netflix, które doprowadziły ich do najbardziej przełomowego modelu biznesowego.

Warto przeczytać!  Czy Disney celowo spartaczył strategię marketingową swojego nowego filmu z gejowską rolą?

1. Korzystaj ze spersonalizowanych treści

Netflix jest doskonałym przykładem tego, jak spersonalizowane treści mogą poprawić satysfakcję użytkowników. Netflix wie, jakie programy telewizyjne i filmy lubią oglądać jego użytkownicy. Wykorzystuje te informacje do tworzenia dla nich spersonalizowanych rekomendacji. Dzięki temu mogą znaleźć treści, które im się podobają, bez konieczności przeszukiwania wielu list. Zapewnia również, że użytkownicy zawsze otrzymują najnowsze i najlepsze treści. Ten poziom personalizacji ma kluczowe znaczenie dla użytkowników online, ponieważ poprawia ich doświadczenia i zwiększa prawdopodobieństwo powrotu do witryny w przyszłości.

2. Zapewnij obsługę wielu trybów

Począwszy od usługi DVD, podróż Netflix zakończyła się sukcesem dzięki strategii obsługi wielu urządzeń. Możesz otworzyć serwis Netflix na telewizorze, komputerze, smartfonie i tablecie, zapewniając płynną ciągłość oglądania treści. Firma wykazuje zerowe ograniczenia w spotykaniu się z klientami tam, gdzie jest to wymagane. Netflix stosuje strategie promocji zarówno online, jak i offline, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Czy to jakiekolwiek medium; ich strategia marketingowa pozostaje dostosowana wszędzie tam, gdzie może działać.

3. Połącz technologię z taktyką marketingową

Nie znajdziesz dwóch kont Netflix z tym samym interfejsem i sugestiami. Zalecenie pokazuje, że kolejność jest zgodna z aktywnością użytkownika i stale się zmienia. Często zmieniają grafikę, aby dodać poczucie nowości. Netflix dobrze wykorzystuje współczesną technologię. Platforma stale wzbogaca się o nowe funkcje, aby uzyskać maksymalne zaangażowanie. Uczenie maszynowe to sprawdzony trend technologiczny, który pozwala przenieść badania marketingowe na wyższy poziom. Połączenie uczenia maszynowego z reklamą pomaga w strategii marketingowej Netflix.

Warto przeczytać!  Przychody z rynku elektroniki do noszenia w celu zarejestrowania solidnego wzrostu...

4. Targetuj e-maile jak każdy inny kanał marketingowy

Błędem jest twierdzenie lub uważanie, że marketing e-mailowy umarł. Netflix to solidny przykład firmy, która maksymalnie wykorzystuje marketing e-mailowy. Są o krok do przodu i łączą kampanie e-mailowe z systemami uczenia maszynowego. Pomaga zebrać więcej danych i preferencji użytkowników, a ponadto dane są segmentowane na wiele grup użytkowników w celu precyzyjnego i skutecznego targetowania klientów. Marketing e-mailowy może zatem przedstawić Netflix nowym użytkownikom i pokazać odpowiednie rekomendacje starym użytkownikom. Jedną z najważniejszych wskazówek dotyczących marketingu e-mailowego Netflix jest kreatywność i podejmowanie ryzyka. Te stare, nudne e-maile nie pomogłyby uzyskać takiego wpływu, jak dzisiejszy Netflix.

5. Stwórz szum dzięki lepszym interakcjom

Netflix zastosował najlepszą strategię content marketingu ostatniej dekady. Firma wymyśliła nieszablonowy sposób na szybkie przyciągnięcie uwagi użytkowników. Oferują niezależne produkty i niezrównane doświadczenia. Co więcej, platforma posiada płynny kanał komunikacji, który zwiększa chwilową świadomość i rozpoznawalność. Platforma pozwala widzom zaangażować się w historię i podejmować decyzje. To nieprzewidywalne posunięcie to sprawdzony sposób na zmianę zasad gry i zrewolucjonizowanie telewizji przyszłości. Niezrównany szum na platformie sprawia, że ​​użytkownik zostaje w bezruchu. Użytkownicy odczuwają duże zaangażowanie w nadziei na szczęśliwe zakończenie.

Wniosek

Dlatego Netflix jest wyjątkowym przykładem i inspiracją dla wielu innych firm. Wykonali godną pochwały pracę w zakresie treści, marki, modelu biznesowego i produktu. Strategia marketingowa Netflix ma wiele do zaoferowania entuzjastom rynku i studentom.

Dowiedz się o takich zintegrowanych strategiach marketingowych dzięki programowi certyfikacji marketingu cyfrowego PGP firmy Simplilearn. Będziesz uczyć się od ekspertów z Facebooka i Purdue University, zapewniając holistyczne doświadczenie edukacyjne. Zarejestruj się już teraz i przygotuj się do pracy!


Źródło