Stwórz ten triadyczny kolorowy portret dzięki zestawowi oświetlenia LED Rotolight


Kiedy Rotolight ogłosiło swoją najnowszą, potężną lampę LED, Anova Pro 3 (sprawdź tutaj), poprosili mnie o podzielenie się niektórymi moimi konfiguracjami oświetlenia i technikami, które pokazują, co potrafi to nowe światło.
Jak wie każdy, kto choćby pobieżnie rzucił okiem na moje portfolio, uwielbiam kolory i to, co pierwotnie przyciągnęło mnie do Rotolight, to właśnie to: DUŻO kolorów! Spędziłem bardzo dużo czasu używając kolorowych żeli w moich stroboskopach i chociaż kolekcjonuję żele od ponad dekady, wciąż daleko mi do zebrania ponad 16 milionów kolorów, które Rotolight umieścił w każdym świetle !
Kolory są wspaniałe, a ich szeroka gama jeszcze lepsza, ale wszystkie kolory na świecie są tak dobre, jak światło, które je wytwarza. Jeśli jakość tego światła jest niejednolita, niespójna i boryka się z nierówną jasnością, np. gorącymi punktami, nigdy nie będzie wyglądać dobrze. Ale znowu jakość światła Rotlightów jest wyjątkowa i już od pierwszego zdjęcia testowego, jakie zrobiłem, wiedziałem, że mają w sobie coś wyjątkowego.
Więc odkładając to wszystko na bok, przyjrzyjmy się, jak te cechy łączą się w jednej z moich ulubionych konfiguracji światła kolorowego, mojej triadycznej technice światła portretowego.
Ustawić
Zasadniczo jest to bardzo prosta konfiguracja do osiągnięcia. Nie są wymagane żadne fantazyjne modyfikatory, nie jest potrzebny żaden specjalistyczny zestaw do obsługi świateł, a wszystko to można osiągnąć w mniejszych przestrzeniach, takich jak domowe studia. Wszystko czego potrzebujesz to 3 światła i biała ściana lub tło. To naprawdę tyle, ale nie dajcie się zwieść jego prostocie, ponieważ ta konfiguracja z pewnością robi wrażenie.

TL; DR/ADHD/Wyjaśnienie konfiguracji artysty
- Umieść/ukryj mniejszy Neo 3 Pro za modelem i skieruj go z powrotem w stronę białego tła
- Umieść lampkę kluczową Anova Pro 3 blisko modelu nad modelem
- Ustaw swój AEOS 2 Pro na podłodze jako światło wypełniające
Obejrzyj wideo
Ta konfiguracja została nakręcona jako część filmu prezentującego niektóre nowe funkcje nowej latarki Rotolight Anova Pro 3. Aby zobaczyć pełny opis tego, jak wszystko zostało nakręcone, obejrzyj poniższy film.
Czego będziesz potrzebować
3 światła – Jak wspomniałem powyżej, do tej konfiguracji wystarczą 3 światła, a najlepiej, aby jedno z nich było małe, jak Neo 3 Pro, ponieważ dzięki temu znacznie łatwiej jest ukryć to światło za modelem.
Białe tło – To nie musi być skomplikowane, a prosta, czysta biała ściana będzie w porządku. Jeśli to się nie udało, udało mi się uzyskać ten efekt za pomocą zwykłej białej rolety za modelem. Pamiętaj, że nie kręcimy całego ciała, więc w razie potrzeby możemy pominąć znacznie krótsze tła.
Modyfikatory… jeśli chcesz – zazwyczaj, kiedy fotografuję tę konfigurację, po prostu nie potrzebuję żadnych modyfikatorów. Tak, używam kopułek dyfuzyjnych dostarczonych z moimi Rotolightami (właściwie nigdy nie schodzą ze świateł), ale tak naprawdę niczego nie potrzebujesz, gdy jakość światła jest tak dobra od razu po wyjęciu z pudełka. Jeśli jednak chciałeś użyć jakichś modyfikatorów, ten konkretny zestaw został nakręcony za pomocą małego 55-centymetrowego softboxa na świetle wypełniającym i pudełka Smartsoft na świetle kluczowym. Światło tła miało po prostu dołączoną kopułkę dyfuzyjną.
Ustawienia aparatu
- Aparat – Nikon D850
- Obiektyw – 24-70mm f2.8
- Czas otwarcia migawki – 1/125
- Przysłona – f2,8
- ISO – 400
- Kelwin – 4800K
- Ogniskowa – ~48mm
Wyniki






Rozbijanie tego
Światło tła
Konfigurując to, często zaczynam od światła tła, ponieważ gdy jest już na swoim miejscu, mogę je zostawić i nie dotykać go więcej. Tutaj używam mniejszego Neo 3 Pro, aby ukryć go za modelem i po prostu mam dołączoną jego standardową kopułkę dyfuzyjną.
Pamiętaj, że możesz dostosować ilość winiet (ciemnych narożników) na tle, przybliżając lub oddalając to światło tła od tła. Na tym zdjęciu ustawiłem Neo 3 Pro bardzo blisko modelu, aby ograniczyć część winietowania. Dla porównania, światło tła zostało ustawione na 16% mocy.



Klucz-światło
Do tej sesji używałem aparatu Anova Pro 3 jako klucza i dołączonego do niego genialnego pudełka Smartsoft. Jeśli nie wiesz, do czego to służy, jest to zupełnie nowy modyfikator firmy Rotolight, który pozwala Ci wybrać dokładnie taką ilość dyfuzji, jaką chcesz, aż do indywidualnych wartości procentowych!
Umieściłem lampę wysoko i skierowałem ją w dół, mniej więcej na odległość ramienia od modelu. Podczas tej sesji korzystałem z wysięgnika do trzymania światła powyżej, ale jeśli go nie masz, po prostu umieść statyw oświetleniowy nieco poza zasięgiem kadru na jedną stronę, a konfiguracja nadal będzie działać równie dobrze. Klucz był ustawiony na 70% mocy.



Światło wypełniające
Do oświetlenia wypełniającego używałem AEOS 2 Pro w nowiutkim Softboksie R55. Tak naprawdę softbox jest tak nowy, że nawet nie sądzę, że jest jeszcze dostępny. Spodziewajcie się jednak ogłoszenia już wkrótce. Zasadniczo jest to softbox o średnicy 55 cm z 1 lub 1/2 przystankiem dyfuzji.
Jedną z fajnych cech tego nowego softboksa jest to, że jest bardzo głęboki, co sprawia, że jest bardzo kierunkowy, a jednocześnie miękki. Używam go tutaj, aby oświetlić tylko dolną połowę modelu pomarańczowym światłem, ale nadal możesz uzyskać taki efekt, używając standardowej kopułki dyfuzyjnej AEOS 2 Pro. Ponownie światło jest skierowane bardzo blisko modelu i lekko pod kątem. Wypełnienie ustawiono na 45% mocy.



Punkty, o których należy pamiętać
- Trzymaj podświetlenie klawiszy wysoko i pochylone w dół. Minimalizuje to rozlanie światła na obszar, na który skierowane jest światło wypełniające.
- Pamiętaj, aby kontrolować rozproszenie światła wypełniającego, zbliżając je blisko stóp modelki.
- Pobaw się odległością od tła, w którym znajduje się światło tła, ponieważ ma to wpływ na winietowanie.
- Pamiętaj, aby ustawić te światła pojedynczo, aby mieć pewność, że światło nie rozleje się na inne.
- Użyłem tutaj triadycznej teorii kolorów, ale pamiętaj, aby grać dowolną liczbą 3 kolorów, które lubisz.
Używane produkty

Anova Pro 3
Gwiazdą pokazu podczas tej sesji była z pewnością zupełnie nowa Anova Pro 3. Jest to najnowsza, potężna latarka firmy Rotolight, wyposażona w szereg funkcji, do których klienci Rotolight są już przyzwyczajeni, ale ta lampa ma dwukrotnie większą jasność AEOS 2 Pro może być używany w każdych warunkach pogodowych, w tym podczas ulewnego deszczu, kurzu, piasku i śniegu, a ponadto jest wyposażony w wbudowaną technologię Magic Eye, która natychmiast dopasowuje się do każdego światła i koloru.
Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź już teraz witrynę Rotolight lub wróć na Kickstarter (obowiązują zwykłe zastrzeżenia Kickstartera).
Rotolight AEOS 2 PRO

Dzięki AEOS 2 PRO świat jest Twoim studiem. Łącząc zalety mocnego światła ciągłego i szybkiego stroboskopu RGBWW, AEOS 2 PRO oferuje fotografom i filmowcom niezrównaną wszechstronność. Wyjątkowo lekka i ultracienka konstrukcja sprawia, że uzyskanie pięknego, miękkiego światła nigdy nie było łatwiejsze w ruchu.
Rotolight NEO 3 PRO

Mały, ale potężny, NEO 3 PRO to najjaśniejsza lampa LED w aparacie, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Doświadcz niezrównanej mocy i pierwszych w branży innowacji w kompaktowej obudowie, którą możesz zabrać ze sobą wszędzie.
NEO 3 PRO łączy zalety ciągłego światła typu „rób to, co widzisz” z lampą błyskową RGBWW z synchronizacją o dużej szybkości, zapewniając nieograniczone możliwości twórcze.
Pudełko Rotolight SmartSoft

Pomysłowy SmartSoft Box umożliwia ustawienie dokładnie takiej wartości dyfuzji, jakiej potrzebujesz, i, co niewiarygodne, można to zrobić w krokach tak małych jak jeden procent. Jest to modyfikator, który spełnia dwa zadania i ostatecznie nigdy nie musi opuszczać światła, ponieważ jednocześnie masz modyfikator twardego światła i miękkiego światła, a oba są po prostu przekręcone pokrętłem.
Softbox Rotolight R55

Zupełnie nowy Softbox R55 jest tak nowy, że nie ma jeszcze nawet daty premiery!
Spodziewam się jednak, że zostanie to oficjalnie ogłoszone już wkrótce, więc wypatrujcie, kiedy to nastąpi. Biorąc to pod uwagę, byłem pod wielkim wrażeniem, ponieważ jak na swój rozmiar jest to dość głęboki softbox. Oznaczało to, że miał dużą kierunkową kontrolę światła, nawet bez siatki. Zdecydowanie wart obejrzenia.
O autorze
Jake Hicks jest fotografem redakcyjnym i modowym, który specjalizuje się w utrzymywaniu umiejętności w aparacie, a nie tylko na ekranie. Więcej jego prac i tutoriali znajdziesz na jego stronie internetowej. Nie zapomnij polubić jego strony na Facebooku i śledzić go także na Instagramie. Na stronie Jake’a na Facebooku możesz także oglądać transmisję na żywo w każdy drugi wtorkowy wieczór. Możesz także zapisać się do biuletynu Jake Hicks Photography, aby otrzymywać bezpłatny plik PDF Jake’a z dziesięcioma najlepszymi wskazówkami i technikami dotyczącymi oświetlenia studyjnego oraz pobrać jego bezpłatną 50-stronicową książkę o oświetleniu studyjnym. Ten artykuł został również opublikowany tutaj i udostępniony za zgodą.