Rozrywka

„Succession” zostaje pożegnany z opóźnieniem na ceremonii rozdania nagród Emmy, a towarzyszą mu „The Bear” i „Beef”

  • 16 stycznia, 2024
  • 7 min read
„Succession” zostaje pożegnany z opóźnieniem na ceremonii rozdania nagród Emmy, a towarzyszą mu „The Bear” i „Beef”




CNN

Po czteromiesięcznym opóźnieniu spowodowanym strajkami bliźniaczych aktorów i scenarzystów w Hollywood, 75. doroczna gala wręczenia nagród Emmy wreszcie doczekała się wieczoru pełnego nostalgii i niemal burzliwych wydarzeń, a dominowały „Sukcesja”, „Niedźwiedź” i „Wołowina”. kategorie.

„Succession” i „The Bear” zgarnęły w poniedziałek po sześć nagród, a „Beef” tuż za nimi – pięć. Dramat HBO otrzymał trzecią nagrodę Emmy w ciągu czterech sezonów za rok łabędziego śpiewu, tracąc zwycięstwo dopiero w ostatnim sezonie innego ciężkiego serialu HBO, „Gry o tron”.

„Succession” uzupełnił swoją sumę zwycięstwami Kierana Culkina i Sarah Snook – z których każdy awansował w tym roku do kategorii liderów po wcześniejszym zgłoszeniu się jako gracze drugoplanowi. Wygłosili przemówienia powitalne ze łzami w oczach (Culkin wygłosił po pocałunku od innego nominowanego Briana Coxa), a dołączył do nich dwukrotny zwycięzca Mathew Macfadyen, który dodatkowo pochwalił się scenariuszem i reżyserią.

Valerie Macon/AFP/Getty Images

Kieran Culkin odbiera nagrodę dla wybitnej głównej roli głównej w dramacie za „Sukcesję”.

Tymczasem „Niedźwiedź” stał się najczęściej nagradzanym programem tego roku, zdobywając w sumie 10 nagród, w tym cztery wcześniejsze nagrody Creative Arts Emmy, poświęcone głównie dziedzinom technicznym, takim jak zdjęcia i dźwięk.

Drugie miejsce w tym rankingu zajął kolejny serial pierwszoroczny, który w poniedziałek wrócił do domu z pustymi rękami: „The Last of Us”, który zgromadził osiem nagród Creative Arts Emmy, w tym ukłony dla gościnnych gwiazd Nicka Offermana i Storma Reida.

Dzięki serialom „Succession” i „The Last of Us” w roli głównej HBO z łatwością zwyciężyło w walce o prawa do przechwalania się wśród poszczególnych serwisów programowych – wyczynu, którego stacja dokonywała niemal raz od ponad 20 lat, przerwanego przez rekordową liczbę 44 nagród Emmy dla Netflix w 2021 r. (Obydwaj zremisowali również w 2018 r.)

Ogółem w tym cyklu nagród HBO Max zgromadziło 31 statuetek, drugie miejsce zajął Netflix – 22 i 16 statuetek – FX. Usługi przesyłania strumieniowego Apple TV+ i Disney+ uplasowały się odpowiednio na 10 i 9 pozycjach. (Zarówno CNN, jak i HBO są częścią Warner Bros. Discovery.)

Warto przeczytać!  Uzyskaj bilety, daty i ceny

Jednak wieczór ten wyróżniał się pod kilkoma względami, w tym swoją różnorodnością, dzięki wielu zwycięzcom w kolorze czarnym i azjatyckim, przy czym ten ostatni dzięki limitowanej serii Netflix „Beef”, uhonorowanej w poniedziałek pięcioma nagrodami, w tym gwiazdami Ali Wong i Steven Yeun, piszącymi i reżyseria. Dzięki trzem zwycięstwom technicznym podczas wcześniejszych prezentacji Emmy serial zdobył w sumie osiem nagród.

Chrisa Pizzello/Invision/AP

Ali Wong obejmuje Stevena Yeuna, współpracownika z filmu „Beef”, po tym, jak zdobył on nagrodę dla wybitnej głównej roli pierwszoplanowej w limitowanym serialu lub filmie lub serialu limitowanym lub antologii podczas poniedziałkowej ceremonii rozdania nagród Emmy. Wong wygrała także za rolę w serialu.

„To jak dzień MLK i 11 czerwca w jednym!” gospodarz Anthony Anderson zażartował nieco ponad połowę wieczoru.

Producenci wpadli także na nowatorski dowcip, polegający na tym, że mama Andersona poinformowała odbiorców, że ich przemówienia z okazji przyjęcia nagród muszą się zakończyć, zamiast zwyczajowej muzyki w fazie play-off. Jednak w miarę jak program się rozwijał, szybko przeskakując kategorie, konieczność przyspieszenia uroczystości zdawała się słabnąć.

Producenci nagrody Emmy starali się wykorzystać nostalgię związaną z 75. rocznicą, dodając do spotkań miniprogramów w formie par prezenterów i ukłonów w stronę historii medium w całym programie telewizyjnym. Program rozpoczął się emocjonalnie, od owacji na stojąco dla Christiny Applegate (u której zdiagnozowano stwardnienie rozsiane) i legendy telewizji Carol Burnett oraz poruszających przemówień Quinty Brunson i Ayo Edebiri z okazji przyjęcia „Abbott Elementary” – rzadko emitowanego serialu nadal jest w stanie powalczyć o uwagę nagródi „Niedźwiedź” odpowiednio.

Warto przeczytać!  Rotten Tomatoes przewiduje Oscary 2024

Brunson stała się pierwszą od ponad czterdziestu lat czarnoskórą kobietą uznaną za główną aktorkę komediową, od czasu Isabel Sanford z „The Jeffersons”.

Valerie Macon/AFP/Getty Images

Quinta Brunson odbiera nagrodę dla głównej aktorki komediowej podczas poniedziałkowej ceremonii rozdania nagród Emmy.

Do Edebiriego szybko dołączyli Jeremy Allen White i Ebon Moss-Bachrach przy „Niedźwiedziu”, programie FX, który przeszedł przez ceremonię wręczenia nagród w tym miesiącu, a ukłony w obu rolach drugoplanowych powędrowały do ​​powtarzających się zwycięzców: Jennifer Coolidge zdobyła kolejną nagrodę Emmy za „ Biały Lotos”, tym razem rywalizujący w kategorii serialu dramatycznego; i Macfadyen, rozpoczynając wieczór utworem „Succession”.

Niecy Nash-Betts również nadała temu wydarzeniu mocny akcent polityczny, odbierając swoją nagrodę za „Monster: The Jeffrey Dahmer Story” w imieniu czarnoskórych kobiet, które „nie zostały wysłuchane i nadmiernie nadzorowane”, wymieniając kilka głośnych przykładów końcowy.

Pomimo zmiany kategorii po siedmiu kolejnych zwycięstwach w wieczornych konkursach rozrywkowych „Last Week Tonight With John Oliver” kontynuował swoją zwycięską passę w kategorii naprzeciwko „Saturday Night Live”, zdobywając także ósme z rzędu trofeum za scenariusz. Ta zmiana rzeczywiście otworzyła drzwi nowemu królowi wieczorów, „The Daily Show With Trevor Noah”, w ostatnim sezonie Noaha jako gospodarza serialu Comedy Central, około 13 miesięcy po jego pożegnalnym występie.

Valerie Macon/AFP/Getty Images

John Oliver, zwycięzca wybitnych seriali rozrywkowych ze scenariuszem „Last Week Tonight with John Oliver”, przemawia na scenie podczas poniedziałkowej ceremonii rozdania nagród Emmy.

Inny wielokrotny zwycięzca, „RuPaul’s Drag Race”, dumnie odebrał piątą nagrodę Emmy w dziedzinie rywalizacji w rzeczywistości.

W historycznym momencie Elton John dołączył także do elitarnego grona EGOT – tych, którzy zdobyli nagrody Emmy, Grammy, Oscar i Tony – podczas swojego pożegnalnego koncertu specjalnego w Disney+.

Warto przeczytać!  Sąd orzekł, że posiadłość Elvisa w Graceland nie może zostać przejęta – na razie

Z powodu przełożenia ceremonia rozdania nagród Emmy w dość niezdarny sposób nastąpiła w krótkich odstępach czasu po Złotych Globach i nagrodach Critics Choice Awards. Nagrody, emitowane w tym roku w stacji Fox, zmierzą się także z play-offami NFL – zdecydowanie najpopularniejszym programem w telewizji linearnej – a nie meczem piłki nożnej rozgrywanym w sezonie zasadniczym, co może jeszcze bardziej obniżyć oglądalność.

Ostatni raz ceremonia rozdania nagród Emmy została opóźniona w 2001 r., po atakach z 11 września. Akademia Telewizyjna nadal ogłaszała nominacje w lipcu i przeprowadziła głosowanie przed pierwotnie planowaną emisją we wrześniu.

W kilku prezentacjach podkreślano wagę pisania, a zespół „Last Week Tonight” podziękował innym w Hollywood za zgromadzenie się wokół Gildii Pisarzy Amerykańskich podczas strajku.

Akademia wręczyła nagrodę Governors Award GLAAD, grupie działającej na rzecz wizerunków LGBTQ w mediach, a jej przewodnicząca Sarah Kate Ellis powołała się na wpływ telewizji, nazywając takie opowiadanie historii „antidotum” na bigoterię i złoczyńcę wobec tej społeczności.

Chrisa Pizzello/Invision/AP

Jesse Armstrong, środkowy i ekipa „Sukcesji” odbierają nagrodę za wybitny serial dramatyczny.

W swoich dwóch przemówieniach powitalnych twórca „Succession” Jesse Armstrong również sprawdził, czy potentat News Corp Rupert Murdoch jest często wymienianą inspiracją dla serialu – w stacji Fox, której firma jest właścicielem – i żartował, że serial uzdrowił podziały w Ameryce .

„To serial o rodzinie, ale jest to także program o tym, jak partyzancka polityka, kiedy partyzanckie wiadomości splatają się z prowadzącą do podziałów prawicową polityką, a po czterech sezonach satyry, jak rozumiem, jest to problem, który już rozwiązaliśmy, ” powiedział. „Więc możemy już zejść ze sceny.”

Korekta: we wcześniejszej wersji tej historii podano zły dzień wręczenia nagród Emmy. Zostały nagrodzone w poniedziałek.


Źródło