Sunbird tymczasowo wyłącza aplikację iMessage na Androida ze względu na obawy dotyczące prywatności
![Sunbird tymczasowo wyłącza aplikację iMessage na Androida ze względu na obawy dotyczące prywatności](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/11/sunbird-1019x573-770x470.jpeg)
Według doniesień Sunbird, aplikacja iMessage dla Androida, została chwilowo wyłączona ze względu na poważne obawy dotyczące prywatności.
W raporcie 9To5Google zauważyło, że aplikacja nie została w pełni zaszyfrowana zgodnie z obietnicą, a pliki obrazów innych użytkowników są „dość łatwo dostępne” w postaci zwykłego tekstu.
„Znaleźliśmy ponad 630 000 plików dostępnych dzięki tej luce, a Sunbird twierdził, że dane nie są przechowywane na jego własnych serwerach – technicznie rzecz biorąc jest to prawda, ponieważ dane były przechowywane za pośrednictwem Firebase” 9To5Google powiedział.
W subreddicie r/Sunbird użytkownicy udostępnili powiadomienia informujące, że korzystanie z Sunbirda zostało wstrzymane.
„Badamy problemy bezpieczeństwa zgłoszone w ciągu ostatnich 24 godzin. Ze względu na zachowanie dużej ostrożności i aby chronić Twoje poufne dane, tymczasowo zamykamy media Sunbird” – czytamy w powiadomieniu według użytkownika Reddit.
Firma Sunbird po raz pierwszy wypuściła swoją aplikację do ujednoliconego przesyłania wiadomości, znaną głównie z umożliwienia użytkownikom Androida korzystania z iMessage, w 2022 r. Nie jest ona również bezpośrednio dostępna dla zwykłych użytkowników i aby móc z niej korzystać, trzeba wpisać się na ich listę oczekujących. obecnie na liście znajduje się ponad 160 000 członków.
Jednak firma została powiadomiona o obawach dotyczących prywatności i aplikacja została usunięta ze sklepu z aplikacjami zaledwie dzień po premierze.
„Usunęliśmy wersję beta aplikacji Nothing Chats ze Sklepu Play i opóźnimy jej uruchomienie do odwołania, aby współpracować z firmą Sunbird w celu naprawienia kilku błędów” – powiedział Nothing.
(Edytowany przez: Vijay Anand)