Rozrywka

„Super Mario Bros Movie” zdobywa ogromny drugi weekend, potknięcia Renfielda – Różnorodność

  • 16 kwietnia, 2023
  • 4 min read
„Super Mario Bros Movie” zdobywa ogromny drugi weekend, potknięcia Renfielda – Różnorodność


„The Super Mario Bros. Movie” pozostawił swoich konkurentów kasowych w tyle, zdobywając ogromne 87 milionów dolarów w drugi weekend premiery. Sprzedaż biletów spadła zaledwie o 41% od debiutu, co zaowocowało najlepszym występem drugiego roku w historii filmu animowanego. Do tej pory adaptacja gry wideo zarobiła 347,8 miliona dolarów w Ameryce Północnej i 678 milionów dolarów na całym świecie.

„Mario” pozostał silny, nawet gdy kilka nowych filmów weszło do kinowego wyścigu, z różnymi wynikami. W zaskakującym zakończeniu zwariowana komedia grozy Universal „Renfield”, w której Nicolas Cage gra hrabiego Draculę, a Nicholas Hoult jako jego zbuntowanych popleczników, wylądowała na czwartym miejscu z rozczarowującymi 7,7 miliona dolarów z 3375 lokalizacji. W weekend wydawało się, że zajmie drugie miejsce. Zamiast tego „Renfield” pojawił się za demonicznym thrillerem Sony z oceną R „Egzorcysta papieża”, który również nieco nie spełnił oczekiwań z kwotą 9,1 miliona dolarów, oraz „John Wick: Rozdział 4” Lionsgate.

To szczególnie słaby początek dla „Renfielda”, ponieważ produkcja filmu kosztowała 65 milionów dolarów, a wprowadzenie na rynek dziesiątek milionów więcej. Będzie miał trudności z wydostaniem się z ciemności w swoim teatralnym biegu. A film zdobył chłodną „B-” CinemaScore, co nie wróży dobrze, jeśli chodzi o przekaz ustny.

Warto przeczytać!  Kto wygrał beef Kendrick Lamar vs Drake?

„To letni wstęp do horroru komediowego” — mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową ds. filmów Franchise Entertainment Research. „Renfield” był kosztowną produkcją. To długa droga do rentowności, nawet przy solidnej działalności dodatkowej”.

Dla porównania, „Egzorcysta papieża” kosztuje 18 milionów dolarów, więc ma łatwiejszą drogę do rentowności. Recenzje „Egzorcysty papieża” też nie były entuzjastyczne (ma 47% na Rotten Tomatoes), ale krytyczne nastroje rzadko mają znaczenie w weekend otwarcia horrorów. (Kolejne weekendy to już inna historia).

Ponownie weekend należał do „The Super Mario Bros. Movie”, który ma być pierwszym filmem 2023 roku, który na całym świecie przekroczy 1 miliard dolarów. Po dwóch weekendach w kinach jest już najbardziej dochodowym filmem roku, wyprzedzając „Ant-Mana i Osę: Quantumania” (474 ​​miliony dolarów). „Mario” stał się także największą adaptacją gry wideo w historii, wyprzedzając sumę „Warcraft” z 2016 roku (439 milionów dolarów) i „Pokémon: Detective Pikachu” (449 milionów dolarów).

Na trzecim miejscu „John Wick 4” zarobił 7,925 miliona dolarów w czwarty weekend premiery. Do tej pory sequel akcji prowadzony przez Keanu Reevesa zarobił solidne 160,1 miliona dolarów w Ameryce Północnej i 349 milionów dolarów na całym świecie. Oficjalnie wyprzedził „John Wick: Rozdział 3 – Parabellum” z 2019 roku (328 milionów dolarów), aby stać się najlepiej zarabiającą franczyzą.

Warto przeczytać!  Król Karol zawsze nie lubił Meghan Markle, nigdy nie chciał, żeby była „pracującym” członkiem rodziny królewskiej

„Air”, dramat sportowy wyreżyserowany przez Bena Afflecka, dopełnił pierwszą piątkę z kwotą 7,7 miliona dolarów z 3507 kin. Może zamienić się miejscami z „Renfieldem”, gdy ostateczne liczby zostaną podliczone w poniedziałek. Dzięki tej sprzedaży biletów „Air” zarobił 33,28 miliona dolarów w kasie krajowej.

Gdzie indziej w kasie, Crunchyroll, przygoda z anime o dojrzewaniu „Suzume”, została otwarta za 5 milionów dolarów w 2170 kinach. To niezbyt dobry wynik w porównaniu z innymi najnowszymi filmami anime z Crunchyroll, takimi jak części „Demon Slayer” i „Dragon Ball Super: Super Hero” z 2022 r. (22 mln USD na początek). Jednak „Suzume”, wyreżyserowany przez Makoto Shinkai, ma świetne recenzje i zrobił już ogromny biznes w Azji. Został wydany w zeszłym roku w Japonii, gdzie stał się wielkim hitem z kwotą 104 milionów dolarów.

„Suzume” zajął 7. miejsce, wyprzedzając innego debiutanta, „Mafia Mamma” z Bleecker Street, który zebrał ponure 2,04 miliona dolarów w 2002 kinach. W źle ocenionym filmie Toni Collette gra łagodną matkę z przedmieścia, która nieoczekiwanie dziedziczy włoskie imperium mafijne po swoim zmarłym dziadku.

W kasie niezależnej najnowszy wywołujący niepokój film Ariego Astera „Piękno się boi” zarobił 320 396 dolarów na czterech ekranach w Nowym Jorku i Los Angeles, co przekłada się na 80 099 dolarów na ekran — najwięcej w roku. Film A24 z Joaquinem Phoenixem jako człowiekiem, który przetrwa bardzo cierpienia w drodze na pogrzeb matki, ma nadzieję utrzymać ten impet, gdy w następny weekend rozszerzy się on na cały kraj.

Warto przeczytać!  Noc 1 w Sztokholmie, Szwecja – Billboard

Więcej w przyszłości…


Źródło