Technologia

Super-Sedan o mocy 717 KM zyskuje moc hybrydową typu plug-in; Waży ponad 2,4 tony

  • 26 czerwca, 2024
  • 5 min read
Super-Sedan o mocy 717 KM zyskuje moc hybrydową typu plug-in;  Waży ponad 2,4 tony


BMW wreszcie pochwaliło się zupełnie nowym BMW M5 2025. Nic dziwnego, że ma zelektryfikowany układ napędowy, ale niektóre statystyki – zwłaszcza jego masa – dla wielu będą zaskoczeniem. Teraz, w siódmej generacji, BMW M5 2025 jest pełnoprawnym hybrydowym pojazdem elektrycznym typu plug-in (PHEV), co stanowi niezwykłe odejście od swojego poprzednika wyposażonego wyłącznie w silnik V8. Jest większy pod każdym względem, znacznie mocniejszy niż odchodzący M5 i wejdzie do produkcji w lipcu, zanim rozpocznie się sprzedaż globalna pod koniec tego roku.

Przeczytaj także: Pierwsza jazda: BMW serii 5 LWB (530Li) z 2024 r.

Nowe BMW M5: wygląd i wymiary

Z punktu widzenia designu i stylizacji nowy M5 dodaje agresji i tak już odważnemu wyglądowi Serii 5 obecnej generacji. Duża atrapa chłodnicy jest częściowo zamknięta i ma błyszczące czarne wykończenie z podświetlanymi obramowaniami. Przedni zderzak został przeprojektowany z powiększonymi wlotami powietrza, a przedni i tylny rozstaw kół zostały poszerzone.

nowe bmw m5 ujawniło, że v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 3

To pierwsze na świecie M5 o długości przekraczającej pięć metrów; warto zwrócić uwagę na klapkę portu ładowania na przednim błotniku.

Z profilu po lewej stronie widać klapkę portu ładowania, a także widoczne są rozmiary nowego M5, który jako pierwszy w swojej rodzinie mierzy ponad pięć metrów długości. Jest także umiejscowiony dość blisko podłoża, a prześwit pod pojazdem wynosi zaledwie 115 mm.

Warto przeczytać!  Najlepsze etui do Samsunga Galaxy A14 w 2023 roku

nowe bmw m5 ujawniło, że v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 2

Superlimuzyna nowej generacji jest standardowo wyposażona w 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) obręcze kół M ze stopów lekkich; posiada również sportowy układ wydechowy.

Nowe M5 jest standardowo wyposażone w 20-calowe przednie i 21-calowe koła tylne, a z tyłu ma subtelny spojler na pokrywie bagażnika oraz odnowiony tylny zderzak, w którym znajduje się dyfuzor i poczwórne końcówki rur wydechowych sportowego układu wydechowego.

Nowe BMW M5: układ napędowy i osiągi

Sercem nowego M5 jest układ napędowy przypominający ten z BMW XM. Pod maską znajduje się 4,4-litrowy benzynowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga prędkość 7200 obr./min i generuje maksymalną moc 577 KM i moment obrotowy 750 Nm. Tym razem jednak wspomaga go silnik elektryczny, który sam w sobie rozwija maksymalną moc 194 KM i 280 Nm. Razem wytwarzają łącznie 717 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

nowe bmw m5 ujawniło v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 5

Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem osiąga prędkość 7200 obr./min i osiąga maksymalną moc 577 KM.

Moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów M Steptronic. Standardowo samochód jest ograniczony do 250 km/h, ale z opcjonalnym pakietem M Driver może osiągnąć prędkość maksymalną 305 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, co czyni go wolniejszym niż M5 CS poprzedniej generacji, który robił to w 3 sekundy. Jest także odrobinę wolniejszy od zwykłego M5 ostatniej generacji, który przyspieszał od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy.

Warto przeczytać!  Cennik hackowania iPhone'a: ​​Oto, ile hakerzy pobierają za exploity zero-day na iOS

Nowe BMW M5: Akumulator i masa

Warto pamiętać, że jest to hybryda typu plug-in, która dźwiga także dodatkowy ciężar pakietu akumulatorów. Akumulator nowego M5 to jednostka o pojemności 22,1 kWh (użyteczna 18,6 kWh), która umożliwia przejechanie na napędzie elektrycznym niemal 70 km (cykl WLTP) przy prędkości maksymalnej 140 km/h. Akumulator można naładować do pełna w trzy godziny i 15 minut za pomocą ładowarki prądu przemiennego o mocy 7,4 kW.

nowe bmw m5 ujawniło v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 7

Po wyłączeniu ograniczeń nowe M5 osiągnie prędkość maksymalną 305 km/h.

Jednak układ hybrydowy typu plug-in zwiększył masę nowego M5 do 2435 kg, czyli o ponad 500 kg więcej niż poprzedni M5 i cięższy nawet niż w pełni elektryczny i5 M60 xDrive.

Przeczytaj także: Globalny debiut nowego BMW X3

Nowe BMW M5: Wnętrze i wyposażenie

Wewnątrz największą różnicą w stosunku do standardowej Serii 5 jest nowa, trójramienna kierownica z dedykowanymi przyciskami „M” oraz zakrzywione podwójne ekrany, na których wyświetlana jest niestandardowa grafika BMW M. Standardowe wyposażenie obejmuje czterostrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane przednie siedzenia, oświetlenie Ambiente z oświetleniem wnętrza dostosowanym do wersji M, panoramiczny szklany dach, system audio Bowers & Wilkins, bezprzewodowe ładowanie i automatyczne sterowanie tylną klapą.

Warto przeczytać!  Samsung Galaxy S23 Ultra do Oneplus 11

nowe bmw m5 ujawniło v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 4

Układ wnętrza odzwierciedla układ zwykłej Serii 5; Trójramienny układ kierowniczy z płaskim dnem i dedykowanymi przyciskami M.

Standardowo M5 nowej generacji jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i układem kierowniczym tylnych kół, który przy dużych prędkościach obraca tylne koła o maksymalnie 1,5 stopnia w tym samym kierunku co przednie koła, aby zwiększyć zwinność. Opcjonalnie dostępne będą hamulce węglowo-ceramiczne M.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nowe M5 jest wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) z opcjonalnymi funkcjami, w tym adaptacyjnym tempomatem z funkcją zatrzymywania i ruszania, asystentem kierowania i kontroli pasa ruchu, wykrywaniem sygnalizacji świetlnej i automatycznym asystentem ograniczania prędkości.

nowe bmw m5 ujawniło v8 phev waży prawie 25 ton carandbike 6

Tylne siedzenie będzie prawdopodobnie najbardziej przestronne ze wszystkich dotychczasowych modeli M5, dzięki zwiększonej długości samochodu.

Nowe BMW M5: szczegóły premiery w Indiach

W tej chwili BMW M5 nie ma bezpośredniej konkurencji, ponieważ Mercedes-Benz nie zaprezentował jeszcze sedana AMG E 63 nowej generacji. Kiedy jednak nowy M5 pojawi się w Indiach gdzieś w 2025 r., można spodziewać się, że ceny nowego M5 – które w dalszym ciągu będzie w całości importowane – wzrosną znacznie powyżej 2 crore rupii (po wcześniejszym salonie).


Źródło