Marketing

SUV-y mogą być królem nowych samochodów, ale hatchbacki nadal przodują na rynku samochodów używanych

  • 13 listopada, 2023
  • 5 min read
SUV-y mogą być królem nowych samochodów, ale hatchbacki nadal przodują na rynku samochodów używanych


SUV-y mogą być królem nowych samochodów, ale hatchbacki nadal przodują na rynku samochodów używanychWedług agencji ratingowej (ICRA) w pierwszej połowie roku budżetowego 24 sprzedaż nowych samochodów klasy podstawowej spadła o 41%, podczas gdy udział hatchbacków również spadł do 30%. To skłoniło producentów samochodów do skupienia się teraz na sile napędowej przemysłu samochodowego – SUV-ach.

Ostatnio zaktualizowany IST

<klasa div="akapity"></p>
<p>Reprezentatywny wizerunek samochodów.</p>
</div>
<p>„/></p>
<div class=

Reprezentatywny wizerunek samochodów.

New Delhi: Podczas gdy pojazdy typu SUV, z udziałem w rynku wynoszącym około 50%, dominowały w sprzedaży samochodów osobowych (PV) w pierwszej połowie bieżącego roku obrotowego (kwiecień-wrzesień), samochody osobowe i hatchbacki klasy podstawowej w dalszym ciągu napędzać rynek segmentu samochodów używanych w kraju.

Główni producenci samochodów i eksperci branżowi, z którymi rozmawiał DH, zgadzają się, że używane małe samochody i hatchbacki są obecnie bardziej realną opcją dla klientów o średnich dochodach, którzy chcą przejść z pojazdów dwukołowych na rzecz samochodów osobowych, w związku ze wzrostem cen samochodów podstawowych przyczyną inflacji, wyższych kosztów produkcji i bardziej rygorystycznych przepisów.

Dodał, że choć koszt spełnienia coraz bardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa i emisji jest taki sam we wszystkich kategoriach samochodów, wzrost cen jest bardziej odczuwalny w kategorii samochodów poniżej 10 lakh rupii.

Naturalnie klienci poszukujący samochodów klasy podstawowej (poniżej 6 lakh rupii) będą bardziej świadomi ceny niż klienci kupujący samochody premium.

„Średni wiek używanego samochodu to około 7,3 roku. Dzisiejszy skład rynku samochodów używanych odzwierciedla to, co działo się na rynku nowych samochodów 7 lat temu, kiedy sprzedaż SUV-ów nie była tak duża jak obecnie (około 16%)” – wyjaśnił Srivastava, podkreślając kolejny ważny powód, dla którego samochody klasy podstawowej, takie jak Hyundai i10, , Maruti Suzuki Swift i Renault Kwid dominują dziś na rynku samochodów używanych w Indiach. Maruti Suzuki i Hyundai nadal są głównymi graczami na tym rynku.

Firma Maruti, tradycyjnie znana z małych samochodów, z sukcesem przekształciła się w wiodącego producenta SUV-ów. Ze skromnego udziału w rynku SUV-ów wynoszącego 12,6% w roku budżetowym 23, obecnie wynosi on 22% po wprowadzeniu na rynek czterech nowych SUV-ów – nowych Brezza, Grand Vitara, Fronx i Jimny.

Segment samochodów używanych również odnotowuje dobrą sprzedaż, rekompensując rosnącą różnicę cen na rynku sprzedaży nowych samochodów dla kupujących po raz pierwszy. Oczekuje się, że wielkość indyjskiego rynku samochodów używanych wzrośnie z 27,47 miliardów dolarów w 2023 r. do 55,49 miliardów dolarów w 2028 r., przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 15,10%, zgodnie z platformą analizy rynkowej Mordor Intelligence.

Spinny, platforma sprzedaży detalicznej używanych samochodów z siedzibą w Gurugram, ujawniła, że ​​63% osób kupujących samochód po raz pierwszy przenosi się obecnie do segmentu samochodów używanych (lub używanych), co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Dzięki przejściu na technologię cyfrową platformy sprzedaży detalicznej samochodów używanych zapewniają obecnie łatwiejszy dostęp do rynku wraz z łatwo dostępnymi opcjami finansowania. To, w połączeniu ze zwiększonym zapotrzebowaniem na mobilność osobistą i stosunkowo niższymi kosztami posiadania, napędza popularność samochodów używanych. Samochody podstawowe i hatchbacki cieszą się największą popularnością na platformach, podczas gdy SUV-y powoli zyskują na popularności.

Warto przeczytać!  Zaangażowanie, aby zarobić to kolejna świetna taktyka marketingu

Największy indyjski producent samochodów Maruti Suzuki, lider w segmencie zorganizowanych samochodów używanych z 47% udziałem, planuje sprzedać 5 00 000 używanych samochodów do końca bieżącego roku podatkowego z 4 00 000 w roku finansowym 2023. Jak dotąd firma osiągnęła w tym roku sprzedaż 2 35 000 samochodów – ujawniła Srivastava.

Z zaledwie kilkunastu modeli i udziału w rynku wynoszącego około 20%, segment SUV-ów stanowi obecnie połowę całej sprzedaży fotowoltaiki w Indiach w pierwszej połowie tego roku podatkowego, podwajając swój udział w rynku w ciągu pięciu lat. Sama liczba samochodów dostępnych w segmencie SUV-ów, który obejmuje ponad 107 modeli, jest wymownym wskaźnikiem tej tendencji.

Obecnie moda na SUV-y jest tak wielka, że ​​okresy oczekiwania na niektóre z najpopularniejszych modeli wydłużają się do ponad dwóch lat, a zamówienia wciąż napływają. Oczekuje się, że według ekspertów tendencja ta utrzyma się w dającej się przewidzieć przyszłości, a zwłaszcza w tym roku finansowym.

Jednakże niektórzy, jak RC Bhargava, przewodniczący MSIL, są optymistyczni, że segment małych samochodów powróci, być może w ciągu najbliższych kilku lat, i dlatego w dalszym ciągu skupiają się na prognozach wzrostu dla tego segmentu na poziomie 27% w roku budżetowym 24, przy nawet prognozy o większym wolumenie.


Źródło