Rozrywka

Swifties pozywa Ticketmaster do sądu w związku z chaosem związanym z biletami na Eras Tour

  • 27 marca, 2023
  • 6 min read
Swifties pozywa Ticketmaster do sądu w związku z chaosem związanym z biletami na Eras Tour


Nowy Jork (CNN) Fani Taylor Swift udali się do sąd w Los Angeles w poniedziałek, aby zmierzyć się z Ticketmaster po tym, jak gigant biletowy grzebał w sprzedaży online ostatniej trasy megagwiazdy.

Ticketmaster i spółka-matka Live Nation stoją w obliczu pozwu ze strony Swifties z całego kraju, złożonego w grudniu za „bezprawne zachowanie” podczas chaotycznej sprzedaży koncertów gwiazdy pop. Powodowie twierdzą, że biletowy gigant naruszył m.in. przepisy antymonopolowe.

Dziś odbyło się przesłuchanie w sprawie statusu – dyskutowano o statusie pozwu zbiorowego i chociaż obrona nie przewiduje złożenia pozwu zbiorowego, poprosiła o zastrzeżenie sobie do tego prawa.

Argumenty wysuwane dziś na rozprawie przez niezadowolonych kibiców są w większości proceduralne. Powodowie proszą Ticketmaster o przyznanie im co najmniej 2500 $ odszkodowania. Ale główny powód Julie Barfuss z Salt Lake City mówi, że sprawa dotyczy dania zwykłym fanom większej szansy na zobaczenie ich ulubionych artystów.

„Próbowałem w sumie 41 razy tego pierwszego dnia, aby zdobyć bilety. To wyrzuca cię do kolejki i wracasz do niej, a potem ciągle otrzymuję błędy” – powiedział Barfuss CNN. „Potem znowu spędziłem kilka godzin próbując to zrobić drugiego dnia. Kiedy w końcu dostałem się i zamierzałem kupić bilety, kosztowały one około 1400 $”.

Ticketmaster chce wniosku o wymuszenie arbitrażu, co oznacza, że ​​zmusi prokuraturę do rozstrzygnięcia sprawy poza sądem. Pełnomocnik powodów musi dostarczyć e-maile dotyczące, jak przewidują, 340 powodów do końca miesiąca.

Radca prawny głównego zakładu produkcyjnego, John Genga, nie spodziewa się dzisiaj żadnych „dymiących pistoletów” od Ticketmaster, powiedział CNN. Twierdził jednak, że całe doświadczenie fana ma znaczenie dla sprawy.

Warto przeczytać!  „Wielki tydzień” idzie nie tak - The Hollywood Reporter

„Całe doświadczenie będzie miało znaczenie nawet przy argumentowaniu wniosku o wymuszenie arbitrażu” – powiedział Genga. „Ponieważ jeśli spieszyli się lub utknęli w kolejce przez osiem godzin, to wszystko może wpłynąć na to, czy świadomie zgodzili się na coś”.

Dyskutowano również o jurysdykcji, ale nie zostało to rozwiązane. Powodowie chcą, aby sprawa wróciła do sądu stanowego, a nie federalnego.

W pozwie zarzuca się, że Ticketmaster i jego spółka matka działały antykonkurencyjnie, narzucając fanom wyższe ceny na rynku przedsprzedaży, sprzedaży i odsprzedaży. Twierdzi, że Ticketmaster zmusza widzów do wyłącznego korzystania z jego strony i kontroluje całą rejestrację i dostęp do „The Eras Tour” Swifta.

„To nie ma nic wspólnego z pieniędzmi. Wszystko ma związek z tym, że TicketMaster to jedyne miejsce w mieście. To jedyne miejsce, gdzie można dostać bilety” – powiedziała CNN fanka Swifta, Penny Harrison. „Mamy nadzieję, że za 10 lat spojrzą wstecz i stwierdzą, że to był punkt zwrotny. To wtedy rozwinęła się konkurencja i ceny biletów spadły”.

Podczas dzisiejszego przesłuchania Swifties domagają się kary w wysokości 2500 USD za każde naruszenie, która może się szybko zsumować, biorąc pod uwagę miliony rozgniewanych fanów, którzy nie otrzymali biletów.

W grudniowym pozwie stwierdzono również, że ponieważ Ticketmaster ma umowy z dużymi stadionami na trasie, Swift „nie ma wyboru” i musi współpracować z Ticketmaster ze względu na wielkość jej fanów. Twierdzi również, że Ticketmaster czerpie zyski z odsprzedaży biletów na rynku wtórnym, dodając opłatę serwisową do swojej wymiany między fanami.

Warto przeczytać!  Chrissy Teigen wyjaśnia, jak jej czwarte dziecko przyszło na świat 5 miesięcy po trzecim

„Ticketmaster jest monopolistą, który jest zainteresowany tylko zabraniem każdego możliwego dolara od zniewolonej publiczności”, zgodnie z pozwem.

Przedsprzedaż biletów na „The Eras Tour” sfrustrowała fanów Swifta w całym kraju po klęsce, która utrzymywała się na pierwszych stronach gazet przez tygodnie. W listopadzie „Zweryfikowani fani” otrzymali kod przedsprzedażowy – ale kiedy rozpoczęła się sprzedaż, duży popyt zawarczał na stronie internetowej, a miliony Swifties nie mogły zdobyć biletu. Bilety w przedsprzedaży dla posiadaczy kart Capital One przyniosły podobną frustrację – a następnie Ticketmaster anulował sprzedaż dla ogółu społeczeństwa, powołując się na „niezwykle wysoki popyt” i „niewystarczające pozostałe zapasy biletów”.

W pozwie zarzuca się, że firma „umyślnie i celowo wprowadzała w błąd posiadaczy biletów przedsprzedażowych TaylorSwiftTix, dostarczając kody 1,4 miliona„ zweryfikowanych fanów ”mimo braku miejsc. Ticketmaster powiedziała, że ​​pierwszego dnia sprzedaży na jej nadchodzącą trasę koncertową sprzedano ponad dwa miliony biletów – najwięcej sprzedanych artystom w ciągu jednego dnia.

„Miliony fanów czekały do ​​ośmiu godzin i nie były w stanie kupić biletów z powodu niewystarczających wydań biletów” – czytamy w pozwie. „Ticketmaster celowo dostarczał kody, gdy nie mógł zaspokoić żądań”.

W poście na blogu, który od tego czasu został usunięty, Ticketmaster powiedział, że jego system „Zweryfikowani fani”, mechanizm mający na celu eliminację botów poprzez nadawanie osobom fizycznym kodów przedsprzedażowych, nie nadąża za intensywnym popytem. Około 3,5 miliona osób zapisało się do programu zakupu biletów Swift, „największej rejestracji w historii”. To bezprecedensowe zapotrzebowanie, w połączeniu z „oszałamiającą liczbą ataków botów, a także fanów, którzy nie mieli kodów zaproszeń”, spowodowało „bezprecedensowy ruch” na swojej stronie, powiedział Ticketmaster, i zasadniczo ją zepsuł.

Warto przeczytać!  Jak oglądać Eltona Johna na Glastonbury na żywo online za darmo, pełny niedzielny skład

Ticketmaster przeprosiła Swift i jej fanów za „okropne doświadczenia”, które niektórzy próbowali kupić bilety, i powiedziała, że ​​​​będzie działać, aby „wzmocnić naszą technologię na nowy pasek, który został ustalony na żądanie” na trasę koncertową Swift.

Klęska biletów wywołała również gniew kilku prawodawców, co doprowadziło do dochodzenia Departamentu Sprawiedliwości i przesłuchania w Kongresie.

„Chcemy odpowiedzi. Chcemy wiedzieć, dlaczego tak się stało. Chcemy wiedzieć, czy można było temu zapobiec? Jeśli można było temu zapobiec, dlaczego nie? Co możemy zrobić, aby branża wydarzeń na żywo była bardziej dostępna dla przeciętnego konsumenta ?” jeden z powodów, Joe Akmakjian z Denver, powiedział CNN.

„Postrzegam to jako drapieżny monopol i jeśli możemy mieć monopol na coś zabawnego, jak imprezy sportowe i koncerty, martwię się, że utoruje to drogę monopolom w innych branżach, takich jak opieka zdrowotna i transport, które naprawdę wpływają na sposób, w jaki ludzie żyją na co dzień”.


Źródło