Marketing

Swiss Re Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa

  • 3 grudnia, 2023
  • 7 min read
Swiss Re Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa


Oto strategia marketingowa firmy Swiss Re, która analizuje markę w oparciu o ramy marketingu mix obejmujące 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Swiss Re:

Strategię produktową i strukturę strategii marketingowej Swiss Re można wyjaśnić w następujący sposób:

Swiss Re jest jedną z wiodących instytucji finansowych i liderem w dziedzinie ubezpieczeń. Usługi w marketingu mix świadczone przez Swiss Re są szeroko klasyfikowane według jednostek biznesowych, które posiada, tj. Reinsurance, Corporate Solutions i Life Capital.

Dział reasekuracji Swiss Re oferuje produkty reasekuracyjne, instrumenty rynku kapitałowego i inne usługi zarządzania ryzykiem. Klienci koncentrują się głównie na klientach majątkowych i osobowych oraz na życie i zdrowie. Pozostali beneficjenci to brokerzy i agenci, organizacje pozarządowe, a nawet rządy.

Dział Swiss Re Corporate Solutions oferuje około 40 produktów, które są przeznaczone dla różnych branż o różnej skali. Oferowane rozwiązania są dalej podzielone na ubezpieczenia majątkowe, wypadkowe, zawodowe i zarządcze, kredytowe i poręczeniowe, produkty parametryczne, rozwiązania pogodowe, wypadkowe i zdrowotne, rozwiązania morskie i cybernetyczne.

Dział Life Capital Swiss Re jest poświęcony wyłącznie zarządzaniu działalnością Life & Health. Działalność jest dalej podzielona na trzy kategorie: ReAssure, która zarządza zamkniętymi księgami ubezpieczeniowymi, elipsLife, która zarządza dostosowanymi rozwiązaniami dla firm, oraz iptiQ, która dostarcza produkty life & health dla osób fizycznych.

Obraz: strona internetowa firmy

Strategia cenowa Swiss Re:

Poniżej przedstawiono strategię cenową w strategii marketingu mix Swiss Re:

Strategie cenowe w jego miksie marketingowym zależą od produktów Swiss Re i ich popularności, a także konkurencji w segmencie względnym. Reinsurance cieszy się pozycją lidera rynku, a ponieważ Swiss Re zapewnia klientom dostosowane rozwiązania, pobiera za nie wyższą cenę.

Rozwiązania korporacyjne napotykają konkurencję, przez co muszą być wyceniane konkurencyjnie. Life Capital zaprojektowało specjalnie produkty i produkty standardowe dla osób fizycznych i ma konkurencyjne ceny, ponieważ w branży ubezpieczeniowej jest wielu konkurentów.

Strategia Swiss Re Place & Distribution:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w marketingu mix Swiss Re:

Swiss Re jest obecne na całym świecie w 25 krajach, głównie w Ameryce Łacińskiej, Ameryce Północnej, Europie i na Bliskim Wschodzie. W USA Swiss Re ma biura w wielu lokalizacjach, a w Kanadzie ma swoje biura w Toronto i Vancouver. Jest również obecne w Brazylii, Meksyku i na Barbadosie. W Europie Swiss Re ma biura w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Słowacji i Szwajcarii. Na Bliskim Wschodzie ma biura w Izraelu i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W Afryce ma biura w Republice Południowej Afryki, a w Azji ma biura w Chinach, Indiach, Singapurze, Japonii, Korei Południowej i Malezji. W Australii Swiss Re ma biura w Sydney, Melbourne i Brisbane.

To pokazuje, jak ogromna jest obecność tej marki na całym świecie.

Strategia promocyjno-reklamowa w marketingu mix Swiss Re przedstawia się następująco:

Swiss Re buduje swoją reputację marki poprzez innowacyjne produkty w ubezpieczeniach, a tym samym otrzymuje wiele nagród i certyfikatów, które są ważne dla jego działalności. Pokazuje również swoją finezję w ubezpieczeniach, wydając różne publikacje, które pokazują wysiłek, jaki wkłada w badania ubezpieczeniowe. Swiss Re zwiększa również świadomość poprzez różne przewodniki za pomocą filmów wideo. Jej strona internetowa i różne spersonalizowane aplikacje ułatwiają klientom zapoznanie się z usługami. Swiss Re jako globalna firma inwestuje w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej za pośrednictwem Swiss Re Foundation. Inwestuje we wspieranie zrównoważonych rozwiązań i działań w zakresie zarządzania katastrofami. Swiss Re nawiązało współpracę na rzecz bezpieczeństwa żywnościowego i nawiązało współpracę z różnymi instytucjami w celu zarządzania różnymi rodzajami ryzyka. Ma również obecność online za pośrednictwem YouTube i Twittera, gdzie publikuje swoje wydarzenia.

Ponieważ jest to marka zajmująca się marketingiem usług, oto trzy pozostałe P, które tworzą 7P marketingowego miksu Swiss Re.

Ludzie:

Swiss Re zatrudnia około 13 000 pracowników, z czego około 400 zajmuje się ubezpieczeniami badawczymi. Firma promuje różnorodność i inkluzywność oraz motywuje do świeżej perspektywy i pomysłów od różnych osób, aby jej usługi były lepsze. Swiss Re poszukuje utalentowanych ludzi o różnym pochodzeniu i zapewnia wiele możliwości rozwoju kariery. Zapewnia również szkolenia i inne korzyści, aby pracownicy byli zmotywowani i na bieżąco ze zmianami zachodzącymi na całym świecie, a także zadowoleni z pracy. Swiss Re utrzymuje również system informacji zwrotnej dla zaangażowania pracowników, aby sprawdzać obszary wymagające poprawy w sposób ciągły i terminowy.

Proces:

Strategiczne ramy Swiss Re są podzielone na 4 fazy, w których przydziela kapitał różnym forom generującym przychody, a następnie wykorzystuje dywersyfikację bazową w celu zminimalizowania ryzyka i optymalizacji, aby uzasadnić alokację. Rozumowanie opiera się na wiedzy o ryzyku, która jest tworzona przez dostęp do technologii oraz badań i rozwoju. Alokacja kapitału w ten sposób dokonana jest następnie wykorzystywana do budowania dostosowanych rozwiązań, a także tworzenia standardowych pakietów w przystępnych cenach. Podstawowe ramy są następnie wspierane przez technologię za pośrednictwem aplikacji mobilnych i pakietów oprogramowania, takich jak CatNet i filmów instruktażowych, aby uzyskać do nich dostęp. Decyzje są również podejmowane przy pomocy analizy danych w czasie rzeczywistym w celu lepszej analizy i ocen.

Dowód rzeczowy:

Klienci Swiss Re uzyskują dostęp do różnych narzędzi do oceny ryzyka i obliczania wzrostu inwestycji. Swiss Re zapewnia również szczegółową dokumentację swoich ofert produktów. Klient uzyskuje dostęp do konsultacji ekspertów w dziedzinie najnowszych technologii finansowych i ubezpieczeniowych, zarządzania ryzykiem i różnych innych danych wglądowych w celu zwiększenia wzrostu swoich inwestycji. Uzyskują również dostęp do interaktywnych aplikacji mobilnych i narzędzi internetowych, które pomagają im oceniać swoje ryzyko i bieżące wydarzenia w gospodarce, a następnie podejmować rozważne decyzje. Swiss Re zapewnia również możliwość bezpiecznego przesyłania poufnych informacji za pośrednictwem wyspecjalizowanego kanału. Klienci mają również dostęp do obsługi klienta, która jest przydzielona do różnych biur regionalnych, a także do obsługi e-mailowej w przypadku różnych zapytań. Na tym kończy się marketing mix Swiss Re.

O spółce Swiss Re:

Swiss Re to globalna firma ubezpieczeniowa specjalizująca się w hurtowej reasekuracji, transferze ryzyka i rozwiązaniach ubezpieczeniowych. Główne przychody Swiss Re pochodzą z działu reasekuracji, który zapewnia firmie wiodącą pozycję na świecie. Firma ma trzy jednostki biznesowe, które opierają się na produktach i usługach, a mianowicie reasekuracji, rozwiązaniach korporacyjnych i kapitale na życie. Swiss Re ma siedzibę w Zurychu w Szwajcarii i jest obecnie kierowana przez Christiana Mumenthalera, dyrektora generalnego i Waltera B. Kielholza, prezesa firmy.

Swiss Re zarobiło 35,7 mld dolarów i osiągnęło dochód netto w wysokości 4,597 mld dolarów w 2015 r. Firma została uznana za najlepszą globalną firmę reasekuracyjną i najlepszego doradcę ILS w konkursie Reactions Global 2013 Awards.

Niniejszy artykuł został opracowany i napisany przez Content & Research Team, w którego skład wchodzą studenci MBA, specjaliści ds. zarządzania i eksperci branżowi. Został on sprawdzony i opublikowany przez MBA Skool Team. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Swiss Re. Sekcja Marketing Mix & Strategy obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Mix & Strategy są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  3 wskazówki dotyczące udanej strategii modelowania marketingu mix