Motoryzacja

Szef GMF mówi, że planowanie pięter, klucze lojalności klientów do dobrego roku

  • 6 maja, 2023
  • 3 min read
Szef GMF mówi, że planowanie pięter, klucze lojalności klientów do dobrego roku


O tym, jak długo GM Financial oferowało te programy pięter i czy spodziewane są zmiany:

Działa od jakiegoś czasu, przynajmniej od pięciu lat. Nieustannie ulepszamy program, ponieważ rynek się zmienia i różne elementy programu mogą ulec zmianie, ale podstawowe ramy są tym, co mamy od jakiegoś czasu.

Jeśli główni klienci nadal stanowią większość w strukturze kredytowej GM Financial:

Tak, ciągle rośnie. Nasz najlepszy miks jest obecnie blisko 74 procent i to jest z istniejącego portfela detalicznego.

Więc wyraźnie pochodzimy z okolic 80 procent liczb pierwszych, dlatego ta liczba ciągle rośnie. Tak więc, gdy nowe inicjacje przenikają do istniejącego portfela, liczba ta wzrasta. I niekoniecznie jest to zgodne z projektem.

Jak być może wiesz, szczególnie subprime część rynku nowych samochodów spadła w ciągu ostatnich kilku lat, głównie z powodu problemów z przystępnością cenową nowych pojazdów, które tak bardzo wzrosły. Wielu nabywców nowych samochodów z grupy demograficznej subprime, którzy w przeciwnym razie kupiliby nowy samochód, teraz nie może sobie na to pozwolić. Tak więc odsetek subprime w całej branży, nowych samochodów, spada.

Warto przeczytać!  GM i Stellantis ratują niewypłacalnego dostawcę części

W swoich trzech obszarach zainteresowania w 2023 r.:

Przede wszystkim chcemy nadal zwiększać naszą penetrację powierzchni i osiągnąć niezły poziom penetracji detalicznej. Nasza penetracja detaliczna dla GM wyniosła nieco ponad 50 procent w pierwszym kwartale, co jest naprawdę najwyższą wartością od drugiego kwartału 2020 r., kiedy mieliśmy na rynku kilka unikalnych programów zerowych na 84 miesiące. Chcemy więc oczywiście nadal utrzymywać penetrację rynku detalicznego na wysokim poziomie.

Po drugie, chcemy nadal poprawiać jakość obsługi klienta. Od pięciu lat z rzędu [we have] miał najwyższą lojalność wobec firmy finansowej, co oznacza, że ​​klienci, którzy kupują pojazd GM i finansują za pośrednictwem GM Financial, mają znacznie większą skłonność do ponownego zakupu pojazdu GM w porównaniu z jakimkolwiek innym finansowaniem OEM za pośrednictwem ich własnej firmy finansowej.

Mamy więc naprawdę wysokie wskaźniki lojalności. Chcemy utrzymać je na wysokim poziomie, a częścią tego jest po prostu poprawa jakości obsługi klienta; dużo zainwestowaliśmy w technologię CX (customer experience). Wdrożyliśmy program o nazwie Cadillac Financial, który zapewnia klientom Cadillac doświadczenie „w białych rękawiczkach”, a wszystko to prowadzi do wysokiego poziomu zadowolenia klientów, co prowadzi do lojalności.

Warto przeczytać!  Unifor organizuje TRQSS głównego dostawcy pasów bezpieczeństwa NA w Windsor, Ont.

Trzecia podjęta przez nas inicjatywa dotyczy naszych produktów ochronnych. Przyjęliśmy odpowiedzialność za wszystkie produkty ochrony GM. Przede wszystkim — umowy serwisowe pojazdów, GAP, koła i opony — przyjęliśmy za to odpowiedzialność w 2021 r. i wznowiliśmy ją na początku 22 r.

Mamy więc około roku. Zwiększyliśmy udział dealerów w naszych programach wymiernie od czasu naszego ponownego uruchomienia i uważamy, że mamy niezły zestaw produktów i dobrą propozycję wartości dla uczestniczących dealerów. Mówiłem o dywidendach dealerów, co pomaga w penetracji naszego planu pięter.

Dealerzy korzystający z naszych produktów ochronnych również mogą otrzymywać dywidendy. To rodzaj programu, który jest ze sobą połączony.


Źródło