Motoryzacja

Szef UAW: Przywrócenie kosztów życia jest priorytetem kontraktu

  • 13 lutego, 2023
  • 3 min read
Szef UAW: Przywrócenie kosztów życia jest priorytetem kontraktu


DETROIT — Prezydent UAW, Ray Curry, powiedział, że przywrócenie dostosowania kosztów utrzymania dla pracowników Detroit 3, których reprezentuje, będzie jednym z głównych priorytetów związku w tegorocznych negocjacjach kontraktowych.

Curry, rozmawiając z dziennikarzami w poniedziałek na ogłoszeniu fabryki akumulatorów Forda, powiedział, że przywrócenie automatycznych podwyżek COLA, z których związek zrezygnował przed Wielką Recesją, jest jedną z głównych próśb członków w rezolucjach wysyłanych do Międzynarodowego Zarządu jako UAW rozwija swoje priorytety negocjacyjne. Reprezentowani przez UAW pracownicy John Deere byli w stanie przywrócić COLA do ich ostatniego kontraktu pod koniec 2021 roku po strajku.

„Ciągle o tym słyszymy” – powiedział Curry. „Jeśli jesteśmy w czasach inflacji, dostosowuje się i upewnia [workers] mają jakiś rodzaj zasiłku, który przesuwa ich płacę podstawową w związku z tym, co dzieje się w gospodarce. To może być dla nas dobry kawałek”.

Curry powiedział, że nie wierzy, by General Motors, Ford czy Stellantis zamierzali zamknąć jakiekolwiek fabryki w nadchodzącym cyklu kontraktowym i nadal ma nadzieję na wynegocjowanie przyszłości fabryki Jeepa w Belvidere w stanie Illinois, którą Stellantis planuje bezterminowo przestoić pod koniec 2019 roku. w tym miesiącu, zanim formalne rozmowy rozpoczną się w okolicach Święta Pracy.

Warto przeczytać!  Budżet przejściowy na rok 2024: Ekosystem pojazdów elektrycznych zyska impuls, twierdzą analitycy sektora motoryzacyjnego

„Nie chcemy, aby stało się to częścią negocjacji” – powiedział. „Chcemy postrzegać to jako coś, co jest należne społeczności za fabrykę zbudowaną w 1965 roku”.

Zarówno GM, jak i Ford zapowiedzieli, że zamierzają w tym roku zintensyfikować działania zmierzające do obniżenia kosztów, ale Curry powiedział, że jego zespoły negocjacyjne zamierzają przypomnieć producentom samochodów, że mieli bardzo dochodowe lata pomimo pandemii koronawirusa, niedoboru mikroczipów i innych wyzwań.

„Nadal osiągnęli cel i zwiększyli zyski” – powiedział. „Wierzymy, że rozmowy mogą być dobre i odpowiadać na rzeczywiste wymagania stawiane przez naszych członków”.

Curry może jednak nie być już szefem związku do czasu rozpoczęcia rozmów. Grozi mu druga tura wyborów w jego staraniach o reelekcję na prezydenta, która zostanie rozstrzygnięta w nadchodzących tygodniach.

Powiedział, że „spodziewa się dalszego kierowania organizacją”.

Jeśli Curry zostanie ponownie wybrany, będzie miał podzielony zarząd z wieloma reformatorskimi członkami, którym udało się usunąć weteranów przywódców związkowych. Margaret Mock, nowo wybrana sekretarz-skarbniczka, prowadzi aktywną kampanię przeciwko Curry’emu.

„Odkąd zostałem zaprzysiężony w grudniu ubiegłego roku, stało się dla mnie jeszcze bardziej jasne, jak ważne jest, abyśmy wybrali nowego prezydenta” – powiedział Mock w oświadczeniu wydanym w poniedziałek przez kampanię pretendenta Curry’ego, Shawna Faina. „Prezydent ma ostatnie słowo w sprawie nominacji personelu. I powiem wam, że obecne kierownictwo niewłaściwie umieszcza wszelkiego rodzaju ludzi – i nie opiera się na ich kwalifikacjach”.

Warto przeczytać!  Wykupy GM wycinają 5000 płatnych miejsc pracy, Auto News, ET Auto

Curry w poniedziałek powiedział, że nadal może skutecznie pracować z podzielonym zarządem.

„Chcemy reprezentować członków niezależnie od tego, kto siedzi obok mnie w sali konferencyjnej” – powiedział. „Niezależnie od tego, jakie mogą być ich myśli polityczne poza tym pokojem, w tym pokoju jest to dla 1,1 miliona aktywnych i emerytowanych członków. To jest nasz główny cel”.


Źródło