Szef Xbox, Phil Spencer, opowiada o sztucznej inteligencji, Activision Blizzard i grach mobilnych w nowym wywiadzie
![Szef Xbox, Phil Spencer, opowiada o sztucznej inteligencji, Activision Blizzard i grach mobilnych w nowym wywiadzie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/cFHsgbFUqKXk5FuvZnie8Z-1200-80-770x470.jpg)
Co musisz wiedzieć
- Dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, niedawno spotkał się z Charleyem Hodsonem z Xbox On w celu przeprowadzenia dłuższego wywiadu.
- Podczas wywiadu Spencer omówił gry, w które grał, a także swoje najbliższe plany.
- Hodson i Spencer rozmawiali także o trwającym przejęciu Activision Blizzard i znaczeniu gier mobilnych dla Xbox.
- Ostatecznie wywiad zakończył się, gdy Spencer przedstawił swoje przemyślenia na temat potencjału sztucznej inteligencji do zmiany i ulepszenia gier wideo.
Dyrektor generalny firmy Microsoft Gaming, Phil Spencer, nie boi się stanąć przed kamerą ani usiąść na rozmowie kwalifikacyjnej, a niedawno zrobił to właśnie z Charleyym Hodsonem z Xbox On. Wywiad trwa prawie 23 minuty i pokazuje, jak dynamiczny duet omawia ogólnie teraźniejszość i przyszłość Xboxa i gier wideo. Najbliższe plany Xbox, Call of Duty i trwające przejęcie Activision Blizzard, gry mobilne i sztuczna inteligencja w grach wideo to tematy, które zostały omówione.
Spencer otwiera wywiad, który odbył się w Bethesda w Londynie, ujawniając, że uwielbia grać na swojej konsoli Xbox Series S podczas podróży i wykorzystuje do tego sprytne akcesorium xScreen. Vampire Survivors, Hi-Fi RUSH i Age of Empires 2 na Xboksie to częste wizyty szefa Xboksa w ostatnich tygodniach.
Wkrótce Spencer po raz pierwszy odwiedzi Ninja Theory, aby sprawdzić postępy studia nad wyczekiwaną grą Senua’s Saga: Hellblade II. Pochwalił również sposób, w jaki Playground Games pomaga Fable ewoluować dzięki remake’owi, ponieważ Spencer pomógł wysłać oryginalną Fable w 2004 roku. Oba te projekty są jednak wciąż w odległej przyszłości, ponieważ Xbox ma wiele ekscytujących ogłoszeń do ogłoszenia w pierwszej połowie 2023 r.
Xbox jest zaangażowany w tworzenie ekscytującej prezentacji na czerwiec 2023 r., więc gracze nie powinni spodziewać się wielu ważnych ogłoszeń przed tym terminem. Jednak Spencer zasugerował, że przed głównym pokazem pojawi się więcej „ogłoszeń typu Goldeneye”, odnosząc się do niedawnej premiery klasycznej strzelanki Goldeneye 007 na Xbox i Xbox Game Pass.
Istnieje również kilka głośnych premier na Xbox, które zostaną potwierdzone przed czerwcową prezentacją, w tym Minecraft Legends w kwietniu i Redfall w maju. Platforma Xbox tętni życiem bardziej niż od lat. Oczywiście żaden wywiad z szefem Xboksa nie mógłby trwać długo bez dotykania trwającego przejęcia firmy Activision Blizzard przez Microsoft.
Zapytany przez Hodsona o Call of Duty i Activision Blizzard, Spencer powtórzył, że „nigdy o to nie chodziło”, stwierdzając, że Microsoft nigdy nie zamierzał odebrać Call of Duty konkurencyjnym platformom i że Xbox koncentruje się na budowaniu platformy, aby dotrzeć do graczy na całym świecie . Spencer powtórzył również komentarze z wcześniejszego wywiadu, że umowa dotyczy ostatecznie gier mobilnych, a nie Call of Duty.
„Jak możemy uzyskać większe możliwości na urządzeniach mobilnych, zarówno pod względem kreatywnym, jak i posiadania użytkowników?” Spencer zapytał podczas wywiadu. Odpowiedź dla Microsoftu była pozornie prosta: przejąć największego wydawcę gier mobilnych poza Chinami, firmę Activision Blizzard King. Gry mobilne to największy rynek gier wideo, ale także najsłabszy obszar obecnego ekosystemu Xbox. Activision Blizzard King zapewnia talent, kreatywność i IP, aby pomóc Xbox naprawić tę słabość.
Wracając do dyskusji na temat Call of Duty i wyłączności, Spencer stwierdza, że „Chcemy stworzyć najlepszą wersję Call of Duty dla każdego gracza na dowolnej z tych platform”. Według szefa Xbox nie będzie żadnych ekskluzywnych skórek ani broni do Call of Duty na Xbox, ponieważ ta sama wersja gry będzie dostępna na każdą platformę w tym samym duchu, co The Elder Scrolls Online, Fallout 76, Minecraft i Minecraft Lochy i nie tylko.
„Musi to przynieść korzyści graczom i twórcom, w przeciwnym razie nie powiodło się to na Xboksie” – podsumował Spencer na temat zamiaru przejęcia Activision Blizzard przez Xbox. Microsoft współpracuje obecnie z różnymi rządowymi organami regulacyjnymi i organizacjami, aby uzyskać zatwierdzenie ogromnej transakcji o wartości prawie 69 miliardów dolarów. Jeśli umowa dojdzie do skutku, platforma Xbox zyska mnóstwo nowych studiów i franczyz, takich jak World of Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty i Candy Crush.
Na koniec Hodson i Spencer omówili potencjał sztucznej inteligencji w zakresie wspierania twórców w tworzeniu nowych i oryginalnych gier wideo. „Skrzyżowanie sztucznej inteligencji i gier zawsze istniało”, powiedział Spencer, „a teraz możliwości sztucznej inteligencji na planecie stają się coraz większe”. Sztuczna inteligencja od dawna odgrywa znaczącą rolę w tworzeniu gier, a Xbox aktywnie bada, w jaki sposób ulepszenia sztucznej inteligencji, takie jak sztuczna inteligencja Bing, mogą przekładać się na ulepszenia w najlepszych grach na konsolę Xbox.
„Nasi twórcy spędzają teraz dużo czasu z inżynierami AI i zastanawiają się, w jaki sposób może to stanowić dodatkową, pozytywną siłę w tworzonych przez nas grach” – powiedział Spencer Hodsonowi pod koniec wywiadu. Xbox dokonuje znacznych inwestycji w różnych obszarach swojej platformy, która obejmuje konsole Xbox, komputery PC z systemem Windows i gry w chmurze. Przyszłość Xbox w nadchodzącym roku i później może być ekscytująca dla graczy, a wywiad Spencera na Xbox On podsumowuje to, na czym skupia się CEO Microsoft Gaming.
Podejście Windows Central
Jeśli w ogóle inwestujesz w przyszłość Xboxa lub gier wideo jako całości, jest to fascynujący wywiad z dyrektorem generalnym Microsoft Gaming, Philem Spencerem. Chociaż nie zawiera żadnych wstrząsających rewelacji ani ogłoszeń branżowych, oferuje dodatkowy wgląd w obecną strategię Xbox: docieraj do graczy tam, gdzie się znajdują, i buduj platformę, która wzmacnia możliwości twórców.
Przyszłość Xbox z pewnością wygląda jasno, a Minecraft Legends, Redfall, Forza Motorsport (2023) i Starfield są na horyzoncie (a czerwcowa prezentacja Xbox niewątpliwie ujawnia, co nadchodzi w ciągu kolejnych sześciu miesięcy). Jeśli Microsoft będzie w stanie wynegocjować zamknięcie umowy z Activision Blizzard, sytuacja stanie się jeszcze bardziej interesująca. Szczególnie interesuje mnie, w jaki sposób Xbox wykorzysta wiedzę wydawcy, aby rozszerzyć swoją działalność na gry mobilne, obszar, w którym Microsoft historycznie walczył.
Xbox Game Pass to teraźniejszość i przyszłość Xboxa, która będzie się rozwijać, ponieważ coraz więcej gier dołącza do usługi. Xbox Game Pass Ultimate zawiera wszystko, czego potrzebujesz na konsoli, komputerach z systemem Windows i w chmurze.