Technologia

Szef Xboxa Phil Spencer wyjaśnia decyzję o wydaniu Indiana Jones and the Great Circle na PS5

  • 21 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Szef Xboxa Phil Spencer wyjaśnia decyzję o wydaniu Indiana Jones and the Great Circle na PS5


Być może najważniejszą zapowiedzią Opening Night Live była decyzja Microsoftu o wprowadzeniu na rynek gorąco oczekiwanej gry MachineGames na konsolę Xbox Indiana Jones and the Great Circle na PlayStation 5 kilka miesięcy po jej premierze na konsolę Xbox i komputery PC.

To najnowsza gra first-party na konsolę Xbox, która trafiła na konsolę konkurencji, po wydaniu Pentiment i Grounded studia Obsidian, Hi-Fi Rush studia Tango Gameworks i Sea of ​​Thieves studia Rare na początku 2024 roku. W czerwcu firma Microsoft ogłosiła, że ​​nadchodząca gra Doom: The Dark Ages studia Id Software również ukaże się na konsoli PS5 w przyszłym roku.

Podczas transmisji na żywo z Microsoft gamescom 2024 szef Xbox Phil Spencer odpowiedział na pytanie dotyczące decyzji o wprowadzeniu Indiana Jones and the Great Circle na PS5 i co to oznacza dla innych nadchodzących nowych wydań Xbox. Odpowiadając, Spencer wskazał na pozornie udane wydanie czterech gier Xbox na platformach innych niż Xbox i wzrost, jaki osiągnęli dzięki przejściu na multiplatformowość.

Warto przeczytać!  Chcesz zniszczyć duże fale zombie w Call of Duty: Modern Warfare 3? Wypróbuj ten zepsuty pistolet snajperski już teraz!

„Nasze franczyzy stają się silniejsze. Gracze na konsolę Xbox są w tym roku najlepsi, jak nigdy dotąd” — powiedział Spencer. „Więc patrzę na to i mówię, okej, liczba naszych graczy rośnie na platformie konsolowej. Nasze franczyzy są tak silne, jak nigdy dotąd”.

Co najważniejsze, Spencer dodał, że ekspansja Xboksa na wiele platform ma częściowo na celu przyciągnięcie większych pieniędzy do działu gier Microsoftu — a presja, by dotrzymać słowa, wzrosła po ubiegłorocznym przejęciu przez Microsoft za oszałamiającą kwotę 69 miliardów dolarów firmy Activision Blizzard, producenta Call of Duty.

„I prowadzimy firmę” – powiedział Spencer. „To zdecydowanie prawda, że ​​w Microsoft poprzeczka jest dla nas wysoko postawiona, jeśli chodzi o dostarczanie, co musimy oddać firmie. Ponieważ otrzymujemy od firmy poziom wsparcia, który jest po prostu niesamowity i to, co jesteśmy w stanie zrobić.

„Więc patrzę na to, jak możemy sprawić, by nasze gry były jak najsilniejsze? Nasza platforma wciąż się rozwija, na konsoli, na PC i w chmurze. To po prostu będzie strategia, która się sprawdzi”.

Warto przeczytać!  Sony ogranicza budżet inwestycyjny, aby przeznaczyć więcej gotówki na gry na PlayStation

Szef Xboxa Phil Spencer przemawia na targach gamescom 2024. Źródło zdjęcia: Microsoft.
Szef Xboxa Phil Spencer przemawia na targach gamescom 2024. Źródło zdjęcia: Microsoft.

Komentarze Spencera pojawiają się w burzliwym okresie dla Xbox, w którym w tym roku 1900 pracowników zostało zwolnionych z branży gier, a wiele studiów zostało zamkniętych. W tym samym czasie sprzedaż Xbox Series X i S spadła drastycznie, wzrost Xbox Game Pass zatrzymał się, a Microsoft mierzy się z reakcją zagorzałych graczy Xbox na swoje potencjalnie chwiejne zaangażowanie w ekskluzywne tytuły i biznes konsolowy.

Być może odpowiadając na te obawy, Spencer powiedział, że fani muszą przyzwyczaić się do nowego sposobu myślenia Microsoftu o grach, które tworzy. Xbox, powiedział Spencer, próbuje się rozwijać i bardzo brzmi to tak, jakby tworzenie gier ekskluzywnych dla konsoli Xbox nie było sposobem, w jaki firma planuje to osiągnąć w przyszłości.

„Ostatnia rzecz, jaką powiem, jako branża, jest teraz pod dużą presją” — powiedział Spencer. „Rozwija się od dłuższego czasu, a teraz ludzie szukają sposobów na rozwój. My jako fani, jako gracze, musimy po prostu przewidzieć, że nastąpią kolejne zmiany w sposobie tworzenia i dystrybucji niektórych tradycyjnych gier, które ulegną zmianie. To się zmieni dla nas wszystkich. Ale końcowym rezultatem muszą być lepsze gry, w które będzie mogło grać więcej osób. Jeśli nie skupimy się na tym, myślę, że skupimy się na niewłaściwych rzeczach.

Warto przeczytać!  Co dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, powiedział o utracie pracy przez inżynierów oprogramowania z powodu narzędzi podobnych do ChatGPT

„Dla nas jako Xbox najważniejsze są zdrowie Xboxa, zdrowie naszej platformy i nasze rozwijające się gry”.

Pytanie brzmi, jakie inne nadchodzące tytuły ekskluzywne dla Xboxa również trafią na PS5? Czy Avowed Obsidianu? Czy Gears of War: E-Day The Coalition? Reboot Perfect Dark The Initiative? Fable Playgrounda?

Bądź na bieżąco ze wszystkim, co ogłoszono podczas Opening Night Live.

Wesley jest redaktorem wiadomości w Wielkiej Brytanii dla IGN. Znajdź go na Twitterze @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem wesley_yinpoole@ign.com lub poufnie pod adresem wyp100@proton.me.


Źródło