Marketing

Sześć sposobów, dzięki którym firmy prawnicze mogą wyprzedzić działania content marketingowe konkurencji | Redakcja Kancelarii Prawnej

  • 13 czerwca, 2023
  • 9 min read
Sześć sposobów, dzięki którym firmy prawnicze mogą wyprzedzić działania content marketingowe konkurencji |  Redakcja Kancelarii Prawnej


Wyścig zbrojeń pomiędzy prawnikami i kancelariami prawniczymi szybko się nie skończy. Oto jak wyprzedzić konkurencję.


Obecnie istnieje spora liczba potencjalnych nabywców usług prawnych i potencjalnych źródeł rekomendacji, którzy kierują się treścią. Decydując się na zakup usług prawnych i dokąd kierować potencjalnych nabywców usług prawnych, coraz większą wagę przywiązują do treści tworzonych przez prawników i kancelarie prawne.

Liczba kupujących i rekomendacji, którzy to robią, będzie rosła, ponieważ młodsze pokolenia będą częściej kupować usługi prawne. Młodsze pokolenia, wychowane na treściach internetowych i w mediach społecznościowych, jako pierwszy krok w procesie weryfikacji sprawdzą treść firmy, aby ustalić, czy ta firma i jej prawnicy mają wiedzę i mądrość, aby pomóc potencjalnemu nabywcy lub potencjalnemu źródłu rekomendacji ich problem prawny lub biznesowy albo problem prawny lub biznesowy ich klienta.

Ponieważ coraz więcej nabywców usług prawnych i osób, które mogą skierować tych nabywców, polega na treści, zwłaszcza na treściach związanych z przywództwem, jako głównym motorze decyzji zakupowych lub decyzji odsyłających, firmy prawnicze muszą skierować więcej zasobów w stronę tworzonych przez siebie treści, niezależnie od tego, czy jest to podwojenie obecnych udanych działań w zakresie treści, czy testowanie nowych działań w zakresie treści.

Oto sześć sposobów, w jakie firmy prawnicze mogą wyprzedzać swoich konkurentów w zakresie marketingu treści i działań marketingowych przywództwa myślowego, gdy firmy te zwiększają wysiłki w zakresie tworzenia treści.



Zobacz, co sprawdza się w Twojej firmie

Gdy nabywcy i osoby polecające usługi prawne kierują się treścią, prawnicy i ich firmy nie mogą sobie pozwolić na zabawę z nieefektywnymi, miernymi treściami. Muszą podwoić liczbę kampanii informacyjnych, które działają i odciąć się od nich lub ograniczyć kampanie, które nie działają.

Niektóre działania związane z treścią mogą generować bezpośredni zwrot z inwestycji poprzez przyciąganie potencjalnych klientów i klientów, na przykład popularny post na blogu lub powtarzający się raport z badań.

Firmie łatwo będzie określić, czy te wysiłki powinny być kontynuowane bez zmian, czy też otrzymać więcej zasobów.

Ale oczywiście czasami treść może generować pośredni zwrot z inwestycji, na przykład gdy artykuł przyciąga uwagę organizatora konferencji, który prosi autora artykułu o zabranie głosu na konferencji. Następnie, po wystąpieniu na konferencji, autor jest witany przez słuchacza, który chciałby omówić zatrudnienie tego autora i jego firmy jako doradcy.

Warto przeczytać!  „OOH ma szansę stać się głównym nurtem”

Aby znaleźć wysiłki związane z tworzeniem treści, które zapewniły pośredni zwrot z inwestycji, firma i jej prawnicy powinni przeanalizować, w jaki sposób nowi klienci zostali wprowadzeni do firmy i czy te wprowadzenia można prześledzić aż do konkretnych działań marketingowych związanych z marketingiem treści lub przywództwem myślowym .

Porozmawiaj ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami oraz źródłami poleceń na temat treści, które chcą zobaczyć

Zawsze będziesz mieć przewagę nad konkurencją, gdy zapewnisz docelowym odbiorcom dokładnie takie treści, jakich oczekują.

Jak zwiększyć szanse, że to zrobisz? Porozmawiaj z obecnymi i potencjalnymi klientami o tym, jakie treści chcą oglądać i jak często.

Czy chcą widzieć treści pisane, takie jak blogi i artykuły? Jeśli tak, czy chcą szybkich hitów czy dłuższych treści?

Czy chcą podcastów?

Czy chcą filmów?

Czy chcą miksu wszystkich trzech?

Kiedy masz pojęcie o preferencjach treści swoich odbiorców, choć prawdopodobnie na stosunkowo niewielkiej próbie, możesz skupić się na tych preferencjach.

Oczywiście różni ludzie będą mieli różne preferencje, ale to jest w porządku. Uzyskanie pewnego wglądu w preferencje odbiorców jest o wiele lepsze niż działanie na ślepo.

Miej oko na to, co robią Twoi konkurenci dzięki marketingowi treści i działaniom marketingowym przywództwa myślowego

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję w wyścigu zbrojeń content marketingu, musisz wiedzieć, jak szybko się poruszają. W związku z tym powinieneś śledzić ich działania w zakresie marketingu treści i przywództwa myślowego.

Czy regularnie publikują treści? Jeśli tak, to w jakich formach?

Czy treść jest aktualna, czy jest wieczna?

Czy produkują treści według spójnego harmonogramu?

Czy jest wielu autorów/twórców, czy tylko kilku?

Czy wydaje się, że za treścią stoi jakaś strategia, czy też jest to mieszanka tematów, autorów/twórców i mediów?

Być może najważniejsze jest to, czy Twoja firma ma możliwość wkroczenia i wykonania jakiegoś aspektu strategii treści konkurenta lepiej niż ona sama?

Spójrz poza swoich konkurentów, aby uzyskać inspirację z branży prawniczej

Biorąc to pod uwagę, istnieje duża szansa, że ​​nie znajdziesz wiele inspiracji w marketingu treści i działaniach marketingowych przywództwa Twoich konkurentów. Zbyt mało prawników i kancelarii prawnych tworzy treści, które warto naśladować. Te, które to robią, raczej nie będą twoimi konkurentami.

Warto przeczytać!  Rejs Paula Gauguina Soirée kusi urokami południowego Pacyfiku

Dlatego powinieneś mieć oczy i uszy na interesujące programy marketingu treści i marketingu przemyślanego przywództwa w branży prawniczej, które są poza twoją merytoryczną praktyką i geografią.

Możesz być zaskoczony inspiracjami, jakie czerpiesz z programów content marketingu realizowanych przez firmy, które różnią się od Twojej wielkością, grupami praktyk i/lub geografią.

Jeśli pracujesz w małej firmie zajmującej się bezpośrednimi kontaktami z konsumentami, takiej jak firma powodowa lub rodzinna firma prawnicza, powinieneś sprawdzić firmy o podobnych praktykach, które znajdują się w całym kraju. Warto również sprawdzić, czym zajmują się kancelarie karne i rodzinne. Powinieneś nawet spojrzeć na to, co robią większe korporacyjne firmy zajmujące się ochroną.

To samo dotyczy sytuacji, gdy pracujesz w jednej z tych większych firm zajmujących się ochroną korporacyjną. Co robią lokalne firmy zajmujące się bezpośrednim kontaktem z konsumentem? Co robią butiki? Czy robią coś, co możesz przyjąć i zmodyfikować dla swojej praktyki i odbiorców?

Nie chodzi tutaj o znalezienie taktyki umożliwiającej kopiowanie i wklejanie, którą można bezproblemowo wdrożyć. Jeśli natkniesz się na jednego, dobrze dla ciebie. Ale bardziej realistycznie, po prostu szukasz inspiracji od prawników i firm prawniczych, które nie są Twoją konkurencją.

Szukaj inspiracji i trendów spoza branży prawniczej

Istnieje wiele firm i organizacji spoza branży prawniczej, które prowadzą najlepsze w swojej klasie kampanie content marketingowe i kampanie marketingowe oparte na przemyślanym przywództwie.

Znajdź je i przestudiuj.

Firmy turystyczne, firmy z branży spożywczej, firmy zajmujące się zdrowiem i urodą oraz organizacje non-profit to firmy działające w branżach bezwzględnych, co oznacza, że ​​muszą mieć programy treści, które zapadają w pamięć, ponieważ są albo realizowane bezbłędnie, poza z pudełka lub ze ściany.

Oczywiście wiele z tych firm będzie miało innych docelowych odbiorców niż Twoja firma (ale nie zawsze — nie sądzisz, że główny radca prawny w dużych firmach kupuje produkty do makijażu lub alkohol?). Lub będą mogli uciec z bardziej kreatywnymi lub wymagającymi treściami w oparciu o rodzaje sprzedawanych produktów lub usług. Żadna z tych firm nie podlega adwokackim zasadom etyki zawodowej.

Ale znowu nie szukasz kampanii, którą można zdzierać na ślepo i zacząć wdrażać w swojej firmie. Patrzysz na to, co działa dla tych firm, zarówno pod względem formy (jak krótkie filmy lub podcasty w stylu wywiadów), jak i treści (jak beztroskie treści).

Warto przeczytać!  Airbnb chwali „skuteczną” strategię marketingową przy rekordowych zyskach

Jeśli wolisz pozostać mocno w sferze usług profesjonalnych, wiele firm konsultingowych i księgowych ma znakomite programy przywództwa myślowego, które mogą zainspirować Ciebie i Twoich współpracowników do dążenia wyżej dzięki programom przywództwa myślowego Twojej firmy.

Bądź na bieżąco z najnowszą technologią

Chcesz zastosować marketing treści i programy marketingowe przywództwa myślowego, które kręcą kręgi wokół twoich konkurentów? Upewnij się, że Ty i Twoja firma korzystacie lub przynajmniej jesteście świadomi najnowszych i najlepszych technologii tworzenia treści, abyście Ty i Twoja firma mogli tworzyć treści wysokiej jakości taniej i szybciej niż wcześniej.

Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzęt, taki jak mikrofony i światła, czy oprogramowanie, takie jak oprogramowanie do edycji wideo i podcastów, odpowiednia technologia może sprawić, że treści firm prawniczych będą wyglądać tak, jakby zostały wyprodukowane przez ogromny zespół ekspertów z listy Fortune 500 lub firmę medialną — w ułamku sekundy czasu i za ułamek ceny, jaką firma musiałaby wydać zaledwie rok lub dwa lata temu, aby go stworzyć.

Kiedy Twoje treści wyglądają na dopracowane i profesjonalne dzięki sprzętowi i oprogramowaniu, którego używasz do ich tworzenia, klienci i źródła rekomendacji dodadzą im większej wiarygodności (kosztem konkurencji).

W prawniczym świecie opartym na treści Twoja firma powinna aspirować do roli samochodu wyścigowego

Obecnie nabywcy usług prawnych i osoby, które mogą skierować tych nabywców do Ciebie, coraz częściej podejmują decyzje o tym, od kogo kupować lub kogo polecać, na podstawie treści firm prawniczych, zwłaszcza ich treści związanych z przywództwem myślowym.

Treściowy wyścig zbrojeń trwa już od jakiegoś czasu i będzie się tylko nasilać. Ponieważ sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w tworzeniu treści, a właściciele firm niebędący prawnikami zaczynają inwestować pieniądze w tworzenie treści przez firmy prawnicze, prawniczy krajobraz marketingu treści z pewnością stanie się bardziej zatłoczony.

Jeśli Twoja firma chce nadal się rozwijać i być postrzegana jako firma, do której należy stosować swoje praktyki, musi upewnić się, że proaktywnie podejmuje kroki — takie jak te, które zasugerowałem powyżej — w celu Dostawać przed siebie i zostawać wyprzedza swoich konkurentów w marketingu treści i marketingu przywództwa myślowego.


Źródło