Rozrywka

„Szklana cebula” i „Babilon” złamały ludziom mózgi – Rolling Stone

  • 29 grudnia, 2022
  • 8 min read
„Szklana cebula” i „Babilon” złamały ludziom mózgi – Rolling Stone


Dla odpornych do uroków Twittera™ Elona Muska — a Gra w kalmary-jak arena pełna władców krawędzi, entuzjastów kryptografii, działaczy na rzecz praw mężczyzn, którzy przypominają Pitbulla, i codziennych wiadomości spamowych reklamujących „pracę w niepełnym wymiarze godzin” – obecny film mógł umknąć uwadze. W skrócie: w świąteczny weekend udostępniono trio filmów, na które publiczność niecierpliwie czekała. Tam było Avatar: Droga wodywarty 350 milionów dolarów ekstrawagancki film Jamesa Camerona z efektami specjalnymi, w którym występują emo gadające wieloryby i Sigourney Weaver jako 14-letnia dziewczynka; Szklana cebula: tajemnica noża, tajemniczy morderstwo Netflix, w którym Daniel Craig w doskonałych nastrojach wciela się w Michaela Scotta jako Caleba Crawdada; oraz Babilonoda reżysera Damiena Chazelle’a do Starego Hollywood, przedstawiająca naćpaną Margot Robbie rzucającą się w dół jadowitym wężem.

Wyniki były mieszane. The Awatara kontynuacja zarobiła już miliard dolarów na całym świecie („Nie stawiaj przeciwko Jamesowi Cameronowi, tak tak tak tak tak”), jednocześnie znosząc tę ​​samą zmęczoną krytykę, którą ma od ponad dekady – a mianowicie, że wywarł niewielki wpływ kulturowy i jest wyczynem stylu nad treścią. szklana cebula natychmiast znalazł się na szczycie listy filmów Netflix, ponieważ 35 milionów gospodarstw domowych transmitowało kryminał Riana Johnsona w ciągu pierwszych trzech dni od premiery (prawdopodobnie w domu rodziców streamerów z włączonym wygładzaniem ruchu). Babilon wylądował z jękiem, zarabiając zaledwie 3,6 miliona dolarów (pomimo 80 milionów dolarów budżetu) w Ameryce Północnej podczas czterodniowego weekendu. Na nieszczęście dla nas te trzy świąteczne wydania wywołały również bardziej żenujący dyskurs po tej stronie Pizza lukrecjowa.

Religacja Awatara wydaje się głupim zadaniem, więc skupmy się na pozostałych dwóch. szklana cebula dotyczy mistrza detektywa Benoit Blanca (Craig, Delicious) prowadzącego śledztwo w sprawie dwóch morderstw, których zamożni podejrzani, wszyscy wieloletni przyjaciele, zostali zaproszeni na prywatną wyspę w szczytowym momencie pandemii Covid przez über-miliardera, założyciela technologii Milesa Brona (Edward Norton, w domu bawić się kutasem). Wkrótce odkrywamy – uwaga, łagodny spoiler – Bron to oszukańczy kanciarz, który podniósł prawie każdy ze swoich pomysłów. Film Johnsona otrzymał pozytywne recenzje od krytyków i jest przedmiotem rozmów o Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany (pierwsza część również była nominowana), wywołując pewien sprzeciw w mediach społecznościowych.

Warto przeczytać!  Showrunnerzy jednoczą się przeciwko powrotowi do obowiązków produkcyjnych – The Hollywood Reporter

Odkąd Twitter przekształcił się w kult jednostki wokół swojego nieobliczalnego właściciela, Elona Muska, akolici najeźdźcy Tesli zebrali się w jego obronie, bombardując film negatywnymi opisami online (milczące przyznanie, że widzą podobieństwa między Muskiem i Bronem). Jednym z tych białych rycerzy był konserwatywny troll Ben Shapiro z Daily Wire i Lollipop Guild, który skomponował 17-tweetowy wątek swoim 5,3 milionom obserwujących, wyjaśniając dokładnie, dlaczego gardził filmem. Shapiro miał problem ze sposobami szklana cebula najwyraźniej twierdził, że „Elon Musk jest złym i głupim człowiekiem i że każdy, kto go lubi – w mediach, polityce lub technologii – jest przez niego opłacany”.

Inne stymulujące krytyki ze strony Shapiro, który również miał wiele problemów z zajęciem się hymnem Cardi B i Megan Thee Stallion „WAP”, obejmowały: „ile rakiet wystrzelił ostatnio Johnson?”, coś o „wojownikach sprawiedliwości społecznej, ” i narzekanie, że widzowie są „aktywnie oszukiwani przez scenarzystę”, ponieważ film, który znów jest tajemnica morderstwa, zawiera sporo błędnych wskazówek. Shapiro narzeka szklana cebula nie jest oczywiście zaskakujące, biorąc pod uwagę, że zalicza się do dziwaków, którzy to zrobili tweetował dla lata o ich nienawiść firmy Johnson’s Gwiezdne Wojny rata, Ostatni Jedi.

Aha, a jakby tego było mało, zwolnił się nikt inny jak pracownik Meta tweet oskarżając krytyków, którym się podobało szklana cebula „aktywne kłamstwo, kiedy mówią, że to świetny film”. (Tweet otrzymał podobno ponad 5 milionów wyświetleń.)

Do czego nas sprowadza Babilon, trwająca ponad trzy godziny podróż reżysera Damiena Chazelle’a od ery filmu niemego do talkie w Hollywood lat 20. i 30. XX wieku. Widzimy tę przemianę oczami Manny’ego (Diego Calva), meksykańskiego pracownika najemnego, który pnie się po szczeblach kariery w przemyśle filmowym, krzyżując ścieżki z Nellie LaRoy (Margot Robbie), młodą gwiazdką, w której jest zauroczony, oraz Jackiem Conradem ( Brad Pitt), starzejąca się gwiazda kina niemego w stylu Fairbanks, której dni są wyraźnie policzone. Obrady rozpoczynają się 30-minutową bachantką kierownika studia, pełną złotych deszczów, kopców kokainy (i każdego innego narkotyku, jaki można sobie wyobrazić) i srającego słonia. W pewnym momencie Tobey Maguire pojawia się jako przerażający gangster z metamfetaminą głęboko w BDSM. Jego … dużo.

Kiedy Babilon zbombardowany w kasie, ciężar zdawał się spadać na barki głównej bohaterki, Margot Robbie, która zagrała także w niedawnej katastrofie Davida O. Russella Amsterdam. Artykuł w jej rodzinnej gazecie pt Sydney-Morning Herald, opatrzony nagłówkiem: „Dwie klapy i odpadasz: Internet ogłasza, że ​​Margot Robbie to koniec”. Portal plotkarski TMZ krzyczał: „NAJNOWSZY FILM MARGOT ROBBIE 'BABYLON’ BOMBS… 2. klapa w tym roku”. Codzienna pocztaod zawsze wzór powściągliwości, wykrzyknął: „Najnowszy film Margot Robbie Babilon to klapa kasowa… dwa miesiące po tym, jak ostatni film został przejrzany przez krytyków”.

Warto przeczytać!  Nowe programy do obejrzenia w serwisach Netflix, Disney+, Prime Video, HBO Max i Showtime w tygodniu rozpoczynającym się 16 stycznia 2023 r.

To ciekawe, dlaczego Robbie, jedyny ratunek obu filmów – i prawdziwa gwiazda filmowa – wziął na siebie ciężar winy. Ostatni projekt Chazelle, miniserial Netflix Eddy’ego, o byłym muzyku jazzowym, który prowadzi nocny klub w Paryżu, przeszedł niezauważony. Jego poprzedni film, biografia Neila Armstronga Pierwszy człowiekzarobił tylko 44,9 miliona dolarów w stanie przy budżecie 70 milionów dolarów, po tym, jak republikańscy politycy przeprowadzili niewidoczną kampanię oszczerstw. BabilonW międzyczasie kampania PR praktycznie nie istniała, poza kilkoma nocnymi występami telewizyjnymi Robbiego i jej Targowisko próżności przykrywka. (Toczący się kamień nie mógł zapewnić wywiadu dla filmu.) Dużym powodem ograniczonej prasy jest prawdziwy słoń w pokoju: Brad Pitt, który był MIA przez większą część trasy prasowej filmu z powodu toczącej się batalii prawnej z byłą żoną Angeliną Jolie . Jolie oskarżyła Pitta o „werbalne znęcanie się” i „fizyczne” traktowanie ich dzieci, a także publicznie oskarżyła go o dwukrotną współpracę z jej domniemanym oprawcą, Harveyem Weinsteinem po zwierzyła mu się z tego, co się stało.

Od strony marketingowej przyczepy do Babilon były niespójne, a ich kampania kierowana do pokolenia Z — dlaczego zoomersi mieliby spędzić świąteczny weekend siedząc w kinie przez ponad trzy godziny, aby obejrzeć film o Hollywood z lat 20. XX wieku? — wypełniony drapiącymi po głowie filmami TikTok, takimi jak ten poniżej, był wkurzony.

Warto przeczytać!  Selena Gomez przyłapana w sukni ślubnej ciesząca się „zwykłym dniem w pracy” po tym, jak podzieliła się statusem związku

Tak przy okazji, Robbie sobie poradzi. Jej hit lalka Barbiektóry już podbił internet, ukaże się w lipcu.

Popularne

Rozczarowujące wyniki kasowe dla Babilon dodatkowo zainspirowało członków Film Twitterati do obrony go przed wyimaginowaną hordą filistrów „świętujących” jego upadek. Jeden szczególnie wirusowy tweet (rzekomo 2,1 miliona wyświetleń) oskarżył tych, którzy „świętują flop” o „świętowanie kolejnego gwoździa do trumny oryginalnych programów filmowych stworzonych przez prawdziwych filmowców na poziomie studia”. Inne wycelował na „pobożne tut-tutting” otaczające projekt pasji Chazelle, określając go jako „obrzydliwy i reakcyjny”. Pogląd, że opinia publiczna ma jakiś moralny obowiązek popierania filmu studyjnego wartego 80 milionów dolarów – ok Hollywoodzkie — autorstwa nagrodzonego Oscarem białego kolesia piękny głupi. Tak jak Czas krytyk filmowy Stephanie Zacharek napisał„Myślenie jest całkowicie możliwe Babilon jest naprawdę zły i nadal chce, aby „filmy przeznaczone dla dorosłych” odniosły sukces kasowy. A pomysł, że musimy oklaskiwać „dzikie huśtawki”, nawet jeśli są do niczego i nie okazywać prawdziwych uczuć, jest niedorzeczny”.

Być może całe to załamywanie rąk jest spowodowane tym, że dotarliśmy do końca niewiarygodnie długi rok, a duże oferty kinowe w świąteczny weekend były dość okropne. A może ludzie stali się bardziej reakcyjni teraz, gdy Twitter jest rządzony przez karnawałowego szczekacza z czerwonymi pigułkami. Jedno jest jednak pewne: M3GAN nadchodzi, aby ocalić nas od tego wszystkiego Sturm und Drang 6 stycznia .




Źródło