Marketing

Szlak kampanii: Fantastyczna dyskoteka Don Julio wprowadza nową innowację

  • 26 maja, 2023
  • 4 min read
Szlak kampanii: Fantastyczna dyskoteka Don Julio wprowadza nową innowację


Ścieżka kampanii to nasza analiza niektórych z najlepszych nowych kreatywnych działań ze świata marketingu. Zobacz poprzednie kolumny w archiwach tutaj.

Don Julio reklamuje się jako luksusowa marka tequili, rynek, który zdominował w ostatnich latach dzięki popularnej – i drogiej – wersji z 1942 roku. Ulubieniec czołowych gwiazd, od sportowców, przez raperów, po Kardashianów, 1942 to rodzaj wysokiej klasy tequili, którą można sobie wyobrazić pijąc w klubie z butelkami długo po zachodzie słońca.

Ale dla Don Julio luksusowa tequila nie powinna ograniczać się do nocy, dlatego destylator Diageo stworzył Don Julio Rosado, różową tequilę reposado dojrzewającą w beczkach po winie porto, przeznaczoną do picia w słońcu.

„Jeśli rok 1942 jest synonimem luksusowej tequili na noc, celem Rosado jest bycie synonimem codziennych uroczystości i okazji” – powiedziała Christina Choi, wiceprezes ds. tequili w Diageo North America. „Dlaczego musisz czekać do nocy, aby doświadczyć luksusowej tequili? Jak inspirujemy ludzi, aby nie czekali na noc?”

Te pytania stanowią sedno kampanii marki rozpoczętej w celu wsparcia Don Julio Rosado, która zawiera dwuminutowy film o bohaterze oraz elementy dla kanałów społecznościowych, out-of-home i innych kanałów cyfrowych.

Warto przeczytać!  Dlaczego Twoja strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń

Film krótkometrażowy, wyreżyserowany przez ukraińskiego filmowca Tanu Muiño i ze ścieżką dźwiękową remiksu ulubionego disco Boney M „Sunny”, podąża za tancerką, której cekinowa sukienka i wrotki są inspirowane kulą dyskotekową, gdy ślizga się po różowym imprezowym pałacu, który zawiera lód rzeźby, krystaliczne koty i nie tylko. „Świat Don Julio Rosado” stworzony przez film to fantastyczna przestrzeń z fantastycznymi klimatami współczesnego Meksyku i dyskoteki, która ma inspirować miłośników tequili.

„Naprawdę chcieliśmy sprawić, by ludzie coś poczuli, zamiast im mówić, co moim zdaniem jest sposobem, w jaki działają dziś nowoczesne marki luksusowe: tworzysz pożądanie poprzez uczucie” – powiedział Choi. „Chcieliśmy mieć pomysł, który naprawdę cię przeniesie i sprawi, że poczujesz się, jakbyś po prostu chciał tam być”.

Dla Don Julio diabeł tkwi w szczegółach, a produkcja filmu krótkometrażowego opierała się na przemyślanych decyzjach, począwszy od zatrudnienia Muiño, reżysera śmiałych, prowokujących teledysków takich artystów, jak Lil Nas X i Sam Smith, po obsadę i filmowanie w Meksyku, gdzie powstaje Don Julio.

Impreza dyskotekowa byłaby niczym bez odpowiedniej piosenki, co skłoniło Diageo i agencję audio Duotone do wybrania odpowiednio zatytułowanej „Sunny” Boney M, grupy, która wróciła do mody dzięki ożywieniu wywołanemu przez TikTok. Remiksując utwór z dodatkowymi tekstami rapowanymi przez gwiazdę TikTok, Connora Price’a, Don Julio miał nadzieję zaktualizować oryginał dla docelowej publiczności w momentach, które są bardziej imprezowe na dachu niż nocny wściekły EDM.

Warto przeczytać!  Raport o rynku przemysłu biopaliwowego 2023-2033

„Krótkie było disco… Po prostu czuliśmy, że przynosi lekkość, radość, dobre czasy i szczęście” — wyjaśnia Choi o wyborze muzyki. „Ale okazja, którą chcieliśmy mieć, była również okazją do tańca – to nie jest„ Po prostu zasnę przy basenie ”, to chwila pełna energii”.

Pozostając wiernym marce

Obsada imprezowiczów również wynika z dyskoteki, z różnorodną listą, która reprezentuje różne rasy, wiek i ekspresję płciową. Ten ostatni punkt szybko stał się przedmiotem kontrowersji w reklamie, ponieważ marketerzy starają się zadowolić różnych konsumentów, którzy chcą czuć się reprezentowani w reklamach, unikając celownika konserwatystów, którzy wciągnęli kampanie Bud Light, M&Ms i Target w wojnę kulturową. Dla Don Julio różnorodna obsada nigdy nie była wątpliwa.

„Niezależnie od kulturowego ducha czasu, musisz pozostać wierny temu, kim jesteś jako marka, dlatego tak ważne było dla nas posiadanie tak różnorodnego zestawu talentów” – powiedział Choi. „Don Julio to marka, która jest konsumowana przez wielu różnych, wielonarodowych, wielokulturowych ludzi, a siła naszej marki polega na tym, że mamy bardzo, bardzo zróżnicowaną publiczność i odwołujemy się do bardzo zróżnicowanej grupy… nasza praca odzwierciedla to ”.

Warto przeczytać!  Jak przeprowadzić udaną kampanię, gdy budżety są napięte | Komentarz i opinia


Źródło