Biznes

Sztuczna inteligencja zmieni zasady gry w Indiach w zakresie usług obywatelskich: Arundhati firmy Salesforce | Wiadomości Firmowe

  • 30 czerwca, 2024
  • 4 min read
Sztuczna inteligencja zmieni zasady gry w Indiach w zakresie usług obywatelskich: Arundhati firmy Salesforce |  Wiadomości Firmowe


Arundhati Bhattacharya

Arundhati Bhattacharya, dyrektor generalny i prezes Salesforce India

Transgraniczny charakter sztucznej inteligencji będzie wymagał „globalnego porozumienia”, które zapewni, że korzyści z niej płynące dotrą do całej ludzkości i zabezpieczy przed potencjalnym nadużyciem. Arundhati Bhattacharya, dyrektor generalna Salesforce India, powiedziała z przekonaniem, że dla Indii sztuczna inteligencja będzie „przełomowym czynnikiem” w świadczeniu usług publicznych.

Bhattacharya, dyrektor generalny i prezes Salesforce India oraz były przewodniczący SBI, powiedział, że sztuczna inteligencja może spowodować transformację w każdej sferze – od opieki zdrowotnej po diagnostykę i edukację po umiejętności.

Jak zauważyła, pojawienie się tej futurystycznej technologii przyniesie Indiom ogromne korzyści, gdyż pobudzi rozwój usług publicznych na dużą skalę i przy niższych kosztach.

W wywiadzie dla PTI Bhattacharya podkreślił również potrzebę „Globalnego porozumienia” w sprawie sztucznej inteligencji, biorąc pod uwagę transgraniczny charakter technologii i jej wpływ. Bhattacharya stwierdziła, że ​​jest przekonana, że ​​sztuczna inteligencja przyniesie korzyści społeczeństwu, jednak w niewłaściwych rękach może okazać się „dość szkodliwa” i zaleca „ostrożność”.

Warto przeczytać!  Opancerzone sanitarki dla Ukrainy odebrane

„Sztuczna inteligencja jest jak każde inne narzędzie, można ją wykorzystać do dobrych celów lub można ją wykorzystać do złych. Dlatego należy zachować ostrożność. Nie boję się, ale zdecydowanie zalecam ostrożność… Zalecałbym, abyśmy byli uważajmy na to, co i jak robimy ze sztuczną inteligencją” – powiedziała.

Podobnie jak kwestie klimatyczne, sztuczna inteligencja również wykracza poza granice krajów, dlatego według niej wymaga Global Compact, konsensusu i międzynarodowych wysiłków.

„Myślę, że w tej sprawie również musi powstać Global Compact. To nie jest coś, co pozostanie zamknięte w granicach kraju, to wpłynie na ludzi na całym świecie… AI nie będzie respektować granic kraju” – powiedział.

Jak zauważyła, na obecnym etapie sztuczna inteligencja w dużej mierze podlega samoregulacji.

„AI będzie potrzebować globalnego porozumienia, ludzie będą musieli się zgodzić, że istnieją możliwe sposoby wykorzystania AI, które byłyby szkodliwe dla ludzkości… Muszą się zjednoczyć i mieć jakieś porozumienie, aby zapewnić, że użyjemy tego narzędzia dla dobra ludzkości…”, powiedział Bhattacharya.

Bhattacharya rozbiła szklany sufit w 2013 roku, kiedy została pierwszą kobietą na czele State Bank of India (SBI) w ponad 200-letniej historii banku. Odeszła z SBI w 2017 r., a w 2020 r. rozpoczęła zupełnie nową karierę u steru dostawcy usług w chmurze Salesforce India jako prezes i dyrektor generalny – stanowisko to piastuje od tego czasu.

Warto przeczytać!  Warszawa Zachodnia z kolejnymi nowymi peronami, zmiany w SKM

Opisując nadejście sztucznej inteligencji jako „przełom” i „błogosławieństwo” dla Indii, Bhattacharya powiedziała, że ​​jest przekonana, iż technologia ta przyniesie zmiany na całym świecie, przynosząc korzyści całemu społeczeństwu.

„W Indiach nie brakuje siły roboczej. Potrzebujemy technologii, która umożliwi każdemu z tych ludzi osiągnięcie optymalnego potencjału. Zrobienie tego w trybie stacjonarnym jest trudne pod względem przepustowości i kosztów… jeśli sztuczna inteligencja może to zapewnić pierwszą warstwę i zapewni nam wiedzę pozwalającą określić, czego dokładnie potrzebujemy, zapewni to sprawiedliwą dystrybucję… to będzie wielki krok naprzód” – powiedziała.

Warto wspomnieć, że choć decydenci na całym świecie powszechnie dostrzegają ogromny potencjał sztucznej inteligencji w zakresie pozytywnego oddziaływania na społeczeństwo, to potencjalne zagrożenia i ryzyka związane z tą nową technologią są również motorem globalnych dyskusji i negocjacji na temat potrzeby wprowadzenia hamulców bezpieczeństwa oraz odpowiedzialnych, zorientowanych na człowieka ram zarządzania sztuczną inteligencją.

Opublikowane po raz pierwszy: 30 czerwca 2024 | 15:03 IST


Źródło