Biznes

Szwajcarska sieć hoteli Kempinski stara się podążać za tym, dokąd udają się podróżni

  • 14 lipca, 2024
  • 6 min read
Szwajcarska sieć hoteli Kempinski stara się podążać za tym, dokąd udają się podróżni


Chociaż stawki hotelowe wzrosły na całym świecie od czasu pandemii, w nadchodzących kwartałach może nastąpić pewna korekta w globalnym obłożeniu. Główny dyrektor szwajcarskiej luksusowej sieci Kempinski Hotels SA powiedział, że obecnie nastąpiła radykalna zmiana w sposobie, w jaki wolny niezależny podróżnik porusza się po świecie, eksperymentując znacznie bardziej z „podróbkami miejsc docelowych” lub lokalizacjami, które oferują podobne doświadczenia za niższą cenę.

„Świadomy podróżnik jest teraz bardziej skłonny do wypróbowywania nowych miejsc. Jeśli chce dobrego standardu hotelu za mniej, wybiera teraz inne lokalizacje, takie jak Portugalia, St. Moritz, Słowacja, Łotwa, Bułgaria itd. Dlatego poważnie rozważamy nowe lokalizacje. Na przykład mamy domki w Tanzanii i hotele w Lombok i Ubud w Indonezji, co nas ekscytuje. W planach jest więcej w Azji, a następnie na Bliskim Wschodzie” – powiedziała Amanda Elder, dyrektor ds. handlowych w Kempinski w ekskluzywnej rozmowie z Mennica. Jest również członkiem zarządu głównego hotelu. Baharyjska rodzina królewska zajmuje większościową pozycję w tym biznesie, wykupując króla Tajlandii, który wcześniej zajmował większość.

„Właściwie, gdybyśmy mieli dobry cel w Indiach, byłoby to dla nas świetne, ponieważ indyjski podróżnik stał się bardzo ważny dla firm hotelarskich. Nadal jesteśmy mile wspominani, kiedy byliśmy w Indiach około dekady temu z The Leela” – dodała.

W 2013 r. obie firmy wspólnie podjęły decyzję o zakończeniu 25-letniego sojuszu brandingowego z przyczyn strategicznych. Kempinski, jedna z najstarszych na świecie grup luksusowych hoteli, utrzymywała partnerstwo z lokalnym deweloperem Ambience Group w Delhi do 2015 r., aby zarządzać jednym hotelem w mieście. Wówczas miała nadzieję, że do 2020 r. będzie miała około pięciu hoteli, ale nie udało jej się tego osiągnąć. Firma nadal ma nadzieję na oznaczenie swojej marki w metropoliach, takich jak Delhi i Mumbaj, a nawet może przyjrzeć się istniejącym luksusowym hotelom, które chcą zmienić markę. Obecnie ma 82 hotele i rezydencje na całym świecie.

Warto przeczytać!  Czerwone Alfy i czarne Mercedesy. Najpopularniejsze kolory aut w 2023

„Chcemy, ponieważ wiemy, że istnieje apetyt na konsumpcję. Ma to również finansową stronę i zdajemy sobie z tego sprawę. Jest też wartość rozpoznawalności marki. Kiedy firma hotelarska jest obecna na rynku, ludzie ufają jej, gdy podróżują za granicę. Musimy więc znaleźć tutaj odpowiedniego partnera, kogoś, kto chce naszej kultury i pozycjonowania naszej marki” – powiedziała.

Plan na najbliższe lata zakłada otwarcie 100 hoteli i ośrodków wypoczynkowych

Na poziomie globalnym, firma chciałaby mieć około 100 hoteli i ośrodków w nadchodzących latach. „Ogólnie rzecz biorąc, zamiast mieć na myśli docelową liczbę hoteli, wiemy, że świat obecnie na nowo definiuje, czym jest luksus, a miejsca, które chcemy otworzyć w przyszłości, mogą doświadczyć zmian w portfolio w oparciu o wybory podróżnych” – dodała.

W przypadku firmy, lokalizacje takie jak Seszele, Engelberg, Szwajcaria, Dubaj i Monachium (podczas Oktoberfest) odnotowały duży napływ indyjskich podróżników. „Bardzo doceniamy gości z Indii odwiedzających te miejsca” — powiedziała. Największą grupą podróżnych są Niemcy, ale zaraz za nimi Chińczycy. W tej chwili Chińczycy podróżują głównie w obrębie własnego kraju. Jedna trzecia jej portfolio znajduje się w Chinach, więc radzi sobie dobrze.

Warto przeczytać!  Biocon jest pierwszą firmą produkującą leki generyczne, która uzyskała w Wielkiej Brytanii zgodę na lek przeciwcukrzycowy Liraglutide

Powiedziała, że ​​firmy hotelarskie również zaczynają teraz używać AI z technologią. Chodzi o odpowiednie wykorzystanie danych i technologii, aby zrozumieć potrzeby gości. „I nie będzie to polegało tylko na pobieraniu prostych danych, ale także na byciu bardzo ludzkim, spersonalizowanym, a mimo to wykorzystywaniu technologii do obsługi gości” – dodała.

Podkreśliła, że ​​firma, a w pewnym stopniu także branża hotelarska, rozważa obecnie dążenie do parytetu stawek z partnerami z agencji podróży online (OTA). „To jest w zasadzie najważniejsza rzecz, niezależnie od tego, czy jest to nieruchomość luksusowa najwyższej klasy, czy nieruchomość niezależna lub markowa”.

„Mamy dobre stosunki z firmami OTA i nad czym pracujemy z nimi, to próba zwiększenia liczby kategorii pokoi, które sprzedają. Nie powinno to być tylko kategoria pokoi wiodących lub podstawowych, ponieważ jest to dla nich lepsze, ponieważ mają większe marże i prowizje, jeśli rezerwują po wyższej cenie, a oczywiście i dla nas (również). Podoba nam się fakt, że średnie ceny powinny pozostać wysokie. Ponieważ wtedy możemy nadal skupiać się na luksusowych elementach naszych hoteli i koncentrować się na wysokich kosztach pracy, udogodnieniach, spotkaniach w pokoju, remoncie itp.”, powiedziała.

Warto przeczytać!  Jest umowa na budowę tramwaju do Dw. Zachodniego. Koniec budowy w 2026 r.

Ponadto, sama natura wykorzystania pokojów hotelowych zmienia się po pandemii. Jak powiedziała, na całym świecie firmy hotelarskie chcą wziąć przykład z innych branż, takich jak linie lotnicze czy rejsy. Zarządzają swoimi pokojami od czasu pandemii, pracując na pełnych obrotach na mniejszej liczbie statków i tras. Na przykład, jeśli trasa rejsu statkiem wycieczkowym nie sprzedaje się od razu w danej lokalizacji, można ją zabrać gdzie indziej, gdzie by się sprzedała. Podobnie w liniach lotniczych, jeśli mniejszy przewoźnik może dokończyć ładunek, to wygodnie jest przenieść większy statek na inne, bardziej ruchliwe trasy. „Ale co robimy? Nie możemy przenieść naszego hotelu ani powstrzymać konkurentów przed otwieraniem nowych hoteli lub obniżaniem stawek. Tak więc na przykład w Chinach niektóre hotele mają oddziały położnicze. Nie są więc przeznaczone do rodzenia dzieci, ale kiedy już się urodzi, idzie się tam, aby odpocząć, zrelaksować się i dać się rozpieścić. Jest wiele przykładów, które możemy wykorzystać, aby zmaksymalizować zyski”, dodała.

3,6 Crore Hindusów odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do ogłaszania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło