Biznes

szybki handel: Przy zerowym poziomie 100 punktów Flipkart uruchomi szybki handel w okresie świątecznym

  • 15 lipca, 2024
  • 5 min read
szybki handel: Przy zerowym poziomie 100 punktów Flipkart uruchomi szybki handel w okresie świątecznym


Flipkart planuje otworzyć prawie 100 sklepów typu „dark shops” w największych miastach przed wyprzedażą Big Billion Days, co zaostrzy walkę o szybki handel, twierdzą osoby zaznajomione ze sprawą.

Należący do Walmartu sprzedawca internetowy będzie konkurował z Zepto, Blinkit należącym do Zomato i Swiggy Instamart w tym sezonie świątecznym, kiedy to dyrektorzy przewidują, że segment szybkich dostaw przejmie część sprzedaży — biorąc pod uwagę ekspansję na segmenty inne niż spożywcze i wczesne przygotowania.

Zwiększ swoje umiejętności techniczne dzięki kursom umiejętności o wysokiej wartości

Oferowanie college’u Kurs Strona internetowa
MIT xPRO Przywództwo technologiczne i innowacje MIT Odwiedzać
Indyjska Szkoła Biznesu Certyfikat Profesjonalny w Zarządzaniu Produktem Odwiedzać
Indyjska Szkoła Biznesu Zarządzanie produktem ISB Odwiedzać

Flipkart Minutes jest obecnie widoczny dla wybranych użytkowników w określonych kodach PIN. „Powinien zostać uruchomiony za kilka tygodni” — powiedziała osoba zaznajomiona ze sprawą. „Biorąc pod uwagę sposób, w jaki ewoluował rynek i preferencje konsumentów, usługa zostanie najpierw ustabilizowana w określonych obszarach, a następnie skalowana…”

Dodał, że Flipkart zamierza „zagrać na całego” w okresie świątecznym.

Przeczytaj także: Jak gwałtowny wzrost kapitału może napędzać wojnę o rabaty w przestrzeni szybkiego handlu

Warto przeczytać!  "Państwo mogłoby pomóc firmom produkującym gry". Niecodzienny postulat branży

Uruchomienie w centrum uwagi

Odkryj interesujące Cię historie

Cytowana wcześniej osoba dodała: „Flipkart ma zamiar mieć do tego czasu około 100 takich ciemnych sklepów gotowych i przetestowanych pod kątem wszystkich scenariuszy popytu”. Ciemne sklepy to mini magazyny, z których realizowane są dostawy.

Główny e-commerce rozpoczął testowanie usługi z pracownikami w swojej siedzibie w Bengaluru, z ciemnym sklepem w pobliżu. Jednak nie odpowiedział na pytania ET na ten temat.

grafika flipkartaETtech

Flipkart zamknął w maju rundę finansowania na kwotę niemal 1 miliarda dolarów, a jego konkurenci również niedawno pozyskali znaczący kapitał lub są stosunkowo płynni.

„Wewnętrznie skupiamy się na szybkim uruchomieniu handlu. Jednocześnie rozpoczęto prace nad głównym sezonem świątecznym e-commerce, ale to (Flipkart Minutes) jest kluczowym obszarem” — powiedziała jedna z cytowanych osób.

Flipkart Minutes obejmie m.in. warzywa, owoce, artykuły spożywcze i elektronikę.

ETtech dogłębnie | Szybki handel szybko się dywersyfikuje. To nie będzie łatwe

Okrzyk wojenny
Wzrost pochodzi z nowych terytoriów dla obecnych uczestników szybkiego handlu, według osób śledzących wzorce, a wejście Flipkarta nasili konkurencję w większych miastach. Na tych rynkach już trwa wojna cenowa.

ET poinformował w zeszłym miesiącu, że Zepto zamierza zdobyć większy udział w północnych Indiach, ojczystym terytorium lidera rynku Blinkit. „Blinkit również spodziewał się (konkurencji), więc nie jest to dla niego wielkim zaskoczeniem, ale to, jak wpłynie to na lipiec-wrzesień, będzie kluczowe” — powiedziała jedna z osób cytowanych wcześniej. „Najnowsze trendy dotyczące aktywności użytkowników, a także rabatów pokazują, że przestrzeń się rozgrzewa”.

Warto przeczytać!  Waldemar Buda przyznaje, ¿e ceny nieruchomo¶ci s± wy¿sze. "Skumulowa³ siê popyt z 2022 roku"

Dyrektor naczelny Blinkit, Albinder Dhindsa, niedawno wskazał, że większość zamówień w marcu wiązała się z opłatą za dostawę wynoszącą około 20 rupii, ale ta taktyka może ulec zmianie wraz z pojawieniem się konkurencji.

„Tak, spodziewamy się wahań cen, a także wzorców konsumpcji na najważniejszych platformach i to już widać” – powiedział dyrektor naczelny innej firmy zajmującej się handlem szybkim.

Od czasu rundy finansowania o wartości 665 milionów dolarów Zepto ogłosiło, że do marca 2025 r. podwoi liczbę sklepów dark do 700. Firma z siedzibą w Mumbaju poinformowała inwestorów, że zyskała udział w rynku w Bengaluru, mając stosunkowo mniej sklepów dark. Jej celem jest zdobycie udziału w całych Indiach. Blinkit ma cel 1000. Instamart ma obecnie ponad 500 sklepów dark.

Szybko i świątecznie
Branża spodziewa się emocjonującej akcji ze strony sektora ultraszybkich dostaw podczas tegorocznych obchodów, które zwykle kojarzone są z dużymi wynikami sprzedaży na Amazon India i Flipkart.

Prezes nowej marki spożywczej powiedział, że firma prowadzi rozmowy z dwoma wiodącymi firmami z branży szybkiej sprzedaży, aby zapewnić odpowiednie zapasy w magazynach, dzięki czemu będzie można przetransportować produkty do ciemnych sklepów w mieście i szybko dostarczyć je do odbiorców.

Warto przeczytać!  Protokół RBI RPP: Stabilność cen podstawą wysokiego wzrostu, podwyższone ryzyko inflacji żywności; 5 kluczowych wydarzeń

„Szybki handel rośnie najszybciej nawet teraz, w ujęciu miesięcznym, ale spodziewamy się znacznego wzrostu popytu podczas wyprzedaży Diwali. Szybkość, okazje i emocje wokół tej przestrzeni będą napędzać popyt” – powiedział.

ET donosi o zacieraniu się granic między horyzontalnymi e-sprzedawcami, takimi jak Flipkart i Amazon z jednej strony, a Zepto, Blinkit i Instamart z drugiej, przy czym wolumeny jednostek magazynowych (SKU) rosną na platformach szybkiego handlu. Średnio takie wiodące platformy mają teraz 10 000 SKU, w porównaniu z 2000-3000 na początku.

„Wszystkie te inwestycje i ekspansje, które zostały włożone w obsługę wielu kategorii, z pewnością sprawdzą się podczas wyprzedaży świątecznych” — powiedziała osoba znająca plany firm. „Dostawa wielu produktów trwa dłużej podczas wyprzedaży świątecznych, a w przypadku niektórych SKU szybki handel może naprawdę zmienić zasady gry”.


Źródło