Marketing

Szybsze ładowanie, większy zasięg, tańsze samochody elektryczne? Dlaczego nowy model Chery 2024 ma zamiar połączyć rynek pojazdów elektrycznych z nową technologią akumulatorów – Wiadomości samochodowe

  • 23 października, 2023
  • 4 min read
Szybsze ładowanie, większy zasięg, tańsze samochody elektryczne?  Dlaczego nowy model Chery 2024 ma zamiar połączyć rynek pojazdów elektrycznych z nową technologią akumulatorów – Wiadomości samochodowe


Chiński producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL szczegółowo opisał nową technologię akumulatorów, która zadebiutuje w samochodzie elektrycznym Chery z 2024 r.

Nowy akumulator, który firma CATL nazywa „doładowanym akumulatorem Shenxing”, opiera się na tańszej chemii fosforanu litowo-żelazowego (LFP), który jest obecnie stosowany w wielu podstawowych modelach samochodów elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 z napędem na tylne koła, ale z super- szybkie ładowanie, które pozwala zwiększyć zasięg do 400 km w zaledwie 10 minut.

Wadą jest to, że chemia LFP ma kilka wad w porównaniu z droższą chemią niklowo-manganowo-kobaltową (NMC) stosowaną w pojazdach elektrycznych wyższej klasy.

Po pierwsze, chociaż LFP jest tańszy w budowie i wykorzystuje w swojej konstrukcji mniej rzadkie materiały, ma również mniejszą gęstość energii niż NMC, a także ładuje się wolniej i wytwarza energię z mniejszą szybkością. Jest też bardziej podatny na zmiany temperatury otoczenia, co również ma wpływ na czas ładowania.

Aby wziąć bardziej dosłowny przykład, obecne akumulatory NMC mogą obsługiwać systemy ładowania 800 V do maksymalnej mocy 350 kW w modelach takich jak Ioniq 5 Hyundaia, podczas gdy obecne akumulatory LFP obsługują systemy 400 V i są zwykle ograniczone do maksymalnie 150 kW (chociaż według niezależnych testów LFP Model 3 może na krótko osiągnąć ~170 kW przy ładowaniu prądem stałym).

Warto przeczytać!  3 podstawowe zasady analityki marketingowej w dobie sztucznej inteligencji | Aksjomat | Otwórz mikrofon

To prowadzi nas do pojazdu startowego dla nowego „doładowanego” akumulatora CATL, którym jest sedan należący do submarki premium Chery's Exceed. To prowadzi nas do pojazdu startowego dla nowego „doładowanego” akumulatora CATL, którym jest sedan należący do submarki premium Chery’s Exceed.

Przejdźmy do sedna – CATL twierdzi, że nowy akumulator będzie w stanie zapewnić zasięg do 400 km w zaledwie 10 minut, w temperaturach sięgających -10 stopni Celsjusza. Gigant akumulatorowy twierdzi również, że jego nowy akumulator jest wystarczająco gęsty, aby zapewnić zasięg wynoszący 700 km. Zasadniczo firma CATL twierdzi, że jej nowy akumulator jest w stanie przenieść wydajność akumulatora NMC do tańszej konstrukcji LFP.

Producent baterii – obecnie największy na świecie – twierdzi, że był w stanie „przekroczyć granice wydajności chemii LFP” dzięki kilku innowacjom, w tym nowej konstrukcji katody, która umożliwia „szybką reakcję na sygnały ładowania”, nowemu grafitowi układ pierścieniowy, który „tworzy drogę ekspresową do przewodzenia prądu”, oraz nową formułę elektrolitu, która według CATL poprawia przewodność i poprawia szybkość transmisji jonów litu.

Rozmiarami jest bliższy Tesli Modelowi S niż Modelowi 3. Rozmiarami jest bliższy Tesli Modelowi S niż Modelowi 3.

To prowadzi nas do pojazdu startowego nowego „doładowanego” akumulatora CATL, którym jest sedan pod marką premium Chery Exceed, nazwaną Sterra ES na rynek chiński lub Exlantix E03 na rynki eksportowe. Pod względem wielkości jest bliższy Tesli Modelowi S niż Modelowi 3 i debiutuje w nowym języku stylizacji z bardziej luksusowym wnętrzem, niż widzieliśmy wcześniej w przypadku produktów Chery.

Warto przeczytać!  Klucze do bardziej ekologicznego ekosystemu marketingowego

Chociaż model E03 nie został jeszcze wprowadzony na rynek, nawet w Chinach, odpowiada zapewnieniom CATL dotyczącym zasięgu jazdy na poziomie 700 km, a także charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem energii wynoszącym 12 kWh/100 km dzięki współczynnikowi oporu powietrza wynoszącemu 0,205 Cd. Chińskie media donoszą, że wersje z napędem na tylne koła będą osiągać moc do 230 kW, podczas gdy modele E03 z podwójnym silnikiem i napędem na wszystkie koła dodają drugi silnik o mocy 123 kW i umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Jego cena w Chinach ma zaczynać się od równowartości 56 255 dolarów australijskich.

Debiutuje nowy język stylizacji z bardziej luksusowym wnętrzem, niż widzieliśmy wcześniej w przypadku produktów Chery. Debiutuje nowy język stylizacji z bardziej luksusowym wnętrzem, niż widzieliśmy wcześniej w przypadku produktów Chery.

Bez wątpienia nowe twierdzenia CATL dotyczące akumulatorów zostaną wkrótce wystawione na próbę (szczególnie, że nie mamy jeszcze pełnych specyfikacji akumulatora w porównaniu z jego odpowiednikami NCM), a premiera E03 w Chinach ma nastąpić przed końcem 2023 roku.

Ta technologia może być kolejną dużą zmianą w rentowności samochodów elektrycznych od czasu, gdy powszechne zastosowanie akumulatorów LFP zaczęło obniżać ceny bardziej podstawowych modeli elektrycznych.

Warto przeczytać!  Nadzwyczajne nowe doświadczenia w Questex's Digital

Bez wątpienia nowe twierdzenia CATL dotyczące akumulatorów zostaną wkrótce wystawione na próbę, a premiera modelu E03 w Chinach ma nastąpić przed końcem 2023 roku. Bez wątpienia nowe twierdzenia CATL dotyczące akumulatorów zostaną wkrótce wystawione na próbę, a premiera modelu E03 w Chinach ma nastąpić przed końcem 2023 roku.

Firma CATL zaprezentowała niedawno także ultratańszy akumulator sodowo-jonowy (o krótkim czasie ładowania, ale mniejszej gęstości energii) oraz „akumulator skondensowany” o deklarowanej pojemności 500 Wh/kg, który według producenta może być stosowany w elektrycznych samolotach pasażerskich.


Źródło