Taniej auta premium kupić się nie da. Nasz ranking najtańszych z najdroższych
-
W pierwszej czwórce są aż trzy modele pewnej bawarskiej marki -
Na 3. miejscu znalazł się najtańszy nowy samochód kompaktowy premium, a tuż za nim – najtańszy nowy SUV premium w Polsce -
Sześć samochodów z czołowej siódemki ma taką samą liczbę cylindrów. Będziesz zaskoczony, jaką
Nie myśl, że kupując nowy samochód premium, zawsze dostaniesz w standardzie automatyczną klimatyzację. Dwa modele z Top 7 pokazują, że to wcale nie jest regułą. Przednie czujniki parkowania to jeszcze większa rzadkość (ma je tylko jedno auto i do tego za dopłatą). Co więc dostajemy, kupując jeden z siedmiu najtańszych nowych samochodów premium w Polsce?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
W pierwszej siódemce są aż trzy SUV-y oraz trzy modele kompaktowe. Cztery auta pochodzą z Bawarii, przy czym aż trzy z nich nosi to samo logo. Różnica w cenie jest znaczna. Samochód z 1. miejsca jest aż o 31 tys. 800 zł tańszy od modelu zamykającego Top 7.
Ceny pochodzą ze stron internetowych producentów. Zbierałem je 2 listopada 2023 r. Uwzględniałem wyłącznie kwoty z cenników, pomijając egzemplarze, które gdzieś u jakiegoś dealera można kupić od ręki po specjalnej cenie. Brałem jednak pod uwagę promocje ogólnopolskie, obowiązujące we wszystkich punktach sprzedaży. Zdjęcia samochodów mają charakter czysto ilustracyjny: nie przedstawiają wersji figurującej w rankingu.
Przeczytaj także: Porównałem ceny chińskich aut z europejskimi konkurentami. Powiedzieć, że jestem zaskoczony, to nic nie powiedzieć
Nie łudźmy się. W pierwszej siódemce najtańszych nowych samochodów premium w Polsce nie ma modeli kalibru BMW serii 7 czy Mercedesa klasy S. Jest skromniej, ale wciąż z prestiżowym logo. Jakim? Pora się przekonać.
Przeczytaj także: Jechałem Shinkansenem. Ten pociąg się nie spóźnia, mknie 300 km/h i nikt nigdy w nim nie zginął