Tata Altroz Racer kontra Hyundai i20 N Line kontra Maruti Fronx
Wstęp
Świat indyjskich turbodoładowanych silników o wysokiej wydajności ma nowego konkurenta w postaci Tata Altroz Racer. Jak sama nazwa wskazuje, jest to wersja hatchbacka premium o wysokiej wydajności i jest nowym modelem o najwyższej specyfikacji. Ceny zaczynają się od 9,49 lakh rupii i można go kupić w trzech kolorach i trzech wariantach. Produkt Tata wygląda solidnie, ale ma jeszcze wiele do zrobienia, aby stawić czoła swoim głównym rywalom – Hyundai i20 N Line i Maruti Fronx turbo petrol.
cennik
Zaczynamy od najnowszego z nich, Altroz Racer. Wprowadzony na rynek w Indiach w czerwcu 2024 r., jest dostępny w trzech wariantach, a ceny wahają się od 9,49 lakh do 10,99 lakh rupii ex-showroom. Następny jest Maruti Fronx, który z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym jest dostępny w czterech wariantach, a ceny wahają się od 9,73 lakh do 11,64 lakh rupii. Na koniec i20 N Line jest dostępny w czterech wariantach, a ceny wahają się od 9,99 lakh do 11,42 lakh rupii.
Najważniejsze elementy projektu
Dwa z trzech samochodów podążają tą samą drogą, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny dzięki dwukolorowym lakierom i plakietkom. Altroz ma paski na zewnątrz. Pod względem sylwetki i podstawowego projektu zachowują kształt i tożsamość swojego standardowego rodzeństwa, pozwalając im nie tylko się wyróżniać, ale także zachować tożsamość rodzinną.
Schematy kolorów Altroza są jaśniejsze niż te oferowane w modelu i20, ale ten ostatni ma większą liczbę elementów konstrukcyjnych, dzięki którym wyróżnia się nieco bardziej. Jest też Fronx, który bardziej przypomina crossovera, ma wyższą sylwetkę i mniej kolorowych elementów w standardowym przebraniu.
Możesz jednak ubrać Fronxa w podobnie sportowe akcesoria z obszernej oferty Maruti, ale to dodatkowe pieniądze, które wydasz w porównaniu z tym, co oferuje Altroz i i20 N Line.
Wnętrze
We wszystkich trzech samochodach można zobaczyć podobne układy kabin. Wszystkie elementy są na swoim miejscu i w takich samych ilościach. Jednak w porównaniu z i20 N Line, a teraz Altroz Racer, Fronx ma analogowy zestaw wskaźników z pełnokolorowym wyświetlaczem MID.
Z tych trzech gromada Racera jest najbardziej szczegółowa. Pod względem wymiarów te trzy samochody niewiele różnią się od siebie, przy czym i20 N Line ma największy rozstaw osi, podczas gdy Fronx, ze względu na swój „SUV” wynoszący 190 mm, ma największy prześwit.
Lista funkcji
Jako produkty konkurujące w tym samym segmencie, Altroz Racer, i20 N Line i Fronx Turbo są w pełni wyposażonymi modelami z takimi funkcjami, jak kamera 360 stopni, duży ekran dotykowy, konfigurowalny zestaw wskaźników cyfrowych, szyberdach, technologia samochodów podłączonych do sieci i bezprzewodową ładowarkę. W przypadku linii i20 N Racer ma wentylowane przednie siedzenia i większy system ekranu dotykowego, podczas gdy Fronx jako jedyny posiada HUD. Wszystkie trzy samochody są na takim samym poziomie pod względem bezpieczeństwa, posiadają sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD, kontrolę trakcji, zagłówki dla pasażerów z tyłu pośrodku i zaawansowany układ TPMS.
Pod maską
Następnie należy wspomnieć o samych osiągach, jakie zapewnia 1,2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy wywodzący się z Nexona Racera, który wytwarza 118 KM/170 Nm, podczas gdy 1,0-litrowy, trójcylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem w i20 wytwarza 118 KM/172 Nm.
Silnik Maruti to także trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra, wytwarzający 99 KM/147 Nm, najniższy z trzech pod względem całkowitej mocy. Sześciobiegowa manualna jest standardem dla wszystkich trzech, ale i20 N Line jest również wyposażona w siedmiobiegową przekładnię DCT, a Fronx w sześciobiegową przekładnię hydrokinetyczną AT.
Wniosek
Oczywiście ostateczny wybór zależy od tego, które marki będą dla Ciebie atrakcyjne pod względem trzech „najgorętszych samochodów”. Altroz Racer oferuje najwięcej funkcji, podczas gdy i20 N Line wyróżnia się pod względem wydajności dzięki szerokiej atrakcyjności marki Hyundai N. Fronx, Maruti Suzuki, ma znacznie szerszy wygląd i jest najbliższy SUV-owi z całej trójki.