Tata Curvv kontra Citroen Basalt Vision: wygląd zewnętrzny wyjaśniony na zdjęciach
Obydwa modele mają opadającą linię dachu przypominającą coupe i obiecują, że oferty SUV-coupe staną się bardziej powszechnym wyborem wśród nabywców kompaktowych SUV-ów
Podobnie jak wiele elementów dotychczas ograniczonych do segmentów luksusowych, na masowy rynek motoryzacyjny w Indiach wkrótce wkroczą również SUV-y w stylu coupe. Chociaż o rychłym pojawieniu się Tata Curvv wiedzieliśmy już od dawna, będzie on miał bezpośredniego rywala stylowego w postaci Citroena Basalt. Oba modele nie zadebiutowały jeszcze w wersji produkcyjnej, ale zostały ujawnione jako koncepcje przedprodukcyjne. Przyjrzyjmy się bliżej porównaniu designu tych nadchodzących stylowych kompaktowych SUV-ów:
Przód
Zarówno Basalt, jak i Curvv mają masywne zderzaki z wysokimi zaporami powietrza i eleganckimi osłonami chłodnicy. Jednak konstrukcja Citroena ma bardziej muskularny wygląd z dużymi reflektorami i solidnie wyglądającą przednią osłoną podwozia. Tymczasem model Tata ma ostrzejszy wygląd dzięki kątowym obudowom i połączonej listwie świateł LED DRL na całej szerokości maski.
Strona
Z profilu oba modele mają opadającą linię dachu przypominającą coupe z grubymi okładzinami wokół nadkoli. Podczas gdy linia okien w Citroenie Basalt opada ku tyłowi, Tata Curvv ma wznoszącą się linię nadwozia, która łączy się z linią okien na słupku C, tworząc bardziej elegancki, sportowy wygląd. Również w tym przypadku Curvv ma bardziej nowoczesny charakter, zwłaszcza dzięki zlicowanym klamkom drzwi.
Oba te kompaktowe SUV-y w stylu coupe będą prawdopodobnie wyposażone w dwukolorowe felgi aluminiowe klasy premium, przy czym Curvv prawdopodobnie będzie miał do wyboru większe 18-calowe jednostki. Jednak konstrukcja kół Citroena wygląda jeszcze bardziej sportowo dzięki licznym szprychom w kształcie litery Y.
Przeczytaj także: Po raz pierwszy zaprezentowano nowe SUV-y Renault i Nissan dla Indii, których premiera spodziewana jest w 2025 r
Tył
Z tyłu widać wyprostowaną sylwetkę obu SUV-ów coupe. Chociaż zarówno Curvv, jak i Basalt mają pokrywę bagażnika umieszczoną wyżej niż maska, to ten pierwszy ma podłączone tylne światła LED. Z drugiej strony Citroen Basalt ma prostokątne tylne światła LED, takie same jak w innych modelach francuskiej marki samochodów skupiających się na Indiach. Obaj producenci samochodów wyposażają swoje SUV-coupe w wysoki tylny zderzak z masywną srebrną osłoną podwozia.
W ofercie układy napędowe
Podczas gdy SUV-coupe Citroena będzie w Indiach oferowany wyłącznie z silnikiem benzynowym, Curvv będzie dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi.
Specyfikacja |
Tata Curvv |
Citroen Bazalt |
Silnik |
1,2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem / 1,5-litrowy diesel |
Turbodoładowana benzyna o pojemności 1,2 litra (oczekiwana) |
Moc |
125 KM/115 KM |
110 PS |
Moment obrotowy |
225 Nm/260 Nm |
Do 205 Nm |
Przenoszenie |
6-biegowa MT, 7-biegowa DCT* (oczekiwana)/ 6-biegowa MT |
6-biegowa MT, 6-biegowa AT |
*DCT – automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Oczekuje się, że Citroen Basalt będzie wyposażony w ten sam benzynowy układ napędowy, co C3 i C3 Aircross, przy czym w ofercie tego ostatniego ma być również dostępna 6-biegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna. Tata Curvv będzie również oferowany z całkowicie elektrycznym układem napędowym, który zadebiutuje na rynku przed wersją z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym.
Sprawdź także: BIMS 2024: Zaprezentowano Isuzu D-Max BEV i zapowiedź konkurenta Toyoty Hilux EV
Oczekiwane wprowadzenie na rynek i ceny
Oczekuje się, że zarówno Citroen Basalt Vision, jak i Tata Curvv trafią do sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku. Oczekuje się, że cena wywoławcza SUV-coupe Citroena będzie wynosić 8 lakh rupii, Tata jest w stanie wycenić Curvv od 11 lakh rupii (bez -salon wystawowy). Obydwa będą stylowymi SUV-ami coupe, alternatywami dla kompaktowych SUV-ów, takich jak Maruti Grand Vitara, Hyundai Creta, Toyota Hyryder, Kia Seltos, Volkswagen Taigun, Honda Elevate i Skoda Kushaq.