Biznes

Tata Group utrzyma najwyższe kierownictwo Air India po fuzji z Vistara | Wiadomości firmowe

  • 15 lipca, 2024
  • 3 min read
Tata Group utrzyma najwyższe kierownictwo Air India po fuzji z Vistara | Wiadomości firmowe


Campbell Wilson pozostanie dyrektorem generalnym, a Nipun Aggarwal i Sanjay Sharma pozostaną dyrektorem ds. handlowych i transformacji oraz dyrektorem finansowym

Kultowy samolot Air India A350
Grupa Tata zamierza szybko skonsolidować swoją działalność lotniczą, która w roku obrotowym 2023 poniosła stratę w wysokości 15 532 crore rupii

Rimjhim Singh Nowe Delhi

Według doniesień The Economic Times, po fuzji z Vistara, Tata Group zamierza zachować ciągłość najwyższego kierownictwa Air India.

W raporcie zacytowano źródła, które twierdzą, że wszyscy dyrektorzy wyższego szczebla w Air India najprawdopodobniej zachowają swoje stanowiska po fuzji.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Jak podano w raporcie, Campbell Wilson nadal będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego, a Nipun Aggarwal i Sanjay Sharma pozostaną odpowiednio dyrektorem ds. handlowych i transformacji oraz dyrektorem finansowym.

Tymczasem dyrektor generalny Vistara, Vinod Kannan, prawdopodobnie powróci do Singapore Airlines (SIA), swojej spółki macierzystej. Kannan był oddelegowany do Vistara od 2019 r., pełniąc funkcję dyrektora ds. strategii w spółce joint venture Tata Sons-SIA. Zgodnie z umową joint venture, SIA miała prawo mianować dyrektora generalnego w Vistara, podczas gdy Tata Group wybierała swojego dyrektora finansowego.

Oczekuje się, że dyrektor handlowy Vistara, Deepak Rajawat, dołączy do połączonego podmiotu.

Warto przeczytać!  Polska Press współpraca TVP wideo gdzie oglądać jakość polityka promocja

Chociaż większość pracowników Vistara przejdzie do połączonej firmy, niektóre stanowiska mogą zostać zlikwidowane z powodu redukcji etatów, ponieważ Air India już obsadziła te stanowiska.

Air India aktywnie rekrutuje, przyciągając talenty z innych firm Tata Group i startupów, aby zreorganizować linię lotniczą. Ta inicjatywa ma miejsce po tym, jak Air India, wcześniej kontrolowane przez rząd, zgromadziło straty przekraczające 15 000 crore rupii, zanim zostało przejęte przez konglomerat. Ponadto niektórzy pracownicy Vistara zostali już przeniesieni do Air India.

W raporcie zacytowano źródło, które stwierdziło: „Vistara była świetną marką. Zespół wykonał wspaniałą pracę, ale istnieje większy cel, aby utrzymać ciągłość w większym podmiocie”.

Zespół składający się z kadry kierowniczej wyższego szczebla z Air India, Vistara i Boston Consulting Group współpracuje nad integracją zasobów ludzkich. Sprawami prawnymi i zgodności z przepisami zajmuje się kancelaria prawna AZB Partners, podano w raporcie.

Podczas procesu integracji człowieka, personel nielatający Vistara przeszedł test Hogana, opracowany przez amerykańską firmę Hogan. Test ten ocenia normalne cechy osobowości niezbędne do kwalifikacji do pracy, szczególnie na stanowiskach kierowniczych.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Canara Bank, PNB, ZEE wśród ośmiu akcji objętych zakazem F&O z 13 maja

Grupa Tata zamierza szybko skonsolidować swoją działalność lotniczą, która w roku obrotowym 2023 poniosła stratę w wysokości 15 532 crore rupii, aby wykorzystać synergię, zwiększyć efektywność i zminimalizować redundancję.

Air India Express i AirAsia India połączyły się, tworząc tanie linie lotnicze w ramach restrukturyzacji. Połączony podmiot Air India i Vistara będzie konkurować w segmencie pełnego serwisu.

Konglomerat dąży do zakończenia integracji Air India-Vistara do końca tego roku. Jednak prezes Air India Wilson wskazał, że aspekty zorientowane na klienta, w tym tożsamość marki Vistara, pozostaną niezmienione do 2025 r.

W raporcie stwierdzono, że fuzja ta jest również znacząca dla Singapore Airlines, gdyż 25,1-procentowy udział tej linii w połączonej spółce lotniczej Tata wzmocni jej pozycję na trzecim co do wielkości rynku lotniczym na świecie.


Źródło