Biznes

Tata Motors twierdzi, że podział pozwoli wszystkim przedsiębiorstwom na wykorzystanie potencjału

  • 26 czerwca, 2024
  • 4 min read
Tata Motors twierdzi, że podział pozwoli wszystkim przedsiębiorstwom na wykorzystanie potencjału


Dział pojazdów użytkowych (CV), który do tej pory był źródłem pieniędzy połączonej firmy Tata Motors, będzie mógł inwestować swoje przepływy pieniężne w realizację własnych celów strategicznych – stwierdzili.

Tymczasem branża pojazdów osobowych (PV), która niedawno stała się samowystarczalna, skoncentruje się na osiągnięciu 10% marży Ebitda (zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją, będący miarą podstawowej rentowności) w przypadku silników spalinowych i pojazdów elektrycznych segmenty.

W ramach podziału działalność CV wraz z powiązanymi aktywami zostanie wydzielona z wiodącej firmy (Tata Motors) w nowy podmiot, powiedział PB Balaji, dyrektor finansowy grupy w Tata Motors. Dział fotowoltaiki, obecnie mieszczący się w spółce zależnej, zostanie następnie połączony z wiodącą firmą. Dział pojazdów elektrycznych i Jaguar Land Rover pozostaną spółkami zależnymi tej wiodącej firmy.

„Chodzi o przepustowość, zwinność i skupienie. A Biznes o wartości 80 000 crore (pojazdy użytkowe) jest bardzo duży. Rośnie i generuje tony gotówki” – powiedział Balaji.

„Potrzebuje się więc do tego przepustowości w zakresie zarządzania i czasu zarządu. Dzięki temu podziałowi będą mogli podwoić wykorzystanie CV i szanować możliwości, jakie zapewnia CV, oraz zapewnić mu pełną siłę, jakiej wymaga” – powiedział.

Warto przeczytać!  Spółka Orlenu kontra ABW. Komentarz Piotra Woźniaka

Dług brutto Tata Motors zostanie podzielony pomiędzy dwie wschodzące spółki proporcjonalnie do ich aktywów. Balaji powiedział, że obecnie dział CV obejmuje około 60% aktywów.

Spółka oczekuje, że podział zajmie 12 miesięcy.

Oczekuje się, że w tym okresie Jaguar Land Rover, brytyjski oddział Tata Motors, uwolni się od długu netto, powiedział. Dodał, że spółka nie planuje obecnie podziału JLR na odrębną spółkę.

Samodzielna spółka Tata Motors w Indiach osiągnęła zerowe zadłużenie netto na rok budżetowy 24.

Po podziale dział CV będzie miał osiem pionów biznesowych, z czego trzy zostały nowo utworzone. Należą do nich średnie i ciężkie CV, średnie i lekkie CV, małe CV, autobusy, biznes międzynarodowy, części zamienne i usługi niższego szczebla, inteligentna mobilność miejska i biznes cyfrowy.

Tata Motors jest największym producentem pojazdów użytkowych w kraju.

„Dzięki temu podziałowi dział CV będzie mógł wyjść poza swoje własne aspiracje. Będzie swoboda dostępu do kapitału i rozwoju w obszarach, które w przeciwnym razie nie byłyby traktowane priorytetowo” – powiedział Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors. Wagh stoi na czele jednostki biznesowej pojazdów użytkowych.

Warto przeczytać!  Utknąłem autem elektrycznym w zaspie. Jak szybko rozładuje się akumulator?

Działalność fotowoltaiczna skoncentruje się na zwiększeniu swojej obecności na rynku, powiedział Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Motors Passenger Vehicles i Tata Passenger Electric Mobility.

Obecne portfolio firmy pozwala jej uczestniczyć w 53% indyjskiego rynku fotowoltaiki, na którym w roku finansowym 24 sprzedano 4,2 miliona jednostek. Chandra powiedziała, że ​​do 2030 r. firma planuje zwiększyć ten udział do 80% rynku do 2030 r. wraz z wprowadzeniem nowych produktów.

Dodał, że aby zwiększyć popularność pojazdów elektrycznych, Tata Motors planuje nawiązać współpracę z Tata Power i sprzedawać swoje samochody elektryczne w pakiecie z panelami fotowoltaicznymi na dachu.

3,6 crore Indian odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do udostępniania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!

Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.

Mniej więcej

Opublikowano: 26 czerwca 2024, 20:33 czasu wschodniego


Źródło