Biznes

Tata Motors zamierza zrównać ceny z cenami rywali z silnikiem spalinowym, aby ożywić sprzedaż pojazdów elektrycznych dzięki nowemu SUV-owi Curvv

  • 7 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Tata Motors zamierza zrównać ceny z cenami rywali z silnikiem spalinowym, aby ożywić sprzedaż pojazdów elektrycznych dzięki nowemu SUV-owi Curvv


Tata Motors, największy producent elektrycznych pojazdów pasażerskich (EV) w kraju, przenosi walkę EV do obozów rywali, dopasowując ceny swoich EV do cen konkurencyjnych pojazdów konwencjonalnych. Ruch ten jest postrzegany jako strategia zwiększenia atrakcyjności oferty elektrycznej firmy w obliczu niedawnego spadku sprzedaży EV w całej branży.

Nie powiedziałbym, że celowo utrzymywaliśmy nasze ceny na niższym poziomie niż w przypadku silników spalinowych, ponieważ można by pomyśleć, że jest to strategia cenowa, ale tak nie jest.

Agresywna polityka cenowa jest wynikiem nieustannego spadku cen akumulatorów oraz wysiłków firmy Tata Motors na rzecz optymalizacji kosztów i lokalizacji. Dodatkową korzyścią jest niższa stawka podatku GST (podatku od towarów i usług) na samochody w porównaniu do modeli z silnikami spalinowymi.

Najnowsza oferta producenta samochodów, elektryczny SUV Curvv coupe, ma być pierwszą salwą w tym planie oferowania wielu samochodów na platformie elektrycznej, aby przesunąć się w górę krzywej SUV-ów premium, po wcześniejszym wprowadzeniu na rynek w bardziej przystępnej cenie. Jego najtańszy pojazd elektryczny, Tiago EV, zaczyna się od 8 lakhów.

Curvv EV, wprowadzony na rynek w środę, będzie dostępny w dwóch opcjach baterii — 45 kWh i 55 kWh — ta druga jest największą baterią firmy w pojeździe elektrycznym. Ceny e-SUV-a zaczynają się od 17,49 lakh i wzrosnąć do 21,99 lakh (cena netto).

Warto przeczytać!  Girteka od środka: skąd biorą tysiące kierowców i jak zorganizowano polską bazę?

Pozycjonowanie atrakcyjnych alternatyw

Podczas gdy Tata Motors twierdzi, że jej celem jest pozycjonowanie samochodów jako atrakcyjnej alternatywy dla podobnie wycenionych pojazdów ICE w segmencie średnich SUV-ów, takich jak Hyundai Creta, eksperci branżowi wskazują na możliwość, że model ten będzie kanibalizował sprzedaż swojego brata w portfolio, kompaktowego SUV-a Nexon EV, mimo że firma wyjaśnia, że ​​oba modele mają „różne profile nabywców”. (Tata porównuje ceny modeli benzynowych z automatyczną skrzynią biegów ze swoimi pojazdami elektrycznymi; średniej wielkości SUV-y podlegają efektywnemu GST w wysokości 43%, podczas gdy pojazdy elektryczne podlegają stałemu 5% GST niezależnie od ich rozmiaru.)

Jednak Tata powstrzymuje się od nazywania ceny Curvv EV „strategiczną”, podkreślając jednocześnie, że mieści się ona w przedziale cenowym dla automatu napędzanego benzyną. Oczywiście wiele modeli z silnikiem spalinowym w tej kategorii jest dostępnych znacznie poniżej Cena Curvv EV wynosi 17,49 lakh.

„Nie powiedziałbym, że celowo utrzymywaliśmy nasze ceny na niższym poziomie niż w przypadku ICE, ponieważ można by pomyśleć, że jest to strategiczne ustalanie cen, ale tak nie jest” — powiedział Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Motors Passenger Vehicles i Tata Passenger Electric Mobility podczas premiery Curvv EV.

Warto przeczytać!  od 1 stycznia państwo przestanie płacić składki zdrowotne za wielu Polaków

Ceny normalne

Chandra powiedział, że cena SUV-a jest normalna, biorąc pod uwagę profil marży, jaką firma chce osiągnąć.

„Było to możliwe, ponieważ ceny ogniw spadły, użyliśmy technologii ogniw, która wraz z naszymi ciągłymi wysiłkami na rzecz obniżenia kosztów baterii bez ogniw poprzez działania lokalizacyjne obniżyła koszt baterii na poziomie pakietu. Później można to wdrożyć poziomo” – dodał.

Tata Motors wprowadzi również wersję coupe Curvv z silnikiem spalinowym, która zostanie zbudowana na nowej platformie ATLAS. Nie ogłoszono jeszcze cen modeli z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. SUV Curvv jeszcze bardziej wzmocni obecność firmy na rynku SUV-ów, gdzie jej modele Punch i Nexon EV są najlepiej sprzedającymi się modelami. „Uważaliśmy, że wprowadzenie SUV-a coupe do zatłoczonej przestrzeni średnich SUV-ów będzie przełamaniem bałaganu” — powiedział Chandra.

Cena stanowi barierę

Chandra dodał, że chociaż cena stanowi jedną z barier utrudniających wprowadzenie pojazdów elektrycznych, kupujący ostatnio unikają tych pojazdów ze względu na niewystarczającą infrastrukturę ładowania, obawy związane z ładowaniem i długi czas ładowania samochodów.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News

Model Curvv EV można naładować w ciągu 15 minut szybką ładowarką o mocy wyjściowej 70 kW lub większej, co pozwoli na przejechanie 150 km.

Przeczytaj także | IPO Ola Electric: pędzić przed siebie czy jechać na oparach?

Tata Motors twierdzi, że gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych w lipcu i pierwszym kwartale roku obrotowego nastąpił z powodu „znacznego wcześniejszego zakupu” pojazdów z segmentu flotowego, zanim dotacje FAME zostały wycofane z tego segmentu.

Chandra powiedział, że spodziewa się, iż sprzedaż pojazdów elektrycznych powróci na ścieżkę wzrostu w drugiej połowie roku fiskalnego, wraz z nadejściem okresu świątecznego.

Złap wszystkie wiadomości budżetowe, wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

WięcejMniej

Strona głównaFirmyAktualnościTata Motors zamierza zrównać ceny z cenami rywali z silnikiem spalinowym, aby ożywić sprzedaż pojazdów elektrycznych dzięki nowemu SUV-owi Curvv


Źródło